.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 12:06:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana paska rozrządu w C3
PostNapisane: 21.lut.2005 15:46:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
Witam.
Jestem szczęliwym posiadaczem Audi 100 C3 2.0E z 1990r., silnik pięciocylindrowy RT. Nadszedł już czas wymiany paska rozrządu - i tu powstaje pytanie. Otóż pytałem sie w różnych sklepach o cenę części. Ceny, w zależności od sklepów, są różne. Ale chodzi o to, że w różnych sklepach różnie mi mówiono, a mianowicie, że potrzebny jest pasek o długości 120 zębów (lub 142 zębów). Poza tym jedni sprzedawcy twierdzą, że pasek ten napinany jest rolką, inni - że pompą wody, a są też tacy, którzy twierdzą, że pasek napinany jest pompą wody, ale dodatkowo potrzebna jest jeszcze jakaś rolka prowadząca. :zdziw: Może ktoś wymieniał pasek w tym modelu i pinformował by mnie łaskawie, co tam w zasadzie jest potrzebne do tej wymiany, bo już nie wiem co kupić (a nie chcę kupować trzech różnych kompletów).
Pozdrawiam

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 16:51:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Różnica w pasku jest jeszcze jedna. Są zęby trapezowe i prostokątne. Pasek napina sie pompą wodną i wystepuje rolka prowadząca. Rolka kosztuje ok 100 PLN, a pompa wodna ok 120 PLN zależnie od upustów.

Operacja wymiany nie jest łatwa ale wykonalna. Potrzeba jest zdjąć atrapę, odkręcić obudowę paska, ustawić wszystko na punkty, poluzować pompę, odkręcić koło pasowe walu korbowego, zdjąć pasek, wymienić w razie potrzeby rolkę napinacza i pompę wodną, sprawdzić punkty odniesienia na wale i wałku rozrządu, zalożyc nowy pasek, napiąć go w odpowiedzni sposób, dokręcić koło pasowe odpowiednim momentem kluczem dynamometrycznym, sprawdzić czy wszystko ok, skręcić obudowę, atrapę...i to by było tyle tytułem wstępu... :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 19:18:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
No więc wygląda to tak. Pasek kosztuje około 60zł (jakiś Gates albo Bosch), potrzebny jest ten z większą ilością zębów (przy okazji właśnie jest odrobinę droższy). Sam pasek napisanany jest pompą wody i przy wymianie paska zaleca się również jej wymianę. Cena tak jak kefir mówi około 120-130zł. Dochodzi jeszcze rolka prowadząca, którą również się bezwzględnie wymienia razem z paskiem.

Jak wszystko kupisz, to jedź z tym gdzieś do mechanika i niech Ci wymieni. Nie powinien wziąć za tą operację więcej niż 100zł.

Podsumowując koszty:

1. pasek ~60zł
2. rolka ~100zł
3. pompa ~130zł (nie jest konieczna wymiana, ale wypada sprawdzić szczelność i ewentualnie wymiana simeringów)
4. robocizna ~100zł

Pozdrawiam

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 20:57:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
To jednak widzę, że muszę kupić i pompę (to ewentualnie) i (koniecznie) rolkę. Jutro wymieniam.
Dzięki za informacje

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 01:59:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
tzn nie jest przymusowa wymiana pompy wszystko zalezy od ich zuzycia.Np po wypadku wymienialem pasek no i przy okazij poszla rolka wraz z kolem napedajacym walek rozrzadu gdyz uleglo skrzywieniu .ale pompki nie wymienialem poniewaz po rowkach nie bylo widac znacznego zuzycia .Czego nie mogłem powiedziećo rolce ;)) i kole rozrządu które nie dośćze krzywe to jeszcze widoczn byly slady zuzycia zebow w porownianiu do nowego;)

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 11:25:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
Już wymieniłem. I już wiem: pasek 142 zęby (58 zł), rolka prowadząca wymieniona (135 zł), pompa wody została ta sama, bo dobra (wiadomo - Audi :D ). Do tego doszły dwa uszczelniacze (na wał korbowy i na wał rozrządu) - ok.30zł i robocizna - 100 zł (w warsztacie autoryzowanym minimum 150 zł). ALE JUŻ JEŻDŻĘ. Jeszcze raz dziękuję za informacje i pozdrawiam

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: