.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 20:19:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki zalac olej do A200 2,2 T (MC) - nie wiem jaki jest.
PostNapisane: 07.lut.2005 10:06:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
Witam po ostatkach, jak zdrowie?? :peace:

Pytanie jak w temacie.... nie wiem jaki olej zalać do Mojej Niuni. Nie wiem jaki jest zalany. Przyjechała do mnie z helutowa więc może będzie karteczka z informacją, nie naciąłem sie na nią grzebiąc pod maską (wymieniałem żarówki, przerąbana sprawa :D ). Z góry dzięki za podpowiedzi co do rodzaju oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2005 12:39:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Mobil 5 w 50(syntetyk) jezeli silnik jest w dobrym stanie. Choc pewnie po tylu latkach zywota samochodu malo prawdopodobne. Ja w swoim 2,2 T jezdze na castrolu TWS 10w-60 ale nie wiem czy go nie zmienie na motul bo ostatnio przestal mi sie podobac.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2005 17:33:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
mozęsz nawet minerala zalać tylko dobrego i będzie git. Jak ktoś wlewał półsyntetyk to wlewaj 10W bo do turbo takiej gęstosci jest dedykowany

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2005 20:10:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2005 16:03:34
Posty: 10
Lokalizacja: Katowice
a jak juz mowa o olejach to jaki zalac do A4 1.9 TDI 110 KM (chyba) 153 tys km i 1996 rok... bo nie wiem jaki jest w silniku... czy mineralny mobil do diesla bedzie ok, czy lepiej polsyntetyk...??

ps.
przepraszam ze sie do tematu wtracilem

_________________
A4 AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 09:20:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ja proponuje przylac polsyntetykiem 10W... Mineralny odradzam, bo jak zachce ci sie przeciagnac na biegach, rozgrzejesz turbinke, po czym zgasisz samochod to olej mineralny usmazy sie w turbinie.

P.S. tak czy inaczej po pałowaniu silnika nie gasić go przez 5-10minut, az kolektor wydechowy i turbinka przestaną świecić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 11:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Dobrze prawi :) Dać mu...Żubra :D Mam w garażu turbawkę zabitą przez mineralny olej i w dodatku nie często wymieniany. Dostałem ja w prezencie jako przycisk do papieru na biurko. Wszystkie kanaliki olejowe są zabite koksem. I nie można tego rozpuścić...zresztą i tak po tym trzeba regenerację robić, a wałek jest już pewnie zniszczony. Aż dziw bierze, że półsyntetyk to taka różnica w stosunku do mineralnego. Jest w nim od 10-30% syntetyka...chyba...?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 11:55:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
no to jeszcze zależy jaki mineralny - ja jeżdziłęm na castrolu przywoażonym z Niemiec i było wszyściutko OK. Pólsyntetytk wiecej chyba rozpuszcza ale włąśnie jak zalejesz i zacznie ropuszczać to zatka kanały olejowe i bedzie jeszcze wiekszy syf

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 11:57:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
to nie tak, w półsyntetyku są domieszki estrów syntetycznych, owszem, ale to nie jest na zasadzie - 70% oleju mineralnego, 30% oleju syntetycznego i mamy półsyntetyk. Baza w takim oleju jest mineralna, ale dodatki uszlachetniające są syntetyczne.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 13:15:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Looknij pod korek oleju na walek rozrządu i scianki glowicy. Jesli silnik i turbinka są w miare poprawnym stanie, oraz byl zalany olej z czyscidełkami (syntetyczny, polsyntetyczny) to calość powinna być czysta i mysle, ze optymalnie bedzie zalac polsyntetykiem. Jesli zobaczysz tam czeko-lade to lej minerał.

Ja w swoim nowym silniczku zalalem tym czasem polsyntetyczny, zeby moja dogorywająca turbinka za duzo nie wypiła tego cennego eliksiru. Po wymianie turbinki na nową zaleje syntetykiem (do tej pory na takim smigał) 10W60.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: