.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 10:04:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Podłączenie wzmacniacza.
PostNapisane: 16.cze.2007 10:17:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2007 21:20:51
Posty: 62
Witam,
Chciałbym podłączyć wzmacniacz (moc znamionowa 140W, max moc muzyczna 300W) zamontowany w bagażniku. Mam trudności z przeprowadzeniem kabla do komory gdzie znajduje się akumulator.
Czy zasilanie (+) moge podłączyć do zacisku nr.30 w zespole przekaźników pod kierownicą?
Jaki zastosować bezpiecznik (wzmacniacz ma wbudowany bezpiecznik 20A) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2007 22:06:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
+ bezpośrednio do akumulatora i bezpiecznik (ten na kablu) powinien być jak najbliżej ak.ale w takim miejscu, zebyś w razie czego mógł go bez problemu wymienić. Nie powinien wisieć tylko przytwierdź obudowę.

- najlepiej jakby też szedł do aku, jednak nie jest to wymagane. Musisz tylko pamiętać aby dobrze go podłączyć. (czyt. aby dobrze stykała z masą auta).

Nie podłączaj pod żaden bezpiecznik. Jeden masz na kablu, a drugi powinien być w samym wzmacniaczu.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2007 22:36:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
Zrób dokładnie tak jak kolega powiedział. Dodam od siebie że podpięcie "-" pod karoserię często przy bezfirmowych zasilaczach powoduje że wraz z dodawaniem gazu przybywa Ci efektów w głośnikach :D

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 17:01:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2007 21:20:51
Posty: 62
Do zacisku nr.30 w zesople przekażników pod kierownicą idzie bezpośrednio gruby kabel od (+) akumulatora.Nie ma na nim żadnych bezpieczników. Wzmacniacz (Sony XM-255EX) nie ma dużej mocy (140W DIN). Oczywiście że zastosuję dodatkowy bezpiecznik (jeden jest we wzmacniaczu). Czy mimo to trzeba ciągnąć kabel bezpośrednio do akumulatora?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 19:14:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Ja mam kabelek bezpośrednio od + aku za tym jest 30A bezpieka, całosc idzie kablem na "oko" 1cm grubosci...do wzmacniacza. Masa nieco cieńsza ale takei dorwałem z zestwau z innego auta. Na wzmaku jest 15A bezpieka. JAk dałem za aku 15A to mi go paliło. Dałem 30 i zero problemów. Nie kombinuj z przekaźnikami czy czyms tam tylko pruj tapicere i łącz sie bezpośrednio do aku. Na pewno nie zaszkodzi a sądzę że i pomoże.

pzdr

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 19:38:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
200dream1 napisał(a):
Do zacisku nr.30 w zesople przekażników pod kierownicą idzie bezpośrednio gruby kabel od (+) akumulatora.Nie ma na nim żadnych bezpieczników. Wzmacniacz (Sony XM-255EX) nie ma dużej mocy (140W DIN). Oczywiście że zastosuję dodatkowy bezpiecznik (jeden jest we wzmacniaczu). Czy mimo to trzeba ciągnąć kabel bezpośrednio do akumulatora?

Tym grubym kablem idzie prąd do połowy urządzeń elektrycznych w aucie. Żeby bezpiecznie zasilać wzmaka najlepiej położyć 25mm2, więc nie włączaj się w obecną instalację...
Pociągnij oddzielny, bo może się grzać lub nawet stopić, co nie jest mile widziane...
Masa powinna być ciągnięta identycznym kablem rownieżz aku, ale można ograniczyć koszty biorąc masę z budy. Jednak wtedy, by uniknąć zakłoceń płynących z przebić powinno się połączyć aku z budą takim samym kablem jak wzmak z budą, by zapewnić dodatkowy przepływ. Często likwiduje to problem świszczących głośnikow, ale jest to także w dużym stopniu zależne od jakości podzespołow wzmacniacza, jak i kabli sygnałowych i ich umiejscowienia...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 23:04:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Właśnie, umiejscowienia.

Żeby nie było żadnych świstów i tego typu rzeczy to najlepiej kable zasilające położyć tym progiem gdzie nie idą żadne inne kable. A przewody sygnałowe środkiem.

Od biedy można położyć kable zasilające tym progiem gdzie idą inne prądowe, a sygnałowe drugim. W żadnym wypadku nie kładź kabli sygnałowych i prądowych razem, a już na pewno nie razem z innymi prądowymi.

No i oczywiście jakość tych kabli powinna być przynajmniej bardzo dobra. :P

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: