Cygan Pułtusk napisał(a):
Ja bym zalał MOTUL 8100 X-cess 5W40. U mnie już trzecie auto na tym jeździ..I spełnia normę VW 505.00, no a co ważniejsze nie jest tak nagminnie podrabiany jak Castrol w Polsce
Cóż tu przyznaje racje co do podrabianych OLIWEK w Polsce

Widac straszliwa roznice w konsystencji tego samego oleju kupionego w Polsce a kupionego w Niemczech .... no i w Niemczech jest go wiecej w tej samek cenie

meszrum napisał(a):
wszystko zależy od tego, czy silnik posiada walor QG1, czyli tzw. Wartungsintervallverlängerung [można to sprawdzić w kodach wyposażenia np. w ASO]. jeżeli tak, to nie można stosować olejów 505.01 w tych silnikach PD - są to silniki o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju [czyli przystosowanych do LL].
w powyższym przypadku olejem właściwym jest 504.00 / 507.00 [czyli np. Castrol Edge 5W-30 bądź dla prawdziwych pałkarzy Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30].
olej oczywiście wymieniamy co 10 000 - 15 000 km.
Nie znalazłem u siebie w kodach wyposażenia oznaczenia QG1
natomiast w historii autka w czasie przegladow lany byl olej 05W-30LO III
Jednym słowem LONGLIFE (???) - i nalezy llać taki sam ?