.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 18:31:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Swap silnika
PostNapisane: 17.mar.2005 12:36:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Witajcie,

Mam pytanie, czy słyszeliście o pomyśle wstawienia do B2 (mój B1a ma taka samą przestrzeń pod maską) silnika R5 2,2l z A100?

Nie chodzi mi o umieszczenie silnika centralnie a tam, gdzie powinien być :): :diabel:

Pozdrawiam i dzięki za wszelkie odpowiedzi :peace: :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2005 12:58:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2005 18:54:49
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Rzeszowa ;) a dokładniej ŁAŃCUT
Kordek ja mam u siebie R 5 ale chyba silnik jest mniejszy niz ten który chcesz wstawic.Silnik sięga niemal pasa przedniego ale sie miesci i idzie jak burza :diabel:

_________________
OOOO 80 B-2 ; R-5 1,9 WN Dzięki pozdrawiam.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2005 13:31:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Oki a masz jakąś fotkę silnika? :): Dzieki temu mógłbym porównać z moim i zobaczyłbym czy coś mniejszego tj do 2,0 zmieściłoby się u mnie :diabel:

Dzięki i pozdroofka :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2005 13:40:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

silnik 1,9 r5 ma taki sam blok jak 2,2 L

ale lepszym rozwiązaniem jest wstawienie 1,8 115 ps + obrobka Gt
jest lzejszy i skrzynia tez jest lzejsza
i oglnie auto bedzie sie lepiej zachowywac

pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap silnika
PostNapisane: 17.mar.2005 18:26:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Kordek napisał(a):
Witajcie,

Mam pytanie, czy słyszeliście o pomyśle wstawienia do B2 (mój B1a ma taka samą przestrzeń pod maską) silnika R5 2,2l z A100?

Nie chodzi mi o umieszczenie silnika centralnie a tam, gdzie powinien być :): :diabel:

Pozdrawiam i dzięki za wszelkie odpowiedzi :peace: :diabel:


Kordek co ty z choinki sie urwales ;-)
W Audi 80/Coupe/UrQ byly montowane przez fabryke w komorze silnika :peace: motory pieciogarowe 1,9, 2,0, 2,1 i 2,2, 2,2Turbo :peace: wiec to zadna mega przerobka i byla poruszana na forum tysciace razy
A 2,3 10V i 2,3 20V też da sie upchnąc
A fotek B2 z R5tkami w necie jest mnooooostwo, jak nie znajdziesz w co watpie to moge ci przeslac fotke mojego silniczka :)
Pozdro

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 17.mar.2005 18:34:26 przez jmm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2005 18:34:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2005 18:54:49
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Rzeszowa ;) a dokładniej ŁAŃCUT
Kordek ja cyfrówki nie mam ale może uda mi się cos załatwić.
A co do naszych aut : w moim nawala licznik kilometrów raz chodzi raz nie poprzedni właściciel rozbierał i smarował wszystko ale bez rezultatu
Nie wiesz może co to może być ??? Czy to wina zegarow czy napędu ???
A co do swap'a lżejszy silnik 1,8 hmmm może byc ale czy łatwo taki dostać i ile kosztuje a w 1,9 pieciogarowym zawsze mozna się pokusić o wstawienie głowicy 20 zaworowej i ze 115 robi sie 160 koników bez " tuningu Gt " :diabel:

_________________
OOOO 80 B-2 ; R-5 1,9 WN Dzięki pozdrawiam.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2005 19:40:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Ukasz napisał(a):
Kordek ja cyfrówki nie mam ale może uda mi się cos załatwić.
A co do naszych aut : w moim nawala licznik kilometrów raz chodzi raz nie poprzedni właściciel rozbierał i smarował wszystko ale bez rezultatu
Nie wiesz może co to może być ??? Czy to wina zegarow czy napędu ???
A co do swap'a lżejszy silnik 1,8 hmmm może byc ale czy łatwo taki dostać i ile kosztuje a w 1,9 pieciogarowym zawsze mozna się pokusić o wstawienie głowicy 20 zaworowej i ze 115 robi sie 160 koników bez " tuningu Gt " :diabel:


Co do licznika to sprawdź napęd a najlepiej to wszystko rozbierz na czynniki pierwsze :D Może po prostu linkę masz już zużytą.....?

Co do silnika to poszukam na szrotach :): Może uda się znaleźć 1,8 albo 1,9 :diabel: Słuchaj ja się zastanawiałem nad wymianą głowicy na 16V u siebie :D Najpierw muszą mi silnik sprawdzić, bo jak się okaże, że znalazł się u kresu życia tj. pluje chłodziwem oraz zauwazyłem znaczny ubytek oleju, no to wtedy odkładam na nowy silnik :D:D


Ostatnio edytowano 17.mar.2005 19:46:32 przez Kirdan_, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap silnika
PostNapisane: 17.mar.2005 19:42:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
jmm napisał(a):
Kordek napisał(a):
Witajcie,

Mam pytanie, czy słyszeliście o pomyśle wstawienia do B2 (mój B1a ma taka samą przestrzeń pod maską) silnika R5 2,2l z A100?

Nie chodzi mi o umieszczenie silnika centralnie a tam, gdzie powinien być :): :diabel:

Pozdrawiam i dzięki za wszelkie odpowiedzi :peace: :diabel:


Kordek co ty z choinki sie urwales ;-)
W Audi 80/Coupe/UrQ byly montowane przez fabryke w komorze silnika :peace: motory pieciogarowe 1,9, 2,0, 2,1 i 2,2, 2,2Turbo :peace: wiec to zadna mega przerobka i byla poruszana na forum tysciace razy
A 2,3 10V i 2,3 20V też da sie upchnąc
A fotek B2 z R5tkami w necie jest mnooooostwo, jak nie znajdziesz w co watpie to moge ci przeslac fotke mojego silniczka :)
Pozdro


Jmm sie nie urwałem bo w moim modelu nigdy nikt nie myślał o montowaniu silnika pięciocylindrowego :D:D:D Jakbyś mógł to prześlij na pml@poczta.onet.pl i sobie luknę jak to wygląda :diabel:

Pozdroofka :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2005 19:43:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
co do licznika to typowe w B2 ;)
Musisz rozebrac licznik, wysunąc taki walek odrobine na ktorym trzymaja sie cyferki, wyjac pierwszy trybik, srubokretem porysowac porobic takie zadziory na tym walku, wlozyc trybik z powrotem i walek takze, ewentulalnie skorygowac sobie stan licznika :peace:
I wmontowac do wskaznikow i po robocie

3-4 godzinki roboty według pomyslu Michała vel Mechitro :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2005 12:14:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2005 18:54:49
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Rzeszowa ;) a dokładniej ŁAŃCUT
Jmm wielkie dzięki ;-) z Michałem miałem już przyjemność podyskutować i wiem że JEST WIELKI a jego rady bezcenne wielkie dzięki :peace:

_________________
OOOO 80 B-2 ; R-5 1,9 WN Dzięki pozdrawiam.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2005 17:36:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 17:10:38
Posty: 407
Lokalizacja: Zabrze gg:1348563
co do R5 w b2... czy czasem nie różni się pas przedni cały? wersje R5 miały większy wlot pod zderzakiem, ale czy to jedyna różnica? może pas z r5 jest "szczuplejszy"?

_________________
<- ex B2: 1.6 SC `84 [04-05] // B2 1.8 `81 [05-06]// B3 1.8s `88 [05-11] // B5 1,9 `01 [11-12]
/// jest: A3 8L `98 1,9 [14-...]
// i w międzyczasie 10 BMW...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2005 19:11:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
kelix napisał(a):
co do R5 w b2... czy czasem nie różni się pas przedni cały? wersje R5 miały większy wlot pod zderzakiem, ale czy to jedyna różnica? może pas z r5 jest "szczuplejszy"?


Ehh żebym to ja wiedział? :D:D U mnie przedni pas jest troszkę inniejszy :): od tego z B2 :diabel: :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2005 21:00:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
kelix napisał(a):
co do R5 w b2... czy czasem nie różni się pas przedni cały? wersje R5 miały większy wlot pod zderzakiem, ale czy to jedyna różnica? może pas z r5 jest "szczuplejszy"?


Ta wersje R5 mialy inny przedni pas, ale to juzn ie problem jak robisz takiego swapa ;)

R5tki mialy szerszy usmiech w zderzaku :diabel:

Pozatym trzeba bedzie zmienic wozek pod silnikiem, i przednie zawieszenie, tzn sprezyny i kolumny, oczywiscie skrzynia, przeguby, hamulce, no i jak ma byc wtrysk to troche roboty przy osprzecie ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: