Sprostowanie
Nie bardzo wiem jak zacząć

... .
W każdym razie od kilku dni chodziło mi po głowie, że BDG/BCZ porównywane do BDH/BAU "nie powinno" mieć takiego samego stopnia sprężania "co do zasady".
Chociażby dlatego, że wartości pomiarowe ciśnienia sprężania różnią się i to dosyć znacznie ... .
Mało tego - przypominam sobie, że ilekroć wcześniej to sprawdzałem - zawsze BCZ i BDG miało mniejsze ciśnienie od BAU i BDH ... .
Jednak - pisząc poprzedniego posta, zważywszy na późną porę i zmęczenie - zamiast sięgnąć do odpowiednich materiałów (albo przynajmniej napisać to co miałem w głowie) - skorzystałem z "pierwszej lepszej reklamówki" leżącej w zasięgu mojego wzroku ... i .... wyszło jak wyszło ...

.
Dzisiaj - dysponując trochę większą ilością czasu oraz wiedziony złymi przeczuciami - postanowiłem wrócić do tematu ... i szybko wyszło, że przydruciłem w kwestiach zasadniczych ...

.
Dlatego zawstydzony informuję, że
stopień sprężania dla BAU/BDH jest wyższy niż dla BCZ/BDG.
Kolego
pre_pl: naturalnie masz 100% racji mówiąc, że spaliny w rurce EGR z otuliną wodną
są schładzane a
nie podgrzewane i słusznie wytknąłeś mi

nieprecyzyjną wypowiedź - dzięki.
Mam jednak nadzieję, że różnica kilkuset stopni /pomiędzy temperaturą płynu G12 i temperaturą gazów spalinowych/ jest tak oczywista dla wszystkich, że pomimo "literówki" nikt nie został wprowadzony w błąd ...

.
Fakty jednak są faktami - "trochę" przydruciłem i to w poważnych kwestiach - za co serdecznie przepraszam !!!
