.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 23:20:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4, silnik 1,9 TDI a 1,9 TDI PD
PostNapisane: 21.lut.2005 23:39:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich, mam pytanie jak w temacie.
Przymierzam sie do zakupu A4 z 1998 roku (jeszcze go nie ogladalem), wg slow sprzedawcy siedzi w nim "ten mocniejszy silnik".
Nie wiem czy mial na mysli TDI czy TDI PD, a z tego co znalazlem na sieci nt. spalania tych silnikow, to roznica jest dosc istotna :")
Czym wlasciwie rozni sie TDI od TDI PD i jak rozpoznac ktory siedzi w samochodzie ktorym sie interesuje?

Dzieki z gory za informacje,
K.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 23:48:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
mial pewnie na mysli tdi 110 (nie jest to tdi 90)
najlepiej bedzie jesli podasz pierwsze litery z numeru silnika jaki jest w dowodzie rejestracyjnym

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 23:57:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
Bilu napisał(a):
mial pewnie na mysli tdi 110 (nie jest to tdi 90)
najlepiej bedzie jesli podasz pierwsze litery z numeru silnika jaki jest w dowodzie rejestracyjnym


Tak tez myslalem, poki nie baknal cos o 115 KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 00:10:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
w takim razie jest to AJM czyli TDI PD 115PS w A4 od 08/98 do 2001 roku

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 00:13:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
Czy dobrze mi sie wydaje ze ten silnik palil sporo wiecej od "zwyklego" TDI?
Czym wlasciwie (oprocz literek :"P) rozni sie ow AJM od TDI?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 00:17:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
wydaje mi sie ze silniki pd byly montowane w a4 po lifcie czyli dopiero w 99

jesli masz mocniejszy silnik to wcale nie znaczy ze bedzie wiecej palil.
wrecz przeciwnie - moze palic mniej przy spokojnej jezdzie.
jesli to jest ten 115KM to bedziesz mial spory moment bo 285 Nm

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 00:50:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Wątpie żeby to był AJM, dla Ciebie to lepszy będzie na pompie. Cichszy, tańszy w utrzymaniu i mniej palący....

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 08:19:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
666 napisał(a):
jesli masz mocniejszy silnik to wcale nie znaczy ze bedzie wiecej palil. wrecz przeciwnie - moze palic mniej przy spokojnej jezdzie.
jesli to jest ten 115KM to bedziesz mial spory moment bo 285 Nm


Moje watpliwosci biora sie z info wygrzebanego na stronie dotyczacej tuningu (jedyne gdzie cos znalazlem nt. spalania tej wersji):

http://catv.retsat1.com.pl/golf/uysy/al ... udi48.html

Duza roznica, zwlaszcza w porownaniu z wersja 130KM i 100KM (a zuzycie paliwa jest podstawowym powodem dla ktorego wybieram diesla)

http://catv.retsat1.com.pl/golf/uysy/al ... udi49.html
http://catv.retsat1.com.pl/golf/uysy/al ... udi46.html

Tyle ze zaczynam miec watpliwosci co do wiarygodnosci informacji ktore tam podaja - wg nich 115-ka ma 310Nm a nie 285, cos mi sie tu nie zgadza... :"P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 08:30:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jesli brać pompowtryska to tylko 130 KM i koniecznie w quattro. Mamy takie A4 w firmie wychipowane na 165 KM i prawie 400 Nm i zap....la niemiłosiernie paląc średnio ok 8-9 l /100 km przy bucie w podłodze. Rekordowo spaliła 11 l na mieście.
Jeśli interesuje Cię ekonomia na maxa to szukaj starszej A4 z AFN`em na pokładzie.
Ja osobiście brałbym PD. :D

EDIT: oczywiście skrzynka 6-biegowa i quattro na pokładzie

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 22.lut.2005 10:04:54 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 09:42:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
Ekonomia na maksa to nie koniecznie, tyle ze z tego linka ktorego podalem wyzej wynikalo ze PD 115 KM pali o jakies 2 litry wiecej na setke niz "zwykle" 110 KM, czy PD 130 KM...

Ale chyba wychodzi na to, ze panowie od "chiptunningu" maja przeklamania na swojej stronce


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 09:58:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
285Nm to ma 130-stka ze skrzynią 5-gang, a przy skrzyni 6-gang ma 310Nm. 115-stka ma mniej. Wszystkie Pd będą paliły troche więcej od Pomp. Ale to w granicach 1L na 100km. Będą też troche głosniejsze no i olej trzeba lać 505.01. Ja mam w swojej czipa na 141km i 334Nm i jest rewelacja. A jak wjechałem seryjną przed czipowaniem na badanie mocy to miała 119km i 243Nm :D . Więc ja na Twoim miejscu sprawe silnika pozostawiłbym na drugim planie. Bedziesz zadowolony z każdego TDi. Ważne aby auto nie było bite bo potem wyjdą nieprzyjemne kwiatki...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 10:04:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
Rogal napisał(a):
olej trzeba lać 505.01. Ważne aby auto nie było bite bo potem wyjdą nieprzyjemne kwiatki...


Bite nie jest, wiec ten problem odpada.
Co to za olej 505.01? (przyznaje ze zielony jestem kompletnie)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 10:05:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kwieto napisał(a):
Rogal napisał(a):
olej trzeba lać 505.01. Ważne aby auto nie było bite bo potem wyjdą nieprzyjemne kwiatki...


Bite nie jest, wiec ten problem odpada.
Co to za olej 505.01? (przyznaje ze zielony jestem kompletnie)


To specjalne oleum do silników PD. Z tego co sie orientuję dość drogawy :) ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 17:15:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
baskecior napisał(a):
Mamy takie A4 w firmie wychipowane na 165 KM i prawie 400 Nm i zap....la niemiłosiernie paląc średnio ok 8-9 l /100 km przy bucie w podłodze. Rekordowo spaliła 11 l na mieście.


a sedan czy avant ? i jaki kolor ? p[ytam bo niedawno miałem 2 róznych kientów oba avanty jeden niebieski drugi czarny - oba z chipem.

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 21:41:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Rogal napisał(a):
285Nm to ma 130-stka ze skrzynią 5-gang, a przy skrzyni 6-gang ma 310Nm. 115-stka ma mniej. ...


Nieprawda

1.9 PD 115Km ma 285Nm - dane producenta

Bardzo dobry jest ten silnik a z forumowiczow ma
go chyba uzytkownik Necro w passku B5 wiec z nim pogadaj.

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 23:52:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Dobra nie będe się sprzeczał... generalnie jest to pierwszy pompowtrysk i chodzą pogłoski, że padały w nich układy korbowo-tłokowe. Ale z drugiej strony po zmianie turbo, pompek i softu można mieć na miasto spokojnie 170km...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 09:39:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
Rogal napisał(a):
generalnie jest to pierwszy pompowtrysk i chodzą pogłoski, że padały w nich układy korbowo-tłokowe.


Zachecasz jak mozesz :"P

Rogal napisał(a):
Ale z drugiej strony po zmianie turbo, pompek i softu można mieć na miasto spokojnie 170km...


Eee, mam nadzieje ze wystarczy mi to 115KM
Pytanie czy sie tego silnika bac (poza tym pojazd wyglada zachecajaco, przejechane niecale 100 tys km, stan dobry)

Z innej beczki - jak moge sprawdzic czy wszystko w tym samochodzie dziala ok? Postawic do diagnosty, wiem :") Co moge wylapac (i jak) na pierwszy rzut oka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 09:50:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Pogłoski chodza ze cos pada ale jak trzeba podac konkretny przykład,komu,gdzie i co padło to nie ma chetnych :P
Co do awaryjnosci przejechalem tylko 27tys.km,teraz szykuje sie druga wymiana oleju(do pd 44zł/1l-wchodza niecałe 4l),spalanie na trasie-od 4.4l do 5.7,pewnie mozna wiecej ale jezdzac normalnie spala ok.5l.
Odnosnie głosnosci kazde 1.9 pracuje jak traktor,a jak sie przesiadasz z dobrej benzyny to juz wogole :| ,no ale cos za cos,rekompensuje to lekko ponad 600km za 100zł :diabel:
Aha pamietaj ze w AJM wymienia sie pasek co 60tys.km,niby w passacie taki sam silnik(oznaczenie ATJ) ale wymiana wg.ksiazki co 90

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 10:30:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
necro napisał(a):
[duzo ciekawych rzeczy]


No to chyba juz wiem co i jak :")
Zostaje pytanie jak wylapac przy ogladaniu samochodu te rzeczy ktore wylapac moge, zeby nie nadziac sie na jakas "mine"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 10:40:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Samochód po przebiegu 100kkm nie może wyglądać dobrze musi bys idealny. Generalnie ja kupuje tylko samochody które wyglądaja jak idealne. Treaz jest przepełniony rynek na max`a jak nie ten to sobie inny znajdziesz spokojnie. Moim zdaniem jak ma realnie 100kkm i jest bezwypadkowy to 90% sukcesu. No chyba, że to firmówe auto albo używal je jakiś bu.ak to :( .

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: