tomeks32 napisał(a):
stopien sprezania to stosunek objętości cylindra w dolnym martwym położeniu i objętości cylindra w górnym martwym położeniu
Proszę jak pięknie powiedziane

!!
Tak ładnie ułożona definicja najprawdopodobniej będzie się mnie trzymała conajmniej do wieczora ... 
.
tomeks32 napisał(a):
BAU/BDH i BCZ/BDG maja podobno identyczne bloki,tloki i glowice,skad wiec roznica w stopniu sprezania?
Co do identycznych bloków ("nominalnych" - zakładanych jako nowe na pierwszy montaż) nigdy nie miałem pewności ... . Głowice i korbowody są takie same ... lecz spróbuj w ASO kupić taki tłok np. na 1 nadwymiar ...

... .
Albo inaczej - zamów nominał bez numeru nadwozia ...

(co oczywiste - nie ma szans lub na własne ryzyko po kodach ale to loteria).
Na deser zostaje nam jeszcze pomiar tłoka względem (poziomej powierzchni) bloku silnika i co za tym idzie - prawidłowego wyboru uszczelki pod głowicę ... .
A więc "tu" coś, "tam" coś i już wiadomo dlaczego maksymalne ciśnienie sprężania w BDG (i BCZ) kończy się tam, gdzie dla BAU i BDH wynosi dolna dopuszczalna granica (i pod warunkiem, że różnica pomiędzy cylindrami nie jest większa niż 5 bar).
tomeks32 napisał(a):
co trzeba przeszczepic z BDH do BDG,zeby miec parametry BDH i czy jest wogóle
taka mozliwosc?
Myślę, ze jest możliwe - gdybyśmy np. pomierzyli szczegółowo BDH rozłożone na czynniki pierwsze ... . Nie mam innej koncepcji ... .
Na to wszystko nakłada się jeszcze wymiana ECU i kilku innych "pierdół" ... .
IMHO odpowiedź na Twoje pytanie - w ujęciu praktycznym - brzmi: nie warto ... .
Ale to tylko moje zdanie ... .