.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 23:27:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nierówne obroty na zimnym silniku
PostNapisane: 07.mar.2005 14:39:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 09:08:43
Posty: 49
Lokalizacja: Michałowice/Brzeg
Witam serdeczne
Jak rano odpalam Audi 80 to silnik zaczyna równo pracować, po ok 30-60 sekundach obroty z równych ok 900 - 1000 zaczynają falować od ok 400-1000 i tak aż nagrzeje się silnik. Na rozgrzanym silniku obroty mam w granicach 900-1000 i się utrzymują. Wyczytałem na grupie że to może zawór dodatkowego powietrza sterowany silniczkiem krokowym, ale sprawdziłem to na podstawie instrukcji jaką ostatnio dostałem a mianowicie. Na zimnym silniku po odpaleniu ścisnołem wąż gumowy z dolotem powietrza do zaworu i silnik zaczął gasnąć, czyli objaw prawidłowy. następnie rozgrzałem silnik i ponowiłem próbe z zacisnięciem węża i obroty nie zmieniły się, ani w jedną ani w drugą stronę, czyli też objaw jak najbardziej prawidłowy - tzn silniczek krokowy z zworem jest ok. I teraz moje pytanko czy sonda lambda może mieć wpłyt na obroty? Bo na podstawie jej sygnału jest dobierana mieszanka. Może ktoś poda przykłąd co się dzieje w sytuacji jak padnie sonda lamba, poza zwiększoną ilośćią spalanej benzynki. Poradzcie coś, może ktoś miał podobny przypadek. Silnik to JN. Ninia jeszcze nie zagazowana i chyba nie będzie ;)
Pozdrawiam Czarrny

_________________
Audi 80 B3 1.8 :)
Audi 80 1.8 S ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 14:55:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jesli chcesz wykluczyc sonde lambda, odłącz ją.
moze masz gdzies delikatne rozszczelnienie dolotu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 15:01:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 09:08:43
Posty: 49
Lokalizacja: Michałowice/Brzeg
Ale jak sprawdzić rozszczelnie dolotu. oblukać czy gdzieś nie zasysa powietrza czy jest jakiś inny sposób poza dmuchaniem w układ dymem? (opisywany na forum)
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B3 1.8 :)
Audi 80 1.8 S ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 18:32:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
mam identycznie to samo normalnie kropka w kropke , opisz jak sie z tym uporasz chyba że ja bym zrobił to szybciej to też ci tu dam znać :peace:

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 19:27:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2005 18:39:27
Posty: 1216
Lokalizacja: Katowice
A może by tak świece sprawdzić :diabel: a o kablech nie wspomne :):

_________________
Było
Audi 80 B3 PP
Audi Coupe 3A
Audi A6 C7 Avant ultra
Jest
Audi Q7 4M TDI
Audi Cabrio 8G 1,8t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 22:07:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
założone mam nowe i świece i kable :|

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 10:49:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
Witam w klubie pływających obrotów, też mam silniczek JN i kropka w kropkę identyczne doświadczenia i wymiękam. zawór dodatkowego powietrza OK, sonda wymieniona (nie wiem czy ona ma akurat znaczenie przed nagrzaniem silnika bo reguluje dopiero przy temperaturze spalin około 300st.), noszę sie jeszcze z analiza spalin i ewentualną regulacją, ale szukam dobrego diagnosty.
Próbowaliście analizy CO?

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 12:50:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2004 07:04:48
Posty: 98
Lokalizacja: Płock
Wiam, mam to samo w B4 2.0 ABT Z tym ze zimny na gazie chodzi równo. Po rozgrzaniu się wszystko OK


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: