.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 16:59:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 14:11:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
u mnie jest hybryda K16 wiekszy wiatrak po stronie cieplej i zimnej
pompuje 1,2 bara
Najwieksza bolaczka jest dupowato umieszczony IC
i jeszcze do tego za maly
W upalne dni sporo mocy ucieka
druga sprawa to falowanie doladowania o ktorym pisales na
wykresie widac fale dunaju ale dymu nie ma tak duzo
czesto seria
AEL wiecej dymi niz moj

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2008 23:16:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.paź.2006 17:03:22
Posty: 154
Lokalizacja: Starogard Gdański
Szukałem specjalnie dla sceptyków drastycznego tuningu AEL-a ciekawego artykułu o cichociemnym Seacie z silnikiem własnie 2.5TDI R5,znalazłem tylko to.
http://hk.youtube.com/watch?v=90IEF4OcjX8
i tutaj ten sam Leon
http://www.youtube.com/watch?v=guYw-rp0wKg&NR=1
Moim skromnym zdaniem,prawidłowo eksploatowany AEL z przebiegem jak to zwykle bywa<200kk nie powinien pierdnąc przy mocy przekraczającej nieco ponad 200hp a jak widać na filmiku potencjał silnik ma ogromny.
Z tego co słyszałem własciciel osiągnął już granice 300psów na tym silniku i nie sądze aby go oszczędzał;) Sam chciałbym jak najczęściej pokazywać gościom z super wózkow znaczek 2.5TDI na tylnej klapie :):

Oczywiście wiadomo,łatwiej jest odwalić prostą robote i dłubać masówke AFN bo to teren odkryty od dawnien dziejów przez naszych speców od tuningu,dlatego myśle nikt sie nie podejmuje tematu.

_________________
Suzuki Burgman AN400 - 2009 ->
Audi 80CD 2.3 5S - 1991 -> 2004
Audi A6q 2.5 TDI - 2004 ->
Audi ACO GT Typ85 - 2010 -> in progress 2.5T
Audi ACO 8B NG - 2011 ->

5 gang - beautiful noise
ObrazekPiszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2008 13:21:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
To jest troche nowszy silnik rozni
sie troche konstrukcyjnie glownie tym ze jest na pompowtryskach
Seryjnie ma cos ponad 170 hp

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2008 13:34:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
No oczywiście, ten silnik to całkiem inna bajka i w ogóle nie można tego porównywać do AEL'a...

AEL to stary rupieć, który nie ma potencjału do tuningu, do tego dochodzi potężny przebieg w większości egzemplarzy. Tym trzeba jeździć seryjnym i cieszyć się bezawaryjnością.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2008 16:06:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Ten konkretny to 150-tka z Transportera T5...

Słusznie Sprintero prawicie :D

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2008 16:15:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
ja mam teraz ok 170/360nm
przebieg jest ponad 330 000, przed chipem musiałem zrobić cały wał (wymiana podpory, krzyzakow i przegubu+wywazenie) bo były wibracje...
Aktualnie auto bardzo przyjemnie smiga i utrzymuje srednie spalanie 7-8 l BIOESTRU ;) (jazda mieszana) - czego wiecej chciec od staruszka w quattro ? ;)

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2008 17:54:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Apropo 2.5 na pompkach z transportera to dla tych którzy nie widzieli. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2008 14:46:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
no tak ale to nie AEL a AXE...zupełnie inna bajka
swoją droga 3.8 do setki na pierwszych testach ladnie sie zwija ;)

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2008 15:36:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
adamusek napisał(a):
no tak ale to nie AEL a AXE...zupełnie inna bajka
swoją droga 3.8 do setki na pierwszych testach ladnie sie zwija ;)


miażdży wszystkie inne S4 ,S6 ,S8 Diesel Power :!:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2008 20:29:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
A jednak się da :

http://www.vwwatercooled.org.au/newforu ... php?t=4130

2.5 tdi na pompie, AEL nie AEl, lecz konstrukcja na pewno bliźniacza.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 10:34:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
czyli podsumowując , nie pchać się w AEL [cięzko trafic egzemplarz w nienagannym stanie] tylko zainwestowac w dobrego swap'a buda c4 a motorownia z T5 R5 174 ps , problem z głowicą i podporą wału rozwiązany ? całkowicie inny sposób zasilania paliwem PD więc problem batorego znika ?

p.s : miałem okazej jeździć T5 174 ps w q , nieźle zamiata : :509:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: .
PostNapisane: 14.wrz.2008 12:56:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
.a

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Ostatnio edytowano 14.wrz.2008 12:58:22 przez adamusek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 12:57:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
gustav200 napisał(a):
p.s : miałem okazej jeździć T5 174 ps w q , nieźle zamiata : :509:


mysle ze nie lepiej niz ael po chipie ;P

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 12:59:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
adamusek napisał(a):
gustav200 napisał(a):
p.s : miałem okazej jeździć T5 174 ps w q , nieźle zamiata : :509:


mysle ze nie lepiej niz ael po chipie ;P


oj lepiej :peace: wkońcu to PD

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 18:37:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Znalazlem glowna przeszkode w zwiekszeniu mocy AELa
ECU ma wbudowany limiter cisnienia doladowania
wiecej niz 2050 bara pow 4000rpm nie wycisnie
nawet jezeli zalozycie duzo wieksze turbo

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 18:39:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
to żadna przeszkoda. To nie limiter, tylko map sensor o ograniczonym zakresie

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 19:44:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
map sensor powinien byc do 1,5 bara
u mnie mapa obcina pow 4000rpm
wymagania sa 2200 a jest 2050
a wastegate wysterowany na 50%
chyba ze sie myle co do map sensora

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 11:01:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Masz racje faktycznie mapsensor ogranicza doładowanie i praktycznie jest tak jak w moim silniku 1,1 bar i nawet modyfikacja oprogramowania nic nie daje dlatego auto zaczyna kopcić powyżej 3500 obrotów. W moim silniku są inne wtryski i ustawione na 200 bar a znajomy też w AEL ma wgrane moje mapy ale jednak jego auto kopci znacznie i to już od 2000 tyś obrotów oczywiście przy dobrym butowaniu. Mój program był pisany przez Alpin w D i porównując do innych map nie ma nacisku na duży moment obrotowy a raczej na moc. Dodam jeszcze, że silnik AEL ma najmocniejszy wał korbowy(nie jest to ten sam co w AAT pomimo oznaczen podobnych a ETKA) i sam blok z innymi głowicami służy jako hybryda do podrasowanych R5 biorących udział w pokazowych wyścigach na torach. Oczywiście mowa tutaj o benzyniakach których moc sięga nawet 850 Ps z podtlenkiem . Wspominaliście o R5 Tdi PD z T5 VW to trzeba wiedzieć, że tam same pompowtryski zabieraj około 8% mocy bo trzeba je napędzić i nie jest to dobry silnik do podkręcania pomimo dobrej głowicy. Ten silnik szybciej "pokaże korbe bokiem" przy niewłaściwym oprogramowaniu niż starszego typu na zwykłej pompie. Kto ma pojęcie o mapie i wykresie mocy to wie , że gdzieś trzeba odjąć aby dodać a właśnie wtedy moc zamiast łagodnie opadać to gwałtownie schodzi w dół przy około 4000 tyś obrotów i to wpływa drastycznie na drgania wału , których się nie uniknie chyba , że ktoś odchudzi silnik z koła zamachowego i doważy wał ale wtedy takim autem można praktycznie jeżdzić na wyścigi a nie codziennie użytkować.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 12:36:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
gadalem dzisiaj z rogalem
mowi ze to ograniczenie
sam ustawil po to zeby nie dostac w glowe wirnikiem od turbo :) :) :)

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 12:48:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
map sensor jest do 2,5 bara czyli mozna teoretycznie ustawic doladowanie na poziomie 1,5 bara [w logach 011-bedzie ~2500 mbar ] tylko ktora seryjna turbawka to wytrzyma ... ;)

w sofcie jest kilka miejsc odpowiedzialnych za to zeby wirnik nie wylecial spod maski .... :): :peace:

i pewnie o tym mowil Rogal ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 19.wrz.2008 09:39:45 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: