.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 04:01:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wiskoza
PostNapisane: 12.mar.2005 19:09:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 17:33:57
Posty: 34
Lokalizacja: Łódź
Gdy zajechałem ostatnimi czasy do warsztatu moim świeżym nabytkiem (podpis), mechanik stwierdził, iż nalezy wymienić oprócz innych rzeczy - wiskozę. Ni cholery nie wiem o co biega. Cos tłumaczył oczywiście, ale nie bardzo zapamiętałem. Znajomy natomiast stwierdził, że owa wiskoza ma bardzo prostą zasadę działania, bo albo jest ok, albo nie i żebym nie wierzył tak do końca mechanikowi, który mówił, że wiskoza się sypie. Koszt wstępny tej wiskozy został oszacowany na 100-500zł.
Mechananik ma długi staż i pracuje od zawsze w stacji WV Audii.
Poradźcie bo nie chcę wpadać w niepotrzebne koszta i depresję. ;-)

_________________
Audi 100 C4/A6 2.5TDI AAT Avant '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 19:19:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Jak się nie grzeje jeżdzij i nie zawracaj sobie tym głowy jak jest uszkodzona przypomni o sobie latem :peace:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2005 09:55:20 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wiscoza to inaczej sprzeglo wiscotyczne ktore sprzega pod wplywem wzrostu temperatury a konkretnie jest to sprzeglo wentylatora glownego chlodnicy ... wentylator po odpaleniu silnika kreci sie napedzany paskiem wielorowkowym , jednak jego predkosc obrotowa nie jest liniowo zalezna od obrotow silnika bo sprzeglo jest rozlaczone i tylko jakies minimalne opoty w sprzegle powoduja ze sprzeglow wogole sie obraca. Wraz ze wzrostem temperatury opor w sprzegle rosnie i sprzeglo zaczyna sprzegac obroty silnika z wentylatorem az do momentu osiagniecia przez silnik temeperatury okolo 90 st kiedyto sprzeglo powinno spinac na stale wentylator z oska napedowa co daje liniowa zaleznosc obrotow silnika do obrotow wentylatora .
sprawdzic mozesz to w ten sposob ze przy zimnym silniku wentylator powinien sobie swopbodnie sie krecic i przy naglych wzrostach obrotow silnika nie powinien znacznie zwiekszac swoich obrotow , natomiast przy rozgrzanym silniku do 90+st wentylator powinien razem z obrotami silnika przyspieszac i bez opoznien reagowac na nagle zmiany obrotow silnika. na wysokich obrotach powinno go wyraznie byc slychac jak huczy poid wplywem obrotow( charalkterystyczny odglos w Mercedesach gdzie rownesz jest viscoza ;) )

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2005 12:45:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
Hans masz racje ale w Mercedesach nie ma visco tylko jest sprzęgło elektromagnetyczne.Szkoda ze Audi nie pomyślało o takim rozwiązaniu bo jest bardziej niezawodne.Pozdrawiam

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2005 12:48:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Bez przesady, wisko to nie jest takie złe rozwiązanie... Na razie możesz spokojnie śmigać... jak się zrobi cieplej i temperatura silnika zacznie przekraczać 90C to wtedy wymieniaj...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 07:12:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2004 16:12:18
Posty: 28
Lokalizacja: Sandomierz
Mala uwaga,nie kupuj podrubki w sklepie, kup uzywke,ja kupilem nowke i mi wyla na zimnym ,miala takie same obroty na zimnym i na cieplym,dopiero po wymianie na orginal wszystko bylo ok.

_________________
Audi C4 2.3 91r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 08:33:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
łoś napisał(a):
Mala uwaga,nie kupuj podrubki w sklepie, kup uzywke,ja kupilem nowke i mi wyla na zimnym ,miala takie same obroty na zimnym i na cieplym,dopiero po wymianie na orginal wszystko bylo ok.
Wisko ma to do siebie ze muci być przechowywane na pionowo a jeżeli przypadkiem lezało musi postać minimum 24h na pionowo przed założeniem, sam się dziwiłem ale tak jest, dlatego wiekszość uszkodzeń wiskozy jest właśnie z tej przyczyny.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 09:02:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 17:33:57
Posty: 34
Lokalizacja: Łódź
Panowie, wasza pomoc jest nieoceniona.
Wielkie dzięki.

_________________
Audi 100 C4/A6 2.5TDI AAT Avant '93


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: