.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.maja.2025 23:27:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2007 11:35:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Baskecie: gumę będę miał wkrótce, oryginalną przywiezioną z III Rzeszy. Ale obecna jest na 100% szczelna. Poprzednie sklejanie jak puściło, to już przy 110 km/h słyszałem spod maski świst - tak jakby czajnik z gwizdkiem wodę gotował. Ateraz nawet przy 140 nic nie świszczy.... Ale gumę oczywiście wymienię

Najwieskze dładowanie masz w czasie ostrych przyspieszeń, tutaj prędkość nie ma nic do rzeczy.
Wepnij manometr to się sam przekonasz.
Przekonasz się również że po wymianie gumy zyskasz sporo.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2007 11:52:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Manometr wpina sie zaraz na wyjsciu z intercoolera tam gdzie idzie wezyk do tego sensora cisnienia. Wstawiasz trojnik . Mam w AEL tak zamontowany. Mozna sprezyne podoginac aby bylo wieksze doladowanie bez chipowania silnika ale to bardzo problematyczne i wiecej przy tym pracy niz przy zmienianiu mapy doladowania w ECU. Pozniej aby oszukac ECU i aby nie wywalalo trybu awaryjnego trzeba wstawic dlawik na wezyku . Bezpiecznie mozna podniesc cisnienie do 1,1 bar bo jak bedzie wieksze to dawka paliwa stanie sie uboga a wtedy wiadomo co . Chcesz sie pobawic to rozkrec ten tloczek co ma sprezyne i dodaj cienkie blaszki , moze trafisz na wlasciwe cisnienie. Dlawik to wystarczy wstawic takie przejscie z cienkiego na grubszy wezyk . Wtedy bedzie przeklamanie ale tez potrzeba testu.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2007 12:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
diesel nie działa jak benzyna. Jeżeli paliwo jest kiepskie lub z powietrzem, to silnik nie produkuje mocy i nie produkuje doładowania...a doładowanie nie produkuje mocy...hyhy, ale to fajnie brzmi. Jeżeli masz powietrze w paliwie, to choćbyś nie wiem jak się napinał i wymieniał wężyki i kręcił wastegatem, to doładowania nie będzie takiego jak być powinno. Zmień ten zaworek. Podróbkiu to minimum 12PLN, poprzez 15, 18, 22 i wyzej. NIe wiem jeszcze ile oryginał. Ale i tak dzisiaj chyba kupię kolejną podróbkę bo mnie nerw bierze. Wymień i zobaczysz co i jak.

Manometr mechaniczny, czy jakiś elektroniczny...nie istotne, najlepiej jest wpinać w dołądowanych autach tuż przed mapsensorem, czyli tam gdzie możemy skontrolować jakie doładowanie widzi komputer. W przypadku 1T, to na grodzi. Masz tam N75 i map. Przetnij wężyk od mapa, wstaw trójnik choćby akwarystyczny, czy może lepiej ten do spryskiwaczy szyb i jeszcze w przypadku gdy manometr będzie brzęczał lub skakał, wstaw filtr paliwa od Malucha czy innego gaźnikowca. To zniweluje tętnienia powietrza.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 21:08:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
chciałem jeszcze was zapytać, jak mogę sprawdzić poprawność działania N75. Dochodzi do niego wtyczka z dwoma pinami
- czy miedzy pinami mam mieć jakieś szczególne napięcia? Czy na pinach N75 jakiś konkretny opór?
- kiedy (w jakich warunkach pracy silnika) N75 powinien wytwarzać podciśnienie w tej gumowej rurce do turbosprężarki?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 21:10:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
podepnij sobie kontrolke pod wtyczke oczywiscie połączenie z zaworkiem musisz zachować, kontrolke wsadź sobie miedzy nogi dla obserwacji :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 22:15:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
czyli żarówka 12V niejako równolegle wpięta we wtyczkę, tak?
No i kiedy oraz jak mocno ma świecić?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 22:22:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
powinno sie coś dziać przy max doładowaniu ale nie wiem czy masz tam sterowanie on czy sterowanie off przy przeładunku. Kefir powinien wiedzieć ja sie takim zabytkiem nie bawiłem dogłębnie nie było potrzeby szukania dziury w całym :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 16:02:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Podepnij żaróweczkę - ja radzę diodę z rezystorem lub diodę na 12V bo pobiera mniejszy prąd. Będziesz wiedział czy masz sterowanie N75.

Odkręć N75 i dmuchaj w króćce po kolei i dołączaj 12V. Jeżeli przełącza, to działa. Zresztą. Z kilkudziesięciu N75 jakie spotkałem na swojej drodze, tylko jeden zamarzł a drugi miał spaloną cewkę. Psują się raczej te nowsze z eSek.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 18:50:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
kefir200 napisał(a):
Podepnij żaróweczkę - ja radzę diodę z rezystorem lub diodę na 12V bo pobiera mniejszy prąd. Będziesz wiedział czy masz sterowanie N75. Odkręć N75 i dmuchaj w króćce po kolei i dołączaj 12V. Jeżeli przełącza, to działa.

Dzieki za opis - nic z niego nie rozumiem:
- czy silnika ma pracować?
- czy jeśli silnik nie musi pracować, czy mam mieć włączony zapłon?
- na N75 mam trzy króćce. Pierwszy idzie do dolotu, drugi do zaworu membranowego w turbo , trzeci jest zaślepinoy. Mam odłączyć oba węże or dolotu i turbo? Do czego jest ten zaślepiony króciec?
- skąd będę wiedział, czy mam sterowanie?
- gdzie dołączać 12 V
- co i gdzie ma przełączać i skąd wiem, że przełącza?
jest szansa na jeszcze jeden, opis, bardziej "łopatologiczny"

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 19:13:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
wszystkie konce n75 muszą być podłaczone,jesli jeden jest zaślepiony to kicha...
nie wiem jak jest w dieslach popodłączane... musisz sprawdzić - powinno być w etce widać jak króćce są podłączane.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 19:15:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dioda ma Ci pokazywać czy płynie prąd na złącza n75 0 jak jest sterowanie to będzie mrugać (przełączać n75) podczas jazdy na doładowaniu. a jak podepniesz n75 pod 12 v to dmuchając w jeden króciec powietrze będzie leciało raz jednym , a jak odłączysz napięcie to będzie leciało drugim króćcem.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 20:03:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Przed chwilą sprawdziłem w etce - do N75 idą DWA węże - dolot i turbo. Jeśli spojrzysz na zdjęcie, które zapodałem na 1 stronie tego tematu, to tam widać ten zaślepiny króciec (on jest zaślepiony fabrycznie takim plastikowym kapturkiem) widać go na zdjęciu dokładnie na środku puszki N75, między idącym do góry wężykiem do turbo (z prawej) i czarną wtyczką dwupinową (z lewej)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 20:05:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
aah :) jeśli tak, to luz. Trochę dziwne, że są trzy wyjścia... z czego działające tylko dwa. ... No ale cóż.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 20:06:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Leo napisał(a):
aah :) jeśli tak, to luz. Trochę dziwne, że są trzy wyjścia... z czego działające tylko dwa. ... No ale cóż.

Może w fabryce planowali wersję bi- lub twinturbo, z dwoma suszarkami :D

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 20:06:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
W dizlu 1T jeden króciec jest zaślepiony.

Instrukcję jak to zrobić masz już napisaną tu co najmniej dwa razy. Nie wiem co chcesz sprawdzić i osiągnąć. Jak znam życie, to nie sprawdziłeś nawet tego zaworka o którym Ci pisałem, a to on jest najprawdopodobniej przyczyną problemów z silnikiem. Za dużo internetu a za mało działania. To typowe dla tego forum. Idź do auta, wyciągnij N75 podpinaj do niego 12V i sprawdź czy będzie przepływ powietrza podczas podłączania napięcia. Czy sprawdzałeś kodami błyskowymi czy masz jakieś kody błędów? I czy kupiłeś i zmieniłeś ten zaworek o którym Ci pisałem wcześniej?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 20:13:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
W benzynie silnik wytwarza podciśnienie i w N75 ten stan jest wykorzystywany. diesel podciśnienia nie wytwarza i sterowanie WG jest pomyślane inaczej. Dlatego wykorzystany jest tylko jeden tor.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 21:38:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
kefir200 napisał(a):

Idź do auta, wyciągnij N75 podpinaj do niego 12V i sprawdź czy będzie przepływ powietrza podczas podłączania napięcia.

O widzisz - teraz już wiem co i jak. Dzięki :peace:
kefir200 napisał(a):

Czy sprawdzałeś kodami błyskowymi czy masz jakieś kody błędów?

Oczywiście. "cztery długie" - czyli wszystko bezbłędnie

Jeszcze pytanie: czy dobrze rozumiem, że N75 to taki elektrozawór sterowany elektromagnesem, który nadciśnienie z dolotu wykorzystuje, by uruchomić wastgate? Czyli w tym wężyku między N75 i zaworem membranowym w momencie działania jest NADciśnie, a nie PODciśnie, tak?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 06.mar.2008 14:19:00 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 23:12:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
kefir pamiętasz jak jest w np. 1.6TD sterownanie przesłoną na turbinie? - sztanga... zmienność przekroju wylotu spalin tutaj jest imo podobnie tylko sterowanie jest NADciśnieniowo poprzez elektronike, czyli tak jak napisałem w poprzednim poście - jesli nadciśnienie w dolocie już osiąga swoją wartość max zapisaną w ecu a zczytywaną przez zewnętrznego map'a to sterownik uruchamia "zaworek upustowy" który NADciśnieniowo reguluje przesłoną w bypasie na pozycje "na wydech" by turbina sie wychamowała.

wciąż nie wiemy jak ci tam wieje na tłoki? zmierzysz to kiedyś bo tak to może Ci auto lata na serii tylko za dużo 20v jeździsz :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Ostatnio edytowano 02.sty.2008 00:07:48 przez Mauzer, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 23:42:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ale w dizlu w kolektorze ssącym nie ma podciśnienia. Sterowanie jest nadciśnieniem. Poza tym wszystko co pisze się zgadza - w kolektorze pojawia się nadane ciśnienie i komp zbija to nadciśnienie do zadanej wartości sterując N75 i nadciśnienie otwiera WG, turbina zwalnia.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 23:58:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
tak nadciśnienie cygaro-avant ma nadciśnienie - sie zapędziłem :)


wyedytowałem wczesniejszego posta by nie było wątpliwości.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: