.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 05:18:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: stożkowy filtr powietrza w b3
PostNapisane: 12.lip.2007 16:53:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
mam pytanie do kolegów czy ktoś montował taki filtr do b3 z pełnym wtryskiem i co ewentualnie trzeba przerobić i ewentualny koszt takiego filtra dzięki za odpowiedzi :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 20:01:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Moja rada to zaloz filtr siateczkowy w miejsce starego papierowego i wyprowadz tak zasysanie powietrza aby bylo najbardziej z przodu. Zakryj tez dolot cieplego powietrza od silnika. Filtr stozkowy to tylko bajer i nic nie daje a nawet obnizy moc jezeli znajduje sie w komorze silnika i zbiera cieple powietrze.Nastepna rada to zostaw tylko ostatni tlumik a inne i katalizator zrob przelotowo.Bedzie kilka konikow wiecej i fajnie buczy. :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 16:42:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
dzięki za podpowiedzi ale tyle co się orjętuję z tym filtrem stożkowym zdaje on egzamin tylko trzeba go obudować tak żeby tak jak pisałeś nie docierało do niego powietrze gorące a zimne niewiem jak to robiono ale na niemieckich stronach widziałem coś podobnego tylko było mało szczegułów widać wiem że wlot powietrza znajdował się aż pod chłodnicą od strony pasażera a co do katalizatora to tylko trzeba wspawać rórkę no nie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 18:31:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
w B3 mozesz to zrobic bardzo profi ;) Wystarczy nad gardziela wyrabac dziure w masce przez ktora bedzie wystawal stozek. silnik dostanie czysciutkie i zimne powietrze z duza iloscia tlenu a i ludzie od gangu zasysanego powietrza bada z przejsc dla pieszych uciekali ;)

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 11:13:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
dobre ziomek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: NO to może już lepiej .....
PostNapisane: 06.wrz.2007 11:18:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
założyć ten stożek ponad dachem - zastosować coś takiego od "off road"
to chyba snoker... tak rułłła idąca po przednim słupku.... uniknie się w ten sposób zanieczyszczeń, a powietrze do silnika będzie świeże, rześkie i najlepsze

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 17:27:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
-> :< <- :!!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 02:37:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
daruj sobie stożek - wkładka K&N daje ten sam przepływ co stożek a w niektórych przypadkach nawet więcej.

Jestem właśnie na tym samym etapie co ty. Wkładka do ng już kupiona nowa rura harmonijka 80mm także teraz zastanawiam się nad sposobem wpasowania jej w puszkę filtra i za pomocą jakich materiałów. Następnie harmonijkę wyprowadzam na atrapę i kombinuję jakiś chwyt powietrza. Oczywiście pobór ciepłego powietrza z silnika zostanie usunięty.

I tak może to wyglądać w b3


PS. Jeśli chcesz uniknąć wyśmiewczych komentarzy to czytaj co ludzie piszą i zadawaj konstruktywne pytania a nie z uporem maniaka drąż ten sam temat.
Bo w tym przypadku i tak wszystko idzie o powierzchni ssące i średnice przepływu. Więc czy założysz namiot czy grzybka z allegro to i tak się nic nie zmieni bo bez turbo nie przepchasz więcej powietrza przez przepustnicę :)

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 08:44:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Harmonijka to dobry pomysl. Mam tak przedluzony dolot w b3 pod zderzak. Najlepiej jak w seryjnej puszce zrobisz otwor i wpasujesz w niego kawalek rury z PCV a na nia nalozysz brzeg harmonijki. Sam chwyt to juz rzezba najlepiejej w jakims plastiku :d

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 19:34:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
No ja właśnie nie bardzo wiem jak zakotwiczyć harmonijkę w puszce filtra - myślałem o metalowym pierścieniu lub o żywicy ale teraz jak wspomniałeś o PCV to mi się rozjaśniło :D bo przecież PCV będzie łatwiej pod harmonijkę dopasować :)

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 20:09:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Nie mam pojecia jak wyglada puszka w twoim aucie ale jesli tylko znajdziesz miejsce na sciance odp srednicy rurki to lutujesz tam np na klej dobrze dopasowany pierscien z rury PCV (rynna, kanalizacja, woda itp) na to nakladasz rure harmonijke do tego opaska zaciskowa i juz jest dolot. Ja mialem latwiej bo podlaczylem harmonijke pod oryg talerz obudowy filtra w silniku 1.8 :peace: Niestety gdy dostal duzo powietrza gasl na gazie. Wycofanie wlotu rury z kratki zderzaka i skierowanie go w bok za belka zderzaka dalo zimne powietrze a takze zapobieglo gasnieciu.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2007 09:23:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
A jak zamknąć dolot cieplego powietrza od silnika? Tam jest klapka, ją sie przegina czy ma jakieś zabezpieczenie?

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2007 15:49:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
odkręć pokrywę a mechanizm wyjdzie razem z nią - następnie możesz zakleić żywicą lub oddać do zaspawania

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2007 19:47:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Pisałem już kilka razy na temat stożka w wolnossących jednostkach, sam próbowałem w swoim 2,8 i wróciłem do ori filtra. w moim przypadku pogorszył się moment obrotowy i troszkę wzrosło spalanie. Zanim wstawisz stożek poczytaj o zasadzie działania silnika wolnossącego , sam dolot to nie wszystko!

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 18:33:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
GreenGreen napisał(a):
odkręć pokrywę a mechanizm wyjdzie razem z nią - następnie możesz zakleić żywicą lub oddać do zaspawania


A taka zmiana wpływa pozytywnie na działanie silnika?

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 20:05:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
To zależy czy układ ten u ciebie działa jeszcze prawidłowo czy też z biegiem czasu zakres jego pracy się zmniejszył i przepuszcza ciepłe powietrze. Dopóki silnik jest zimny a układ ten zaślepiony autko ciut więcej pali (jeśli układ był sprawny nie odczujesz różnicy) natomiast jeśli ten mechanizm nie zamykał szczelnie ciepłego powietrza po rozgrzaniu silnika to jego demontaż i zaślepienie może wyraźnie poprawić charakterystykę pracy silnika. Dodając do tego wkładkę K&N i chwyt powietrza zimnego sprzed auta w zderzaku lub atrapie możesz pogłębić gang pięciu cylindrów i podnieść te 1 - 1,5 KM a dodając zmianę wydechu do 3 - 4 KM

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 20:00:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2007 08:00:04
Posty: 14
Witam...czy do silnika YZ 1.8 wtrysk mechaniczny ktory siedzi w b2 coupe. dorwe tą wkladkę K&N? i ewentualnie w jakiej cenie? nie jestem pewien ale wydaje mi sie ze wlot powietrza w moim coupe jest przy blotniku gdzies za reflektorem...musialbyc umieszczac go w innym miejscu??

_________________
Audi Coupe Gt 1.8- marzenia się spełniają :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 20:12:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
http://www.knfilters.com/ poszukaj sobie, a jak znajdziesz odpowiednią wymiarami - dzwoń do intercarsu z numerem wkładki, podadzą Ci cenę.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 13:47:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2007 08:00:04
Posty: 14
wielkie dzięki Leo...juz gmeram w tej stronce...:)

_________________
Audi Coupe Gt 1.8- marzenia się spełniają :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 13:53:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2007 08:00:04
Posty: 14
Musze teraz pomierzyć filtr...moze ktos zna wymiary filtra powietrza z 1.8 Yz? K jetronic?...jaki to rodzaj filtra... z tych obrazkow na stronce wynika ze to jest chyba "panel air filter"?

_________________
Audi Coupe Gt 1.8- marzenia się spełniają :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: