.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.maja.2025 11:21:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A6 C5 2.5tdi V6] pytanie odnośnie rozrządu
PostNapisane: 28.lis.2007 13:38:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
mam pytanie odnośnie rozrządu!!! czy w v6 jest on kolizyjny?? czy jesli pęknie pasek to skonczy sie tylko na zgasnieciu silnika a po jego założeniu bedzie OK??? czy jednak nie??? aha jescze taki pytanie troszke śmieszne!!! wiem ze przy wymianie rozrzadu trzeba wszystko wymieniać tj pasek i napinacze ale ja w tygodniu bede wymieniał termostat na starym pasku moge zrobic jeszcze 30tys wiec czy warto wymienić sam pasek??? czy lepiej przejezdzić do końca i wymienić wszystko???? a tak wogole to słyszałem ze pasek w 2.5tdi wymienia się co 120tys km!!! z tego co mi sie wydaje to powinno sie wymianieac co 60 tys!!! a jak jest waszym zdaniem???

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Ostatnio edytowano 28.lis.2007 14:00:00 przez BOSE, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 13:52:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Rozrząd w V6 jest kolizyjny, nawet masakrycznie kolizyjny ;) ... .
Przy takiej rozbiórce nie zastanawiałbym się ani chwili nad wymianą kompletnego rozrządu, skoro do "końca" zostało mu tylko 30 tyś.km. .
Jeżeli jednak postanowisz założyć stare części - bezwzględnie pamiętaj / przypilnuj, żeby paski obracały się w tą samą stronę co przed demontażem (kierunek obrotów najlepiej oznaczyć mazakiem :D ).
W mojej ocenie wymiana samego paska nie ma żadnego sensu ale kiedy ktoś ma kasę na zbyciu ... :P .
Krótko mówiąc - wszystko albo nic ... ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 15:17:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Niby 120 tys wymiana paska i rolek oraz pompa ale tak tylko jezeli masz pasek vw/audi i czesci tez a faktycznie to pasek wymieniamy co 60 tys a reszte co 120 tys czyli pasek 2 razy czesciej.Pasek zdjety nie powinno sie zakladac bo jak ma juz przejechane ponad 30 tys i zaczniesz zmieniac jego naprezenie to moze pozniej byc problem . Ludzie jezdza i nie wymieniaja nawet po 150 tys ale czasami po 50 tys mozna sie narazic na koszta. Tam jest duzo zabawy z wymiana wiec lepiej zakladac wszystko nowe i spac spokojnie. Paski Gates , Contitech , Bosch i oczywiscie oryginaly z ASO vw/audi . Na inne nawet nie zwracaj uwagi.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 15:58:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
czyli proponujesz mi wymiane samego paska jesli bede wymieniał termostat???

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 16:14:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Skoro masz pewnosc , ze wszystko bylo wymieniane 60 tys wczesniej tak jak kasiazka pisze to wymien same paski bo od pompy tez . Skoro nie masz takiej pewnosci na 100% to wymieniaj wszystko bo o ile rolki jak sa oryginalne marki INA to wytrzymaja duze przebiegi to pompa wody moze sie rozszczelnic zwlaszcza jak sie oszczedza na plynie lub koncentracie . Plyn tez wymien na nowy.Gdyby to bylo moje auto to jak mam juz rozkrecac caly przod do wymiany to zakladam komplet nowych czesci poniewaz lubie sam krecic w swoich autach bo to duza frajda .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 17:19:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
a ten drugi pasek jest od pompy wtryskowej czy od pompy wody!!! ja sie za bardzo nie znam ale zeby na idiote nie wyjśc jak bede kupował rozrządu i ten drugi

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 17:23:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wtryskowej

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 17:26:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
a ten pasek od pompy wtryskowej mozna zdjąć odrazu jak cały rozrząd rozbiora czy jeszcze trzeba dodadkowo coś rozebrac????

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 17:44:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.gru.2006 15:44:56
Posty: 66
Lokalizacja: Szczecin
wtrące swoje 3 grosze do waszej dyskusji ...

2.5 V6 jest kolizyjny - zerwanie paska oznaczac będzie poszukiwania silnika - z tego nic już nie będzie (kilka tysięcy pln) ... jesli masz zamiar wymienic termostat - wymieniaj kompletny rozrząd - wiem że to nie małe pieniądze (graty + robocizna) ale wymont/zamont kosztuje kilkaset pln - po co masz 2 razy płacić - nie wspominając o tym że roboty jest od cholery ...

_________________
leopard

Audi A6 - Leichtpanzer

znajdziesz mnie przez www.g-lab.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: