.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 15:15:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spalanie Audi 100 2,0 TDi 89' 100kM
PostNapisane: 27.lut.2005 17:24:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2005 16:09:29
Posty: 1
Lokalizacja: Lubin
Witam serdecznie.
Wczoraj stałem się posiadaczem Audi 100 Avant z 89 roku z silnikiem 2,0 TDi 100kM. I tu moje pytanko. Jakiego mam oczekiwać spalania w mieście, na trasie przy spokojnej jeździe i przy ostrzejszym deptaniu. Ogólnie poza paroma informacjami ciężko jest czegoś wyszukać na temat tego motoru.

_________________
Audi 100 Avant 89'
2.0 Td (74KW)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 00:27:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
na start , jest to 2.0 TD + ic a nie tdi.
co sie tyczy spalania: miasto od 6-9l, trasa 5-12

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 01:09:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
SIMSOFT napisał(a):
na start , jest to 2.0 TD + ic a nie tdi.
co sie tyczy spalania: miasto od 6-9l, trasa 5-12


witam
co do nazwy to TDi wlasnie oznacza TD + ic

pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 01:14:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
tdi jest oznaczeniem silnika na pompowtryskiwaczach i td+ic jako standardowa sieczkarnia duzo wspolnego z nim nie ma.

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 08:27:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
SIMSOFT napisał(a):
tdi jest oznaczeniem silnika na pompowtryskiwaczach i td+ic jako standardowa sieczkarnia duzo wspolnego z nim nie ma.


TDi jest gwarowym określeniem silników TD + intercooler czyli starych kondonów na komorach wstępnych.

Skrót TDI oznacza TURBO DIESEL DIRECT INJECTION i pojawił się przy okazji pierwszych silników z wtryskiem bezpośrednim czyli 1T (1990 rok - Audi C3) oraz 1Z (1992 rok - Audi B4).
Pompowtryski pojawiły się 8 lat później ...
Skrót "tdi" nie oznacza nic ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 09:00:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecior napisał(a):
SIMSOFT napisał(a):
tdi jest oznaczeniem silnika na pompowtryskiwaczach i td+ic jako standardowa sieczkarnia duzo wspolnego z nim nie ma.


TDi jest gwarowym określeniem silników TD + intercooler czyli starych kondonów na komorach wstępnych.

Skrót TDI oznacza TURBO DIESEL DIRECT INJECTION i pojawił się przy okazji pierwszych silników z wtryskiem bezpośrednim czyli 1T (1990 rok - Audi C3) oraz 1Z (1992 rok - Audi B4).
Pompowtryski pojawiły się 8 lat później ...
Skrót "tdi" nie oznacza nic ...

"tdi" oznacza "turbo diesel inercooler"... ;-) :P :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 09:01:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Z tego co kiedyś wyczytalem wynika, ze ten silnik jest bardzo oszczędny, szczegolnie w avancie (mniejsze opory). takze w trasie jadąc spokojnie powiedzmy 100km/h mozna zejsc do 4l , a w praktyce pewnie nie wiecej jak 5-5,5 jesli wszystko dziala w miare poprawnie.

Kiedyś sałaciarz mnie wiozł takim 2,0tdi i coś wspominał o spalaniu 4,5l. Poza tym mial przebieg kolo 400tys km i za bardzo nawet w nim nie dłubał, czyli mocny motorek.

Z tego co pamietam to jest pięć garów, takze przy okazji bedzie fajny dzwięk :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 09:03:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
SIMSOFT napisał(a):
tdi jest oznaczeniem silnika na pompowtryskiwaczach i td+ic jako standardowa sieczkarnia duzo wspolnego z nim nie ma.


TDi jest gwarowym określeniem silników TD + intercooler czyli starych kondonów na komorach wstępnych.

Skrót TDI oznacza TURBO DIESEL DIRECT INJECTION i pojawił się przy okazji pierwszych silników z wtryskiem bezpośrednim czyli 1T (1990 rok - Audi C3) oraz 1Z (1992 rok - Audi B4).
Pompowtryski pojawiły się 8 lat później ...
Skrót "tdi" nie oznacza nic ...

"tdi" oznacza "turbo diesel inercooler"... ;-) :P :peace:


albo trochę dorezany intercooler - pasowało jak ułał do mojej Niuni :D :P ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 11:13:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Skrót TDI odnosi się również do naszego Forum
T ylko Dobre Informacje

Cytuj:
ten silnik jest bardzo oszczędny, szczegolnie w avancie

No akurat odwrotnie. Karoseria sedan, bez względu na silnik, ma zwasze mniejsze spalanie, większe Vmax i lepsze kopyto - tak przynajmniej piszą w oryginalnej instrukcji obsługi

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 13:07:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
czas ukrucic to gdybanie , bo juz ktos odnosnie audi z silnikiem 1.6 TD z ickiem uwazal ze ma tdi i kwestia duzej czy malej litery " i I " nie ma tu nic do rzeczy. skrot ten jakos nie funkcjonowal w epoce silnikow z komora wstepna i pojawil sie wraz z silnikiem 1.9 /2.5 tdi . tak jak kolega baskiecior zauwazyl i oznacza tu incjection a nie intercooler.

jesli jestem w bledzie prosze przytoczyc tu konkretne zaprzeczenie tego co napisalem. :>

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 14:46:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
"Sparrekord Weltmeister - über 4000km mit einer Tankfüllung (Audi 100 Avant Tdi)"

byc moze avancik jest deczko cięższy, ale bardzo mozliwe, ze jest bardziej opływowy...

tu masz troche danych o silnikach w cygaretach:

http://www.audi100-online.de/Technik/Motor/motor.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 17:54:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
na temat silnika NC sa tu okreslone dane , jednak konia z rzedem temu kto znajdzie dane o osiagach c3 z takim silnikiem. wg katalogu wersja bez icka 87km osiaga 174km/h i 0-100 13.7 sek.

zastanawiajacy jest fakt iz verdichtung ( uczczelnienie) czyli kompresja jest tu podana na poziomie 23 ... u mnie w okolicach 28-30 oscyluje...

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 08:24:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
SIMSOFT napisał(a):
na temat silnika NC sa tu okreslone dane , jednak konia z rzedem temu kto znajdzie dane o osiagach c3 z takim silnikiem. wg katalogu wersja bez icka 87km osiaga 174km/h i 0-100 13.7 sek.

zastanawiajacy jest fakt iz verdichtung ( uczczelnienie) czyli kompresja jest tu podana na poziomie 23 ... u mnie w okolicach 28-30 oscyluje...


23 to stopień kompresji a nie jej wartość. :!:
Silniki diesla VW/Audi bez doładowania osiągały w tamtych czasach wartość kompresji ok 40 bar, z turbodoładowaniem ok 31 bar (tyle samo mają np: TDI - 1T, 1Z, AAT itp ...).
Gdybyś w traktorze miał 23 bary kompresji to musiałbys ognisko zimą pod nim rozpalać aby ruszył. :!:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 08:39:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
tak cos czulem ze cos tu nie pasuje ;)

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: