.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 08:27:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Naprawa przepływomierza.
PostNapisane: 11.lut.2005 12:18:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Witam, mam takie pytanko. Mam do wymiany czujnik temperatury zasysanego powietrza (ten w przepływomierzu). Czy ktoś może wie jaką rezystancję w przedziale temperatury on posiada? Znalazłem do renault i innych marek a do Audi nie mogę znaleźć. Myślę tak. Jak znajdę parametry tego czujnika to przecież (tak mi się wydaje) można tam zapodać termistor (który zapewne jest uszkodzony) o podobnych parametrach i sprawa z głowy :): . Mam rację? :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 12:31:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Jak znajdziesz info o tym drucie to będzie super, bo przepływomierz kosztuje. :peace:
Ale według mojej wiedzy to jest tam drucik platynowy. :/

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 12:57:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jajek2 napisał(a):
Jak znajdziesz info o tym drucie to będzie super, bo przepływomierz kosztuje. :peace:
Ale według mojej wiedzy to jest tam drucik platynowy. :/


to w końcu czujnik temperatury czy przepływka?

bo ten drucik o którym jajek piszesz to działa troszku inaczej
niż czujnik - on ma byc w stałej temperaturze - dosyc wysokiej
a ilość prądu która jest potrzebna do jego utrzymania w tej temp
wyznacza (wraz z innymi parametrami) mase powietrza

z racji tej wysokiej temp lubią sie na nim smazyc nadmiary
olejków do filtrów lub potrafi sie uszkodzić podczas jazdy w duzym
deszczu jak dostanie mikrokropelką wody

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 13:22:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Japan napisał o przepływce. A zresztą przepływka mierzy od razu masę więc czujnik temperatury zbędny.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 13:35:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
jajek2 napisał(a):
Japan napisał o przepływce. A zresztą przepływka mierzy od razu masę więc czujnik temperatury zbędny.

:): że co :):

przepływomierz to czujnik masy zasysanego powietrza i działa tak że jeden drucik się nagrzewa a drugi zaraz obok bada temperaturę , jak pomiędzy nimi przepłynie więcej powietrza to wtedy ten drucik co bada temperature wysyła info do kompa i wzbogaca dawke paliwa , równie dobrze nie musi być więcej tego powietrza tylko wystarczy, że będzie zimniejsze (większa zawartość tlenu w tej samej obj) i wtedy też drucik zimniejszy i wzbogacenie mięszanki i odwrotnie jak mniej powietrza ewentualnie ciepłe to wtedy mniej paliwa to tak w skrócie bo jeszcze jest kilka innych czujników które mają wpływ oczywiście na sterowanie składem mięszanki :peace:

a jak pada prepływka to albo komp przechodzi w tryb awaryjny albo przyjmuje wartości średnie ale tak czy siak nie ma tyle mocy i momentu co miał :peace:

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 15:47:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Znalazłem stronkę o przepływce chyba nie będzie łatwo
http://www.auto-online.pl/elektron/siln ... zeplyw.htm
:zly: :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 15:57:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
japan napisał(a):
Znalazłem stronkę o przepływce chyba nie będzie łatwo
http://www.auto-online.pl/elektron/siln ... zeplyw.htm
:zly: :peace:


no i wszystko sie zgadza... bardzo fajna stronka...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 23:02:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Lolek2, a czym się różni to co napisałem od Twojego wywodu, poza tym, że nastukałeś się w klawiaturę wyjaśniając szczegóły :065:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2005 09:25:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
jajek2 napisał(a):
Japan napisał o przepływce. A zresztą przepływka mierzy od razu masę więc czujnik temperatury zbędny.


:galy: no chyba że źle czytam , przepływka odrazu mierzy masę...
a może waży odrazu :diabel:
....więc czujnik temperatury zbędny -> jak widzisz przepływka to głównie "grzejnik" i czujnik temperatury który jest niezbędny :diabel:

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2005 10:45:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Oczywiście, że mierzy masę przepływającego powietrza. A druty zawsze są dwa w oporowych przepływomierzach masowych - tego nie neguję. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2005 12:39:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
lolek2 napisał(a):
jajek2 napisał(a):
Japan napisał o przepływce. A zresztą przepływka mierzy od razu masę więc czujnik temperatury zbędny.


:galy: no chyba że źle czytam , przepływka odrazu mierzy masę...
a może waży odrazu :diabel:
....więc czujnik temperatury zbędny -> jak widzisz przepływka to głównie "grzejnik" i czujnik temperatury który jest niezbędny :diabel:


zaby wyznaczyc mase (objetosc) powietrza oprocz danych z przeplywki
potrzbna jest jeszcze jego temperatura ale nie ta z drutu przepływki tylko
niezależna...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 08:01:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Owszem przepływka potrzebuje niezależnego pomiaru temperatury, ale wtedy gdy jest ona objętościowa (np. klapa, rotametr itp.) ponieważ mierzy objętość nie mierząc gęstości (zawartości tlenu). I wychyla się tak samo przy każdej temperaturze. Natomiast przepływomierz masowy (np. oporowy, drgający itp.) uwzględnia już zmiany temperatury (uwzględniając tym samym gęstość). A jak się to odbywa? Ano tak, że stopień chłodzenia (przy oporowym) wskazuje na gęstość powietrza (i tym samym jego temperaturę). Gdyby ten pomiar miał być jeszcze dokładniejszy to powinien być dodatkowy pomiar ciśnienia powietrza. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: