.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.maja.2025 19:12:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 1.8 5V 1997. Trudności w uruchomieniu ciepłego silnika
PostNapisane: 23.lut.2005 11:39:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2005 13:12:58
Posty: 63
Lokalizacja: północno-wschodnie Mazowsze
Zimny silnik zapala OK. Problemy/ nie zawsze-co jakiś czas / występują gdy silnik jest ciepły. Nie chce zapalić. Dopiero po dodaniu "gazu" i przytrzymaniu zapala. Czy ktoś się z tym spotkał i jaka może być tego przyczyna. Może coś z immobilizerem- podobno jest zalany w kluczyku. I jeszcze jedno, gdzie odszukać danych dot. Typu silnika, modelu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 14:10:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Typ silnika to pierwsze dwie lub trzy litery w numerze silnika natomiast do odpalania to może być wiele przyczyn (nieodpowiednie lub zuzyte świece zapłonowe, za bogaty skład mieszanki itd.) napisz coś więcej jakie to auto,jaki silnik i czy ma gaz?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 15:02:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
silnik masz pewnie AGN jeżeli bez turba , trzeba zapiąć VAG i sprawdzić co się dzieje :peace:

kiedy świece wymieniane :?: filter powietrza :?: kable :?:

i najważniejsze -> czy auto ma zamontowaną instalację LPG :?:

immo bardzo mało prawdopodobne no hyba że nie gaśnie ci kontrolka od immo (samochod z kluczem) to wtedy prawdopodobne ale jak na zimnym zapala to nie ma nic do rzeczy..

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Audi A4 Trudności w uruchamianiu ciepłego silnika
PostNapisane: 23.lut.2005 16:49:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2005 13:12:58
Posty: 63
Lokalizacja: północno-wschodnie Mazowsze
A więc: Audi A4 Avant 1.8 5V z 1997r, przebieg 135.000 km. Samochód kupiłam w grudniu 2004r. Wymieniane były: paski, rolki, napinacze,olej, płyn w chłodnicy i filtr powietrz. Do świec nie zaglądano, kable chyba OK-nie sprawdzałam. Auto jest na benzynie. Trzy litery numeru silnika to DZH /Takiego nie widziałam w ETOS/ czy to możliwe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 21:36:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Miałem taki sam problem w moim A4 1.8T.
Okazało się że pękł plastik od tzw. odmy - takie czarne kolanko zamontowane do silnika zaraz za przepustnicą (troszkę niżej)

Jeśli będzie pęknięte, to koszt w ASO 105 zł, wymiana samodzielnie. :)

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 21:58:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Silnik masz 1.8 20V wiec bedzie ADR - wg Etosa

Nie wiem czy pamietasz MAciek1024 - ale to juz dawo bylo :D -

ze immobiliser tez moze miec wplyw na odpalanie.

Jesli zapala sie kontrolka immo podczas odpalania i nie
gasnie po paru sek tylko silnik sie wylacza tzn ze masz
padniete immo. -Napisz czy tak jest to napisze rozwiazanie problemu.

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 22:08:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
666 napisał(a):
Silnik masz 1.8 20V wiec bedzie ADR - wg Etosa

Nie wiem czy pamietasz MAciek1024 - ale to juz dawo bylo :D -

ze immobiliser tez moze miec wplyw na odpalanie.

Jesli zapala sie kontrolka immo podczas odpalania i nie
gasnie po paru sek tylko silnik sie wylacza tzn ze masz
padniete immo. -Napisz czy tak jest to napisze rozwiazanie problemu.


Jak było to sorki – ja się z tym troszkę pomęczyłem (dot. odmy)
PS. W serwisie powiedzieli mi, że należy wymienić przepustnicę (1800 zł)

jeśli po przytrzymaniu pedału gazu silnik nie gaśnie to nie może być immo :D

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 22:19:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Maciek1024 napisał(a):
666 napisał(a):
Silnik masz 1.8 20V wiec bedzie ADR - wg Etosa

Nie wiem czy pamietasz MAciek1024 - ale to juz dawo bylo :D -

ze immobiliser tez moze miec wplyw na odpalanie.

Jesli zapala sie kontrolka immo podczas odpalania i nie
gasnie po paru sek tylko silnik sie wylacza tzn ze masz
padniete immo. -Napisz czy tak jest to napisze rozwiazanie problemu.


Jak było to sorki – ja się z tym troszkę pomęczyłem (dot. odmy)
PS. W serwisie powiedzieli mi, że należy wymienić przepustnicę (1800 zł)

jeśli po przytrzymaniu pedału gazu silnik nie gaśnie to nie może być immo :D


hehe male nieporozumienie - takiego problemu z odpalaniem nie bylo.

Byl dawno temu nasz problem z immo :D

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 Trudności w uruchamianiu ciepłego silnika
PostNapisane: 24.lut.2005 09:43:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
Anja napisał(a):
A więc: Audi A4 Avant 1.8 5V z 1997r, przebieg 135.000 km. Samochód kupiłam w grudniu 2004r. Wymieniane były: paski, rolki, napinacze,olej, płyn w chłodnicy i filtr powietrz. Do świec nie zaglądano, kable chyba OK-nie sprawdzałam. Auto jest na benzynie. Trzy litery numeru silnika to DZH /Takiego nie widziałam w ETOS/ czy to możliwe?


no takiego nr jak DZH to nie ma niestety , sprawdź w dowodzie dobrze co Ci pisze przy num silnika :P może byc AGN albo ADR :peace:

jak jeździsz na benzynie to trzeba by sprawdzić jeszcze te świece i podpiąć VAG, może być przepustnica nieczyszczona od nowości i może trzeba ją wyczyścić i zaadoptować VAG , ewentualnie jeszczcze może byc problem z jakimś urządzeniem alarmowym jeżeli takowe masz zamontowane - to tyle co mi przychodzi do głowy na razie :D

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Audi A4 Trudności w uruchamianiu ciepłego silnika
PostNapisane: 26.lut.2005 17:07:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2005 13:12:58
Posty: 63
Lokalizacja: północno-wschodnie Mazowsze
Witam.
Odpowiadam na kolejne pytania.
1. W Karcie Pojazdu wyraźnie jest napisane DZH i pięć cyfr, a w dowodzie rejestracyjnym nie ma numeru silnika(wydany styczeń 2005)
2. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce po kilku chwilach gaśnie kontrolka immo i się nie zapala.
3. Jeszcze jeden objaw, którego nie podałam, a może mieć związek z główną przyczyną, podczas pracy na wolnych obrotach (ok.800) silnik cyklicznie co kilka sekund dostaje małych zakłóceń, które bardziej odczuwalne są przez lekkie drgnięcie samochodu a nie na obrotomierzu.
Dzięki za wcześniejsze rady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2005 17:21:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Witaj. Świece wymienił bym na początek. Kopułkę bym oglądną i wymienił - małe koszta i spokój. Ja bym go przegonił na trasie, ale ostro. W serwisie Audi jestem raz na tydzień - naprawiam sprzęt elektroniczny w ich biurach. Spece powiedzieli mi że te auta nie lubią za delikatnej jazdy. Trzeba czasami pocisnąć. Może przejdzie - przepustnica - to przesada...

Pozdrawiam

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 Trudności w uruchamianiu ciepłego silnika
PostNapisane: 27.lut.2005 11:53:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Anja napisał(a):
Witam.
Odpowiadam na kolejne pytania.
1. W Karcie Pojazdu wyraźnie jest napisane DZH i pięć cyfr, a w dowodzie rejestracyjnym nie ma numeru silnika(wydany styczeń 2005)
2. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce po kilku chwilach gaśnie kontrolka immo i się nie zapala.
3. Jeszcze jeden objaw, którego nie podałam, a może mieć związek z główną przyczyną, podczas pracy na wolnych obrotach (ok.800) silnik cyklicznie co kilka sekund dostaje małych zakłóceń, które bardziej odczuwalne są przez lekkie drgnięcie samochodu a nie na obrotomierzu.
Dzięki za wcześniejsze rady.


Po zapoznaniu się z ostatnimi "relacjami" na temat autka, śmiem twierdzić, iż przyczyną może jednak być zabrudzona przepustnica - jeśli nawet nie pomoże to zalecam ten zabieg wykonać zapobiegawczo, koszty nie duże, a bardzo pomaga.

PS. Problem wolnych obrotów i gaśnięcia autka, to mogą być dwie odrębne przyczyny !

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 09:17:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
xawier napisał(a):
Witaj. Świece wymienił bym na początek. Kopułkę bym oglądną i wymienił - małe koszta i spokój. Ja bym go przegonił na trasie, ale ostro. W serwisie Audi jestem raz na tydzień - naprawiam sprzęt elektroniczny w ich biurach. Spece powiedzieli mi że te auta nie lubią za delikatnej jazdy. Trzeba czasami pocisnąć. Może przejdzie - przepustnica - to przesada...

Pozdrawiam


a jest tam vogle palec i kopułka :) że tak zapytam retorycznie

i czyszczenie przepustnicy to nie przesada , jak skutecznie potrafi zmulać i wpływać na wolne obroty brudna przepustnica , wie tylko ten co choc raz ją czyścił i zaadoptował VAGiem... polecam

ale ten nr silnika cos mi niepasuje , jak ktoś ma etke to niech sprawdzi czy nie ma tu jakiegos wałka bo pierwszy raz sie takim spotykam

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Trudności w uruchamianiu ciepłego silnika
PostNapisane: 28.lut.2005 12:24:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2005 13:12:58
Posty: 63
Lokalizacja: północno-wschodnie Mazowsze
Czy chodzi tu o "przepustnica(modół sterujący - w/g ETOS)". Jak się do tego zabrać i jak to "coś" się czyści, oraz na czym polega późniejsze zaadaptowanie do VAG. Dla mnie to narazie czarna magia. Tylko ja w domu mam "zacięcie" i chęci coś zrobić. Proszę o podanie w skali od 1 do 10 stopień trudności, biorąc pod uwagę ninimalny stan zaawansowania technicznego.

__________________
Audi A4 Avant 1.8 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 12:44:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
skala trudności : sciągnięcie opaski zaciskowej na przepustnicy duże kombinerki i spox schodzi cały wąż plastikowy, potem szczoteczka do żebów, czysta bęzyna albo spraj do czyszczenia gaźników i czyścisz (najlepiej zablokować gaz na maxa żeby przepustnica była otwarta) , potem jedziesz szczoteczka i bezynka , wycierasz jakaś czystą szmatką do czysta i gotowe :peace:
tylko delikatnie

co do samej adaptacji (silnik musi przyjąć że jest ona czysta i wtedy wszystkio dopiero zaczyna działać prawidłowo) to niestety sam walcze z tym , musisz mieć kabel do kompa specjalny z wtykiem OBD2 i program do diagnostyki silników VAG i do tego dane adaptacyjne :P więc już tak łatwo nie jest :):

w serwisie za taka usługę zapłacisz ze 150 do 200 zeta zapewne :)

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 12:52:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2005 13:12:58
Posty: 63
Lokalizacja: północno-wschodnie Mazowsze
Dzięki.
Jak rozumiem nie wykręca się tej przepustnicy z silnika ,tylko czyszczenie wykonuje się na zamontowanej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 13:01:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
Jak odkręcisz to napewno zrobisz to dokładniej , ale wtedy jest więcej pracy i dodatkowo trzeba uszczelkę pod przepustnice kupić...
Jak masz zgrabne łapki (a jesteś kobietą to pewnie masz :D ) to dasz rade to zrobic wmiare dokładnie bez ściągania :peace:
Tylko za paznokciami potem będzie kilo brudu :D

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2006 15:32:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2006 22:36:02
Posty: 2
Lokalizacja: lubelskie
Czy rozwiązałaś już problem ze swoim Audikiem. Mam ten sam silnik i te same objawy. Jak coś wiesz to się wiedzą podziel. Please.
Pozdrawiam

_________________
1.8 125KM ADR 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 21:29:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Anja i steffy takie objawy na 99 % powoduje uszkodzony czujnik temperatury silnika (płynu chłodzącego). Albo trzeba zaryzykować i wymienić albo podpiąć kompa i sprawdzić. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 10:29:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2006 22:36:02
Posty: 2
Lokalizacja: lubelskie
Wymiana czujnika nic nie dała ale pomogła regeneracja nieszczelnych wtrysków od gazu. Gaz zalegał w kolektorze i zalewał silnik.
Pozdrawiam

_________________
1.8 125KM ADR 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: