.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 08:52:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Oszczędność pomiędzy 1000-2000 obr/min ??
PostNapisane: 24.mar.2005 22:26:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2004 23:51:34
Posty: 39
Lokalizacja: Lublin
Czy to prawda że Niemieccy inżynierowie wymyślili aby komputer zaprogramowac tak aby spalał najmniej pomiedzy 1000-2000obr/min, czyli zmniejszyli dawke paliwa? Czy jest tak w Audi?

_________________
AUDI RULEZZZ... !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 22:37:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
jazda ekonomiczna zazwyczaj zawiera sie w okolicach max. momentu obrotowego. Przy twoim silniku to będzie pewnie w granicach 2500-3200obr/min


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 22:38:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
gdzies ty to wyczytal albo zaslyszal?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 22:44:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
A czy to wogóle można nazwać jazdą-między 1000-2000 obrotów ?

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 23:35:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

pomiedzy 1000 a 2000 w takim przedziale jezdzic caly czas to mozna sobie tylko zepsuc silnik i powodowac korki na drogach !!!

pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 23:51:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2004 23:51:34
Posty: 39
Lokalizacja: Lublin
No właśnie nie pasował mi ten przedział. Bo to strasznie małe obroty. A te informacje gdzies usłyszałem na stacji. Być może ze nie dokońca usłyszałem ...

_________________
AUDI RULEZZZ... !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 23:56:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
dla turbodiesla 2000 obr/min to najzrywniejszy moment podczas gdy dla wolossacej benzyny to przymulenie okrutne :P

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 00:04:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Dla każdego silnika spalinowego optymalne warunki do pracy to zakres obrotów od maksymalnego momentu do maksymalnej mocy, czyli dla benzyniaków (tak z gruba biorąc) 3000-6000 a dla diesli 2000-5000.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 07:10:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Bilu napisał(a):
dla turbodiesla 2000 obr/min to najzrywniejszy moment podczas gdy dla wolossacej benzyny to przymulenie okrutne :P

Bilu, nie gadaj tyle, bo dla seryjnych 3B, ABY, AAN zrywność zaczyna się od 1900 obr/min i i mogę zaręczyć, że diesel w tym przedziale nie ma co szukać :P

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 07:59:14 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tak czy inaczej jezeli juz to nie od 1000 a od 2000 dla benzyny .... diesel moze nizej bo to sa wolnoobrotowe silniki ale 1000 obr to i dla diesla troche malo ... a do oszczednej jazdy nie tyle obroty sa wazne co stopien otwarcia przepustnicy i ilosc pobranego powietrza bo wedlug tego parametru jest obliczane zuzycie paliwa

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 08:18:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ludzie ... włosy mi deba stają jak czytam o 1000 obr/min, przy takich obrotach na 5-tym biegu mam 43 km/h, wiem bo 3 razy jechałem tak do domu (pedał gazu zdechł :D ).

Co do jazdy 2000 rpm to nawet traktory lekko zdychaja przy takiej prędkości obrotowej, o benzynce nie wspominając.Szkoda panewek.

Większość producentów tak konstruuje silniki aby przy ok 90-110 km/h zuzycie paliwa było jak najmniejsze a moment obrotowy przy tej prędkości najwyższy.
Zresztą najlepiej sprawdzić dla danego silnika, przy jakiej prędkości obrotowej silnika mamy max moment obrotowy i tego się trzymać w czasie jazdy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 08:20:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Leo napisał(a):
Bilu napisał(a):
dla turbodiesla 2000 obr/min to najzrywniejszy moment podczas gdy dla wolossacej benzyny to przymulenie okrutne :P

Bilu, nie gadaj tyle, bo dla seryjnych 3B, ABY, AAN zrywność zaczyna się od 1900 obr/min i i mogę zaręczyć, że diesel w tym przedziale nie ma co szukać :P

Leo Bilu pisał o WOLNOSSĄCEJ benzynie a nie o wolno-turbossącej benzynie. :D
Czytaj ze zrozumieniem. :P :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 08:52:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
a nie jest tak ze czym wieksze obroty tym bardziej otwarta przepustnica i wieksza dawka paliwa/gazu??? a silnik ng 2.3 kiedy ma najwiekszy moment obrotowy? i czy na gazie tez najlepiej jezdzic blisko tego momentu?

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 08:57:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
2.3 NG ma chyba max moment przy 4500obr/min. Z LPG to róznie może być. Mi po zhamowaniu wyszło że max moment obrotowy przesunął sie w dół o 500obr/min :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 09:06:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Guzik_777 napisał(a):
a nie jest tak ze czym wieksze obroty tym bardziej otwarta przepustnica i wieksza dawka paliwa/gazu??? a silnik ng 2.3 kiedy ma najwiekszy moment obrotowy? i czy na gazie tez najlepiej jezdzic blisko tego momentu?

Silnik NG:
98 kW przy 5500 rpm
189 Nm przy 4000 rpm

Doświadczalnie w NG sprawdziłem i najsympatyczniej jedzie przy 3500 rpm :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 11:02:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
a jak jest z oszczednoscia przy 3000-3500 z tego postu wynika ze jest ona wtedy najwieksza

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 11:07:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Guzik_777 napisał(a):
a jak jest z oszczednoscia przy 3000-3500 z tego postu wynika ze jest ona wtedy najwieksza

Tak właśnie mi wyszło (2,3 zautomatyzowane :) )

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 11:09:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Guzik_777 napisał(a):
a jak jest z oszczednoscia przy 3000-3500 z tego postu wynika ze jest ona wtedy najwieksza

z tego postu wynika tyle ze nalezy zerknac na przebieg momentu i mocy na wykresie swojego silniczka i indywidualnie wybrac optymalny zakres obrotow.
niskie spalanie bardziej bedzie uzaleznione od plynnosci jazdy niz od scislego pilnowania trzymania silnika w okreslonym zakresie obrotow.
ponoc ruszanie z dwojki tez powoduje mniejsze spalanie paliwa ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 11:19:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
Guzik_777 napisał(a):
a jak jest z oszczednoscia przy 3000-3500 z tego postu wynika ze jest ona wtedy najwieksza

z tego postu wynika tyle ze nalezy zerknac na przebieg momentu i mocy na wykresie swojego silniczka i indywidualnie wybrac optymalny zakres obrotow.
niskie spalanie bardziej bedzie uzaleznione od plynnosci jazdy niz od scislego pilnowania trzymania silnika w okreslonym zakresie obrotow.
ponoc ruszanie z dwojki tez powoduje mniejsze spalanie paliwa ;-)


Zasadniczo chodzi o to aby jak najmniej paliwa zużywać przy ruszaniu i rozpędzaniu silnika.
Teoretycznie ruszanie z 2-go biegu powoduje oszczędność bo o jedną zmianę biegów mniej ale zuzywasz sprzęgło i inne elementy silnika więc oszczędność raczej ujemna. :)
Tutaj zdecydowanie najumiejętniej zachowuje się ASB, która optymalnie dobiera moment zmiany biegu, i przy delikatnej jeździe zużycie paliwa jest bardzo powtarzalne, praktycznie identczne, czego nie da się powtórzyć przy jeździe z MSB. :)

Kiedys testowałem mojego traktora i wyszło mi że nawet najoszczędniejsza jazda po mieście zużywa więcej paliwa niz jazda non-stop na autostradzie z wysokimi prędkościami, i tak np w miescie nigdy nie zszedłem poniżej 7-7,5 l/100 km, a na autostradzie wyszlo mi 6,9 przy jeździe po A4 z prędkościami 160-180 km/h.
Dziwne , prawda ? Mocno przekraczałem obroty powyżej max momentu obrotowego a jednak nie było źle, niemniej jednak czynnik kóry się nazywa "rozpędzanie silnika" praktycznie byl wyeliminowany - a to jednak zuzywa najwieksze ilości paliwa.

Inną próbe przeprowadziłem jadąc na Wybrzeże z prędkościami ok 140-150 km/h, gdzie oscylowałem tuz powyżej max momentu obrotowego i tutaj wynik był bardzo zadowalający - 6,4 l/100 km

Przeprowadźcie takie próby u siebie i podejrzewam że będziemy mieli podobne wyniki. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 11:23:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
mały OT

pytanie do klubowiczów z komputerami - jakie chwilowe zużycie paliwa wskazuje komp przy 140 km / h i jak to się ma średniego zużycia paliwa w jeździe drogowej

pytanie do wszystkich - ile obrotów wskazuje obrotomierz przy 140 na V biegu

jeśli można spytać

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: