.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 22:00:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wykres po modyfikacji przez MTM w 2.5TDI
PostNapisane: 06.maja.2008 12:34:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Kilka osob na tym forum posiada modyfikacje przeprowadzone przez MTM w swoich 2.5TDI - jedni fabrycznie, inni np. od SSERWISu.

Czy ktos z Was szanownych posiada wykres po takiej modyfikacji?

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2008 19:06:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Co szanowny Flyer kombinerkuje :D ?

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 07:00:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Norbi napisał(a):
Co szanowny Flyer kombinerkuje :D ?


ma zamiar Cie objechac .... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 07:33:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Też jestem ciekaw jak wygląda te 190PS i 380Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 08:13:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Kombinerkowac nic nie kombinerkuje, poprostu jestem ciekaw jak wyglada wykres po takim sofcie MTMu w grejfa allroadzie na przyklad...

Zastanawiam sie, czy w przyszlosci warto sie tym zainteresowac.

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 09:52:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
Dobre pytanie. Też chętnie bym zobaczył taki wykres. Swoją drogą dzwoniłem do SSerwis i Pani powiedziała że możliwy jest przyrost w BDH o ok. 30% . Jednak telefon do Piotrusia troszkę ostudził mój zapał bo ponoć wcale nie jest powiedziane iż dadzą radę ... Czekam na sprawdzone info i mam nadzieję że z pozytywną odpowiedzią bo nic mnie ostatnio tak nie podbudowało jak możliwość podeptania 230/500 :peace: :peace:

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2008 19:06:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
W tej samej sprawie napisałem do SSerwis (pytałem o BDH z 2004 r. z przebiegiem ok. 150 tys; A4 B6 quattro)

Poniżej cała korespondencji od nich:

1. Proszę o podanie dokładnie nr nadwozia i rodzaju skrzyni biegów, ponieważ do tego tuningu trzeba się przygotować i musimy ściągnąć oryginalny program. Koszt takiej usługi to od 1200,00 zł brutto do 1800,00 zł brutto. Czas usługi to ok. 3 godzinki (biorąc pod uwagę że wcześniej wszystko przygotujemy i ściągniemy program).

2. Przyrost mocy ok 30 KM a moment obrotowy do 90 Nm. Uzyskany efekt jest również uzależniony od pompy wtryskowej, gdzie w niektórych występuje blokada wzrostu momentu obrotowego ponad pewną wartośc.

3. (A jeśli będzie blokada na pompie?) Odpowiadając na Pana e- maila, wartości te możemy dopiero zmierzyć po wgraniu programu.


Wychodzi na to, że ściągają oryginalne oprogramowanie przypisane danemu VINowi, modyfikują go, wgrywają zmodyfikowane oprogramowanie. Tylko gdzie tu miejsce na modyfikacje odpowiadające realnej kondycji danego silnika w momencie tuningu? Czy SSerwis bierze to pod uwagę? (silnik, turbo, pompa?)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 07:08:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Zarzucaja gotowca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 07:43:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
wowo napisał(a):
Zarzucaja gotowca.


Czyli wbrew pozorom lepszym rozwiązaniem jest np. Mineralna? Czy się mylę?

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 20:10:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
Dobrze zrozumiałem? Pompy z blokadą nadal pozostają nie do ruszenia? Lub do ruszenia o jakieś śmieszne wartości?

Jeśli o śmieszne wartości to całe szumne "MTM" jest w d... tak jak wszyscy tunerzy w PL...

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 05:51:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Panowie z 2.5TDi sprawa jest bardzo prosta. W sofcie silnika czyli w ECU są limitery (w nowszysch 2.5TDi jest ich więcej). Usuwa się te limitery i sprawdza co auto może z siebie dać. Jeden egzemplarz który jest zdrowszy mechanicznie wygeneruje wiecej PSów inny mniej. Dodatkowo nowsze 2.5TDi mają różne pompy wtryskowe. Mówiąc w skrócie bardziej i mniej wydajne. Bierze się to z zastosowanej mechaniki w pompie oraz softu (softu w pompie). Te pompy jak wiadomo mają własny sterownik który jest programowalny w serwisie i dopasowany do softu w silniku. Nie da sie podegrać innego softu do danej pompy i na odwrót. Nikt po za serwisem Boscha nie ma możliwości ingerowania w soft w pompie. A samo urządzenie programujące pompe nie pozostawia możliwości ingerowania w ten soft. Wprowadza sie do komputera numery fabryczne pompy i takim softem sterownik zostaje zaprogramowany i tyle...

Reasumując jeżeli zdejmiesz limitery a auto wygeneruje tylko np. 5PS`ów wiecej to czy jeździmy po rolkach na Muneralnej czy siedzisz na kanapie w niemieckim oddziale MTMu na pięknej skórzanej kanapie i patrzysz szczeże w oczy pięknej niemieckiej Helgi nic wiecej Ci nie zrobią.

Swoją drogą moglibyście się bardzo zdziwić jakością modyfikacji jaką otrzymacie w wielkich firmach. Bo tam nikt nie dba o to żebyście mieli mocniejszy dół, lepszą reakcje na pedał gazu, ustawioną liniowosć pracy turbiny oraz wiele innych rzeczy które ja zmieniam. Nie wspominając o tym jak fizycznie będą obrobione mapy...

I wiem co piszę (możecie mnie odebrać jak to mawiają za Bufona :) ) ale miałem w swojej historii auta które były przerobione przez "wielkie" niemieckie firmy... I momentami zastanawiałem się czy oni softy kodują po to żeby nikt nie odkrył ich "tajemnic" czy po to żeby inne firmy nie wiedziały jak nikłym dysponują doświadczeniem i wiedzą. Ciekawe dlaczego nie biorą się za budowanie hybrydowych silników z inną dużo większą turbiną i wydajniejszym układem wtryskowym

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 21:28:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Potwierdzam !!, u mnie AKN po ingerencji Abt -a miał 3 konie wiecej niz seria, a limiterow nie było. Olali Helmuta robiąc mu mega "mocny" soft w briefie wpisując 35 KM wiecej i 80 Nm :/

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 10:22:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
reasumując te wypowiedz można wnioskować ze sserwis daje ciała pociskając dobry bajer klientowi :/ a miało byc tak pięknie ;) śmiem twierdzić ze kolega z "mineralnej" bije ich na łeb

ostatnio rozmawiałem na pw ze Stamlejem i on ma wgrany soft na 230ps i chyba 440nm przy tiptroniku ,a z tego co mi wiadomo to chłopaki jak chipuja to wychodzi do np 205ps i do 400nm max ,bo skrzynia ma ograniczenia itp ,jak to się ma do siebie dlaczego jeden zrobi na 230ps a drugi na 205 i mówi ze to max itd

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 11:58:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dobra koledzy.

Nie ujmując absolutnie niczego Rogalowi, nie kwestionuję jego fachowości, nawet tym co napisał ją potwierdził w 100%.

W moim przypadku jest tak.

Dwu tonowa krowa jaką jest allroad do sety ma teraz ciut poniżej 8sekund... w tiptronicu. O czymś to świadczy.

Max moment odczytany ze sterownika skrzyni to 445nm w bardzo szerokim zakresie.

Auto mniej pali, płynniej zmienia biegi (soft w tipie został zmieniony), lepiej jedzie, nie kopci - tylko przy gazie 100% puści lekkiego dymka.

Piotruś nim jeździł więc jeżeli macie jakieś pytania i nie wierzycie mi do końca to może on rozwieje wasze wątpliwości.

I teraz do orędowników okrutnej mocy - jeżeli chcecie nie mieć "gotowca", mieć zrobiony soft pod auto to droga wolna. Jest kilka firm które się podejmą.

A vin podaje się w celu odnalexienia drobnych róźnic konstrukcyjnych jakie miały miejsce w ewolucji v6ek tdi, i dopsdowania parametrów w jak najlepszy sposób.

Pozatym robienie softu dla niezbyt sprawnego auta z przebiegiem 200kkm "pod stan faktyczny" jest trochę nie zgodne z logiką, co jak turbo się wysra do końca? Założysz nowe, albo regenerowane, a soft miałeś napisany pod nie trzymające parametry... i znowu na sofcik jechać trzeba, znowu koszy, czas...

Oczywiście nikogo nie besztam, nie neguję niczyjej wiedzy i doświadczenia.
Opisałem tylko swoje spostrzeżenia z softu by SSERWIS.

I podtzymuje zdanie - auto nie do poznania - oczywiście na lepsze.

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 12:57:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Stamlej napisał(a):
(...) Pozatym robienie softu dla niezbyt sprawnego auta z przebiegiem 200kkm "pod stan faktyczny" jest trochę nie zgodne z logiką, co jak turbo się wysra do końca? Założysz nowe, albo regenerowane, a soft miałeś napisany pod nie trzymające parametry... i znowu na sofcik jechać trzeba, znowu koszy, czas... (...)


A czy jest zgodne z logiką zarzucanie gotowca do auta z określonym przebiegiem w określonym stanie faktycznym spowodowanym przebiegiem i określonym sposobem eksploatacji w przeszłości?

Robisz dokładną diagnostykę, oceniasz czy chip to dobry pomysł dla danego egzemplarza auta, piszesz chip pod dany egzemplarz, wgrywasz chipa.

Który wariant lepszy? :):

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 14:09:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Stamlej napisał:
Cytuj:
Max moment odczytany ze sterownika skrzyni to 445nm w bardzo szerokim zakresie


Akurat te dane są wiarygodne tylko na serii i też nie do końca. Po programie są tam same bzdury... które nijak mają sie do rzeczywistości. Jeśli ktoś podaje moc i moment auta niech poprze go wykresem. Gadanie mam tyle i tyle, bo to i siamto niczego nie dowodzi. tylko hamownia powie jak jest w rzeczywistości.
Co do przyspieszeń i wrażeń z jazdy miałem podobne odczucia. Rogal zrobił mi korektę programu ze 185PS 375Nm na 200PS 386Nm i wrażenia z jazdy były kolosalne. Wszystko na +, a przyrost przecież nie wielki. Jednak rozkład momentu i mocy jest dużo ważniejszy niż ich maksymalne wartości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 14:13:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
CCCO Allroad AKE Tip @MTM by SSerwis - 230PS 440nm

Masz wykres tego z hamowni?

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 14:19:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A widziałeś kiedyś wykres TIPa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 14:30:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
GrzesB napisał(a):
A widziałeś kiedyś wykres TIPa?


Nie, nie widziałem.

To jak w przypadku auta z tiptronikiem zweryfikować chipa? Określić realne parametry silnika: moc i moment obrotowy?

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 14:42:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
...Symulator

Andy oczywiście masz też rację w tym co piszesz, ale znajdzie się zawsze jekieś ale:
- Twój tok myslenia jest słuszny jeżeli chcesz wycisnąć z auta max na co je stać
- Jeżeli robi to ktoś z doświadczeniem, przy użyciu fachowych "narzędzi" i wiedzy to te wasze "gotowce" nic nie zrobią złego silnikowi...


Ile jeszcze razy mam mówić że to nie są jakieś tanie cipy a'la opornik rodem z allegro. Bo na PW to chyba z 20 osób mnie już pytało... :/

Wowo nie masz racji, jakby były tam bzdury, to niestety skrzynia pracowała by na bzdurnych danych, w wyniku czego rwało by, szarpało, przeciągało, albo za wcześnie zmieniało biegi.
Do tego prawie 2 sekundy lepsze przyspieszenie (może nie jest to dalej rajdówka) oraz fakt że dam buta i on od spodu drze cały czas równo o czymśświadczy. Przypomnę że to auto z paliwem i kerowcą waży ponad 2100kg... i takim "bolidem" na autostradzie da się ciąć 235 z górki 245km/h (więcej przełożenie nie pozwala)
Oczywiście nie pomykam tak co chwilę. Był tylko mały teścik ;)

W sserwise mierzą wiele parametrów pracy silnika i te dane też "lecą" do niemiec razem z ori softami.

Pozdr

PS - nigdy nie schamuję tipa... Pozatym konewrter i tak by swoje zrobił...

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: