To zależy od szerokości...
ET to odsadzenie od osi, a więc przy załóżmy 7" szerokości felgi i ET 35 wszystko kształtuje się następująco:
Szerokośc felgi to 7" (cal=2,54cm) a więc felga ma 177,8mm
Oś felgi przypada w połowie, a więc na szerokości 88,9mm (to jest ET=0)
Skoro odsadzenie (ET) wynosi 35 to różnica, powiędzy "częściami" felgi (tej, która wchodzi wgłąb nadkola i tej która wychodzi na zewnątrz) wynosi 35mm a więc części te mają 123,9mm (wewnętrzna - czyli połowa powiększona o 35mm) oraz 53,9mm (zewnętrzna - ta od nadkola - połowa pomniejszona o 35mm)
To jest teoria dobierania felg...
W praktyce zmierz odległość pomiędzy rantem nadkola a brzegiem obecnej felgi, oraz między kielichem (jego najbardziej wystającą częścią!!! - czyli pewnie podstawą sprężyny) a wewnętrznym brzegiem felgi.
Potem modyfikujesz te wartości względem pomiarów i dobierasz felgę tak, żeby nie wystawała...
Łopatologiczniej się niestety nie da..
Ps. Podane wartości są dla koła 7" ET 35 i wykorzystując tok rozumowania można to policzyć dla każdego koła.
Ps2. Średnica nowej felgi nie ma znaczenia, bo profil opony musi być dobrany tak, żeby koło nie zmieniło średnicy, czyli nie ma szans, żeby coś tarło przy zachowaniu średnicy zewnętrznej koła...
Problemy się pojawiają, jak ludzie cudują z profilem zamiast wziąć do ręki kalkulator opon...
Mam nadzieje, że się przyda mój wywód
