.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 15:15:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: zagotowane abc
PostNapisane: 28.lut.2005 14:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
w weekend dwa razy zagotował mi się płyn (w korkach) - i to mimo, ze poziom plynu chłodzącego był ok. a temperatura silnika nie przekraczala 90 stopni

sprawdziłem - nie działają wiatraki przy chłodnicy

od czego zacząć sprawdzanie co się zepsulo - bezpiecznik? (który?)

od jakiegoś czasu nie daje się wlączyć klima - czy może mieć coś z tym wspólnego awaria wiatrakow

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 15:19:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
sprawdzaj wszystkie bezpieczniki po kolei jak leci , może przy pkazji wykryjesz jeszcze jakąś usterkę :peace:

a jak wiatraki nie działają te na klimie też to pewnie klima sie nie włączy ale to tylko takie logiczne rozumowanie :P

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 15:36:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
lolek, jak nie wiesz co napisac to po prostu nie pisz
albo poradź się toli :|

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 15:51:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a skąd wiesz, że się zagotował? Poleciała para ? Bo równie dobrze mógł pęknąć wąż z nadmiaru ciśnienia, jak uszczelka poszła pod którąś głowicą.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 15:53:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
rk07554 napisał(a):
lolek, jak nie wiesz co napisac to po prostu nie pisz
albo poradź się toli :|


o widze że kolega potrzebuje jakis bardziej zwydziwianych przemyśleń ;)
może mój post nie był na poziomie ale co tu pisać jak sam sobie odpowiadasz na pytania i nie raczysz sprawdzić najpierw tego co najprawdopodobniej siadło :):

sprawdź te bezpieczniki (wszystkie poważnie mówie , zajmie ci to 5 min) i będziesz wiedział :peace:
a jak wszystkie dobre to wtedy będziemy filozować :D
i cos mi się wydaje że jak tak będziesz reagował na posty to nikt Ci nic nie napisze i wtedy faktycznie Ci tola zostanie :!:

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 15:58:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
tolę zostawmy na koniec

tak mi się wydaje że się zagotował bo para buchneła spod maski i wywaliło plyn przez korek wlewu (trzeba bylo dolać po około litrze). po dolaniu wszystko było ok.

stałem wczoraj w wielkim korku na zakopiance

ale w srodę autko stalo trzy godziny w korku w warszawie i nic złego się nie dzialo

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 16:14:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
To może być wina korka!! Znajomy podjechał A6 2.0 do mnie i mu wywaliło tak jak opisywałeś. Powiedział że to drugi raz już. Znalazłem taki korek u mnie w śmieciach... zakręciliśmy i sytuacja sie już nie powtórzyła :] POWODZENIA

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 16:19:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
chciałbym , zeby tak było ale po pierwsze parą waliło także od spodu spod miejsca w którym zamontowany jest wąż do zbiorniczka wyrównanwczego płynu
a po drugie jeżeli płyn się gotuje - bo rzeczywiście wrzał - a wiatraki się nie włączają to coś musi być nie tak

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 16:27:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
w układzie jest wieksze cisnienie - temp wrzenia jest wyzej jak ci sie
układ rozszczelni to sie zagotuje samo z siebie a nie musi to znaczyć
że wczesniej juz sie gotował...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 17:13:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2004 20:29:19
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
to może ja podam także pewną możliwość o ile jest w ogóle możliwa :D :termostat niepuszcza płynu na chłodnicę. Niewiem czy tak może być ale objawy na to wskazują. Powodzenia. :peace:

_________________
B4, 1,9 TDi, 1Z, 1992 r. czerwona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 21:09:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Rafał.W napisał(a):
to może ja podam także pewną możliwość o ile jest w ogóle możliwa :D :termostat niepuszcza płynu na chłodnicę. Niewiem czy tak może być ale objawy na to wskazują. Powodzenia. :peace:


Albo tak jw. albo padł czujnik, który włącza wiatraki.
A czy do klimy i wskazań temperatury nie służy jeden wielostykowy czujnik, który lubi się tak często pieprzyć? Może nawet ten sam czujnik podaje napięcie na wiatraki chłodnicy? (ja, na całe szczęście, mam to zrobione prościej, i mogę się nieco mijać z prawdą...)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 21:30:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Panowie... bo mi się mina troszkę skrzywiła jak to przeczytałem... :036:

rk07554 - sprawdź czujnik włącznika wentylatorów... jest po lewej stronie chłodnicy na dole - jak masz klimkę to jest 3 stykowy... i to jest najbardziej prawdopodobne źródło problemów... zdejmij z niego wtyczkę - będą tam 3 piny:
1 - masa - sprawdź czy jest..., najlepiej miernikiem;
2 - wolny bieg - po podaniu do masy wentylator powinien się kręcić...
3 - szybki bieg - po podaniu do masy wentylator powinien chcieć wessać chłodnicę pod swoje łopatki ;)

Jeśli po zwarciu wszystkich konektorków razem (nic się nie stanie - wiem z autopsji) a masz włączony zapłon to najprawdopodobniej masa gdzieś uciekła... ale jak podasz tam jeszcze masę np. z bloku silnika i nie zacznie kręcić wiatrakiem to masz coś nie tak w instalacji.

Oczywiście jeśli w jednym z w/w punktów zacznie Ci się kręcić wiatraczek to masz do wymiany włącznik wentylatorów - koszt nieduży bo ok. 30 PLN tylko wodę trzeba spuścić do jego wymiany... Dodam jeszcze, że warto przy okazji zrobić sobie dodatkowy włącznik - tak na wszelki wypadek... pstryczek, gdyby się kiedyś problem powtórzył... Jak coś to wal do mnie - temat przerabiałem :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2005 07:36:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Jeżeli temperatura płynu nie wzrosła powyżej 90 st.C to wentylatory nie miały prawa się załączyć. Ale sprawdzić wtyczkę i tak warto. :)
A to, że nie daje się włączyć klima to może niska temperatura powietrza na zewnątrz? :D

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2005 09:18:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
O ile dobrze pamiętam z fizyki, to woda wrze w 100 stopniach, więc nie ma mowy o wrzeniu w 90... a że w układzie panuje ciśnienie to temperatura wrzenia też jest wyższa... czy tak? Więc jak mógł się zagotować w sytuacji, gdy woda miała 90 stopni????

A klima nie załączy się przy takiej temperaturze na dworze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2005 09:38:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
GrzesB napisał(a):
O ile dobrze pamiętam z fizyki, to woda wrze w 100 stopniach, więc nie ma mowy o wrzeniu w 90... a że w układzie panuje ciśnienie to temperatura wrzenia też jest wyższa... czy tak? Więc jak mógł się zagotować w sytuacji, gdy woda miała 90 stopni????

A klima nie załączy się przy takiej temperaturze na dworze...


90 na wskaxniku moze sie rozmijac z rzeczywista temp

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2005 11:52:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Chyba, że zmienimy ciśnienie w jakich woda osiąga temperaturę. Im niższe ciśnienie tym wrzenie jest w niższej temperaturze. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2005 14:28:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ciekawa koncepcja... ale po pierwsze jak chcesz to zrobić i jakie masz opcje na wytworzenie się czegoś takiego w silniku... a pozatym schodzimy z tematu - RK - czy już dotarłeś do sedna sprawy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2005 14:49:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
To nie koncepcja, ale uzupełnienie ww. info z fizyki. :D
A w silniku już to zastosowano - wyższe ciśnienie w układzie i nawet po przekroczeniu umownych 100 st.C nic nie wrze. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2005 14:52:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Wyższe ciśnienie - ok, a niższe??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2005 14:56:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
dajcie spokój z tymi cisnieniami, fuzyka jest jedna... a podcisnien
to sie grzesiu troche w silniku znajdzie... (niekoniecznie w układzie
chłodzenia :P )

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: