.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:33:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: C4-świeci kontrolka oleju i silnik Klekocze jak bez smarowan
PostNapisane: 12.sty.2005 12:29:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 12:22:16
Posty: 7
Lokalizacja: Bogatynia
Witam jechałem sobie swoją audi C4 v6 2.8 i nagle ni z tąd ni zowąd zaczeła migać kontrolka oleju i silnik zaczął strasznie klekotać(chyba brak smarowania)
Poziom oleju oczywiście w normie.
Co moze być przyczyną tego zachowania silnika??
Pompa olejowa??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 12:40:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Pod żadnym pozorem nie jedz nim dalej, najlepiej zaciagnij do mechanika niech w miejsce czujnika wkręci zegar i zobaczy czy jest cisnienie oleju. Wtedu dopiero cos można diagnozowac , ale jak klekocze to nie jest za dobrze.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 12:53:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
sprawdź świece i kable
czy jest płyn chłodzenia ?
i mechanik się kłania - niech sprawdzi kompresje - jak silnik klekocze

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 15:46:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
Vanilla I napisał(a):
sprawdź świece i kable
czy jest płyn chłodzenia ?
i mechanik się kłania - niech sprawdzi kompresje - jak silnik klekocze


oj Vanilka Vanilka podejrzewam ze kolege czeka wiekszy wydatek niz kabelki i swiece ktore zapewne nie maja nic wspolnego.
HIPOTEZA 1 padla pompa oleju i dumal nie dumal carem nie budiesz tylko wymiana
HIPOTEZA 2 miales niskie cisnienie juz wczesniej i szlag trafil panewki a co za tym idzie i wal

generalnie stawiam na numer 1
NIE JEZDZIJ POD ZADNYM POZOREM nawet jesli ktos Ci mowi ze ten kawalek nie zaszkodzi. Jesli to pompa to wymieniasz i tyle a jak pojezdzisz a panewki jeszcze sa dobre to na bank szlag je trafi
pozdrawiam i zycze szybkiego zlokalizowania naprawienia usterki

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 16:45:18 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak juz Ci zatluklo podczas jazdy to mozesz sie rozejzec za nowym silnikiem

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 07:31:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
moze kolega mial szczescie i sie natychmiast zatrzymal ?? trzymajmy za niego kciuki a nie straszmy :)

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 08:41:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
Buba napisał(a):

oj Vanilka Vanilka podejrzewam ze kolege czeka wiekszy wydatek niz kabelki i swiece ktore zapewne nie maja nic wspolnego.
HIPOTEZA 1 padla pompa oleju i dumal nie dumal carem nie budiesz tylko wymiana
HIPOTEZA 2 miales niskie cisnienie juz wczesniej i szlag trafil panewki a co za tym idzie i wal

generalnie stawiam na numer 1
NIE JEZDZIJ POD ZADNYM POZOREM nawet jesli ktos Ci mowi ze ten kawalek nie zaszkodzi. Jesli to pompa to wymieniasz i tyle a jak pojezdzisz a panewki jeszcze sa dobre to na bank szlag je trafi
pozdrawiam i zycze szybkiego zlokalizowania naprawienia usterki


oj po moich przejściach mam nadzieję że to będzie tylko to co u mnie - bo nikomu nie życzę nic gorszego

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 09:40:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
Miałem podobny problem, w czasie jazdy, po rozgrzaniu silnika, zapalała sie lampka smarowania, czasami brzęczyk a i silniczek zaczął klekotać.
Po rozebraniu silnika okazało się że jakiś ciul zaniedbal wymiany oleju, a po zalaniu Castrola 15W/40 nastąpiło wypłukanie nagaru, zatkanie kanałów olejowych, brak smarowania, po dupie dostały panewki i wał.
Zdecydowałem sie na remoncik: silnik wymyty, wał i korbowody przeszlifowane, wszystkie panewki nowe, splanowana głowica, wymieniona uszczelka, silnik zalany elfem. Na razie odpukać wszystko OK!

Cytuj:
jak juz Ci zatluklo podczas jazdy to mozesz sie rozejzec za nowym silnikiem


to nie jest chyba taka prosta sprawa:
1. silnik po remoncie mam na pewnej gwarancji, a zakupiony - miesięczna lub na rozruch ?
2. ponownie trzeba wymieniać rozrząd
3. koszty rejestracji
reasumując : czy warto?

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 10:01:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
manius_29 ale jak słyszałam to tego rodzaju silnika nie bardzo remontować

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 10:02:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nie no nie przesadzajcie. Mi w 1.6 poszła membrana w pompce paliwai poszła waha do oleju. na skutek dużowgo rozżedzenia silniczek zaczął klekotać, kontrolaka smarowanie sie zaświeciła i do tego brzęczyk. nie wiedziałem o co chodzi, ale autko zatrzymałem wyłączyłem. Kumpel przywiózł oliwe, alałem i do przodu. Po jakichs 500m to samo, ale dałem se siana i pojechałem tak na warsztat. Waha z wydechu litrami sie lała. Dopiero na warsztacie zobaczyłem co sie stało. Wszystko ponaprawialiśmy, sprężanko sprawdziliśmy i smiga jak poprzednio :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 10:04:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
też tak słyszłem,ale nie końca się z tym zgadzam, po remoncie mam silnik na gwarancji, jak sie sypnie wiem do kogo uderzyć

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 10:28:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
generalnie trzymam kciuki aby szkoda była jak najmniejsza

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 10:38:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
manius_29 napisał(a):
też tak słyszłem,ale nie końca się z tym zgadzam, po remoncie mam silnik na gwarancji, jak sie sypnie wiem do kogo uderzyć
Wszystko się zgadza ale rozmawiamy o V6 2,8 a nie 1,8 na gażniku , nie sądzisz że koszty remontu i części będą dużo większe?, w sumie to tak jak by dwa silniki 1,8. Ja bym był za drugim silnikiem, pozatym nie wiadomo jeszcze co koledze Kockowi poszło może to drobiazg , a już go każdy straszy zezłomowaniem auta.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 12:26:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 12:22:16
Posty: 7
Lokalizacja: Bogatynia
Auto dałem dziś do mechanika wieczorkiem bede wiedział co w trawie piszczy.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.Będe w kontakcie.
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego auta :świeci mi kontrolka spalonej żarówki mimo ,że wszystkie żarówki są sprawne(wymieniałem pod ośietlenie rejestracji i po wymianie to samo??)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 11:06:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 12:22:16
Posty: 7
Lokalizacja: Bogatynia
Co sie okazało:
kupiłem auto tydzień przed tą usterką,miałem wymienic olej ale mój mechanik był ciągle zajęty.
Po rozebraniu dolnej cześci silnika w misce olejowej był szlam,który zablokował zawór na pompie olejowej i stąd nie było smarowania.
Po oczeszczeniu wszystkiego ze starego oleju i zalaniu nowego auto Hula jak dawniej.
Znów potwierdza się powiedzenie,że jedyną wadą audi jest jej poprzedni właściciel !!!
Pozdrawiam KoceK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 12:08:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 22:33:05
Posty: 149
Lokalizacja: KATOWICE GG1281598 tel606133929
Cytuj:
Znów potwierdza się powiedzenie,że jedyną wadą audi jest jej poprzedni właściciel !!!

masz racje mnie porzedni wlasciciel a raczej jego "troska" o auto kosztowaly silnik moja pompa nie wytrzymala tego nie bylem taki szczesliwy jak ty gdy okazalo sie ze moj silnik nie posiada juz panewek :/

_________________
ObrazekObrazekObrazek
B2 1.8gaznik B/G----->poszlo do zyda
C3 90r 2.3NF B/G AVANT-------->S P R Z E D A M<-------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 13:51:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
Ja bym na twoim miejscu zdjął teraz głowice ,żeby sprawdzić czy się silnik nie przysmażył. Nie wiem ile jechałeś bez smarowania - ale nawet chwila to za dużo - możliwe ,że kompresje ci teraz ch.. strzelił. Źle ci nie zycze ,ale sie upewnij dla własnego dobra.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 14:31:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 12:22:16
Posty: 7
Lokalizacja: Bogatynia
Było sprawdzane nic się nie przegrzało ani nie zatarło na SZCZĘŚCIE...Ufff

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 02:19:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
Mialem podobny przypadek jadąc z kolegą po cygaro do wrocławia. Jakies 200 km przeed wroclawiem delikatnie i z przerwwami byl slyszalny delikatny stukot gdzies w okolicach silnika lecz czasem bylo cicho wiec jechlismy dalej gdyz bylismy umowieni na konkretną godzinę jednak 150 km przed wroclawiem silnik zaczął strasznie halasowac.Slyszalne byly odglosy tak jakby nie wiem no mlotkiem uderzane bylo w miske olejowa albo jakby krzywki waalka rozrzadu walily o pokrywe zaworow co mozliwe nie bylo.Halas byl do tego stopnia slyszalny ze na nic nie zwazajac kolega zatrzymal sie i sprawdzil stan oleju a tu stan max .zdazylismy jedynie zjechac na stacje benzynowa z obawy ze silnik sie poprostu rozleci , tak bardzo slyszalne byly te jakby uderzenia.Jakiims cudem trafilem do wroclawia zakupilem auto no i droga powrotna pozostaje.Do Szczecina onad 300 km lawety brak a jezeli juz byla to za takie pienmiadze ze glowa boli.Wiec do nowo zakupionego cygara podczepilismy to na lince .Ale niestety mimo tak potwornego halasu kolega musial go odpalic poniewaz temperatura na zewnatrz oraz 12 w nocy nie pozwolily na jazde bez nawiewu i swiatel. Silnik jakos wytrzymal i do szczecina go dociagnelismy po rozebraniu okazalo sie ze panewka sie obrocila :((( .Główną winę miał oczywiscie badziewny olej kupiony taniej. korbowod nowy panewki oraz czop jden do szlifu robocinza przy okazij kolejna wymiana oleju ,jednym slowem nie oplacilo sie zaoszczedzic kilkudziesieciu zlotych na taniej kupionym oleju.Ja jednego jestem pewien zadnego badziewia taniej kupiongo albo innego niz powinien byc stosowany nie zaleje .Gdyż skutki naprawde mogą być tragiczne. Pozdrawiam

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 03:22:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
A ja lalem do swojego punta lotosa polsyntetyka i hulal na nim kilkadziesiat tysiecy km. A po rozebraniu silnika zadnych rys. Wiec nie kazdy tani olej jest zly. Ja na lotosa nie mam prawa narzekac. Nic nie popsul mi w samochodzie. A samochod byl tak jezdzony jak malo ktory na tym forum.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: