.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 05:33:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: WYDZIELONE: o gazie z watku 4.2 czy 2.5 tdi
PostNapisane: 30.mar.2005 08:10:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jeśli kolega szuka luksusu i do tego taniej eksploatacji to idealne będzie A8 2,5 TDI
Jeśli luksus i do tego mocne wrażenia na drodze i na stacji benzynowej to A8 4,2.
Koniec tematu.

Co do gazowania to z tego co słyszałem sekwencja załatwia sprawę, ale gazowanie aut to zboczenie, bo jak powiadam LPG jest dobry do Amiki Wronki, a już gazowanie A8 to profanacja. Jeśli Cie stać na A8 to lej paliwo, jeśli nie - kupuj B4 ABT i jeździj na PB.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 08:13:24 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Basket , cale szczescie ze nie musi Cie nikt sluchac :D ...

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 08:15:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
Basket , cale szczescie ze nie musi Cie nikt sluchac :D ...

Rozwiń proszę ...
Ja wiem że Ty jesteś jedynym guru technicznym i chylę czoła przed Tobą, jednocześnie bijąc się w pierś że się ośmieliłem coś napisać.

PS: temat powinien juz dawno wyladowac na technicznym.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 08:19:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
profanacja to jak pojdzies zna cmentarzu zrobic dyskoteke a jak zalozysz gaz do A8 to jest wybor ... kazdy ma wolnosc wyboru i lpg nie uwlacza ani marce Audi ani wlascicielowi wiec takie traktowanie sprawy przez Ciebie jest conajmniej niesprawiedliwe ... rownie dobrze ktos moglby tak powiedziec o dieslach .... kazdy ma swoje zdanie i swoje przekonanie , nawet Ty twierdzisz ze jestem guru , jaak chcesz tak myslec to prosze bardzo , to jest Twoj wybor i nikt nie bedzie Cie na sile ani przez grozby probowal odwiesc od tego

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 08:24:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
profanacja to jak pojdzies zna cmentarzu zrobic dyskoteke a jak zalozysz gaz do A8 to jest wybor ... kazdy ma wolnosc wyboru i lpg nie uwlacza ani marce Audi ani wlascicielowi wiec takie traktowanie sprawy przez Ciebie jest conajmniej niesprawiedliwe ... rownie dobrze ktos moglby tak powiedziec o dieslach .... kazdy ma swoje zdanie i swoje przekonanie , nawet Ty twierdzisz ze jestem guru , jaak chcesz tak myslec to prosze bardzo , to jest Twoj wybor i nikt nie bedzie Cie na sile ani przez grozby probowal odwiesc od tego


Będąc konsekwentny dodam że profanacją dla silnika diesla jest lanie red bull`a.
I gazowanie i red-bullowanie oznacza zasilanie silnika paliwem nieoryginalnym i nie spełniającym kryteriów odnośnie wymogów fabrycznych. Prędzej czy później (ale później w nieodległej przyszłości) oznacza to kłopoty (w obu typach silników analogicznie), a moja dygresja miała na celu uświadomienie koledze zagrożeń wynikających z "wyboru".

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 08:33:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie wiem czy owe porownanie opalu do lpg jest trafione ( lpg jest dozwolone , opal nie ) ale wydaje mi sie ze Twoje opinie na temat owych zgrozen nie pochodza z doswiadczen a jedynie z opinii ktore znasz ... kazde auto niezaleznie na czym jezdzi moze jezdzic dlugo i bezawaryjnie jezeli sie o nie dba znam ludzi ktorzy zrobili na gazie w silnikach typu 1.8 - 2.0 po 500 i wiecej tysiecy km i auta jezdza dalej a znam auta ktore po przejechaniu 200 tys nadaja sie na zlom .... poprostu nie ma reguly i tak jak wyzej napisalem , nigdzie nie znalazlem zeby koncern Audi zajal oficjalne stanowisko odnosnie instalacji LPG. Malo tego , jezeli LPG mialby nie spelniac kryteriwo uzytkowania go w silnikach spalinowych zasilanych etylina to ani ministerstwa transportu ani organizacje ekologiczne nie pozwolilyby na to. A roznice ktore widzisz w autach z lpg i bez lpg wynikaja z zaniedban wlascicieli tych pierwszych .... lpg pozwala zaoszczedzic , kupuja te auta ludzie ktorych nie stac na badz co badz drogie naprawy a mimo to jezdza tymi autami borykajac sie z usterkami .... gdyby bylo inaczej to wiekszosc aut jezdzilaby juz na wtrysku lpg i nie czytalbys na technicznym o problemach z gazem .... pokaz mi problemy lpg w aucie ze wtryskiem gazu jezeli bylo to tobrze zalozone ?
owszem , lpg w pewnych kwestiach jest dyskomfortem ale o tym pisalem juz wyzej

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 08:46:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
A skąd te biedaki co kupują A8 4,2 mają na Sekwencję za 9000 zł????
Powiem tak.
Gazują ci co mają kasę.
Gdy kiedyś poniesie mnie na A8 to na 100% założę tam sekwencję.
I nie dlatego że nie mam na paliwo. S6 też dużo paliła i jakoś głodny nie chodziłem.
Tu chodzi o to czy się lubi wywalać pieniądze w przysłowoiowe błoto czy nie. Ja nie lubie i zawsze będe szukał oszczędności.
A 4,2 na dobrej sekwencji niczym nie różni się od benzyny. Wiem porównywałem z S6.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 08:53:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
nie wiem czy owe porownanie opalu do lpg jest trafione ( lpg jest dozwolone , opal nie ) ale wydaje mi sie ze Twoje opinie na temat owych zgrozen nie pochodza z doswiadczen a jedynie z opinii ktore znasz ... kazde auto niezaleznie na czym jezdzi moze jezdzic dlugo i bezawaryjnie jezeli sie o nie dba znam ludzi ktorzy zrobili na gazie w silnikach typu 1.8 - 2.0 po 500 i wiecej tysiecy km i auta jezdza dalej a znam auta ktore po przejechaniu 200 tys nadaja sie na zlom .... poprostu nie ma reguly i tak jak wyzej napisalem , nigdzie nie znalazlem zeby koncern Audi zajal oficjalne stanowisko odnosnie instalacji LPG. Malo tego , jezeli LPG mialby nie spelniac kryteriwo uzytkowania go w silnikach spalinowych zasilanych etylina to ani ministerstwa transportu ani organizacje ekologiczne nie pozwolilyby na to. A roznice ktore widzisz w autach z lpg i bez lpg wynikaja z zaniedban wlascicieli tych pierwszych .... lpg pozwala zaoszczedzic , kupuja te auta ludzie ktorych nie stac na badz co badz drogie naprawy a mimo to jezdza tymi autami borykajac sie z usterkami .... gdyby bylo inaczej to wiekszosc aut jezdzilaby juz na wtrysku lpg i nie czytalbys na technicznym o problemach z gazem .... pokaz mi problemy lpg w aucie ze wtryskiem gazu jezeli bylo to tobrze zalozone ?
owszem , lpg w pewnych kwestiach jest dyskomfortem ale o tym pisalem juz wyzej


Problemy z LPG przechodziłem w 3 autkach a ostatnio w mojej kochanej 90-ce (3 strzały i masakra pod maską). Nie pisałbym opinii z sufitu.
Co do sekwencji napisałem że jest ok i jest to jedyne logiczne rozwiązanie jeśli juz sie trzeba pokarać gazem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 09:19:40 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie bede zmienial Twoich upodoban do gazu , niech bedzie ze to dla Ciebie kara .... ale wydaje mi sie to oczywiste , tak jak z quattro , dopoki nie poznasz na wlasnej skorze , nie bedziesz wiedzial o czym mowisz .... zaloz sekwencje do auta , pouzywaj sobie i wtedy bedziesz wydawal opinie na temat gazu i tego co jest profanacja , co jest kara a co dobre ;)

szkoda tylko ze nie zauwazasz wszystkich zaleznosci a starasz sie wypowiadac tak autorytatywnie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 09:25:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
nie bede zmienial Twoich upodoban do gazu , niech bedzie ze to dla Ciebie kara .... ale wydaje mi sie to oczywiste , tak jak z quattro , dopoki nie poznasz na wlasnej skorze , nie bedziesz wiedzial o czym mowisz .... zaloz sekwencje do auta , pouzywaj sobie i wtedy bedziesz wydawal opinie na temat gazu i tego co jest profanacja , co jest kara a co dobre ;)

Co do quattro - nikt mnie nie musi przekonywać , veni,vidi, chcę mieć.
Co do sekwencji, nie przekonam się.
Jesli qpie benzyniaka to napewno nie założę LPG, zbyt wiele nerwów, poza tym uszczuplenie miejsca w bagażniku , mały zasięg , to tak nawiasem mówiąc dodatkowe utrudnienia. ;-)
Nie wypowidam sie autorytatywnie, odradzam na bazie swoich przypadków i to tyle.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 09:32:30 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
niemniej jednak z braku doswiadczenia piszesz o tych nerwahc :D ... co do reszty to tak jak juz pisalem , zgoda ... ale do awaryjnosci rozwiazania nie zgodze sie .... tym samym mozna uznac temat za wyczerpany

reasumujac , nikt nikogo nie bedzie ponizal ani dyskryminowal ze wzgledu na posiadane rozwiazania w aucie .... niech kazdy ma i uzywa to na co go stac :!:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Ostatnio edytowano 30.mar.2005 10:08:38 przez hans, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 09:40:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
niemniej jednak z braku doswiadczenia piszesz o tych nerwahc :D ... co do reszty to tak jak juz pisalem , zgoda ... ale do awaryjnosci rozwiazania nie zgodze sie .... tym samym mozna uznac temat za wyczerpany

Hans oslabiasz mnie , jaki brak doswiadczenia ... przeciez pisalem Ci ze przechodzilem w 3 autach gehennę ... :zly:
EOT

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 09:41:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
z wtryskiem gazu ??

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 11:10:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
z wtryskiem gazu ??

Z gazem II gen.
Nie stac mnie było na wtrysk i 95% posiadaczy też nie stać.
Poza tym koszt wtrysku to jak sie nie myle od 4000 PLN w górę (mowa o detalu), wiec wartosc autka idzie w górę, a koszt potrzebny na amortyzację w kosztach paliwa znaaaaaacznie się wydłuża.
Wiem że to nie jest argument techniczny, niemniej finansowy-dość istotny.
Nie przekonam się równiez do LPG z innego powodu: zużycie silnika jest widocznie szybsze (upalone gniazda zaworowe itp), pomijam strzały i smród za samochodem.
Wem Hans ze zaraz powiesz ze trzeba instalowac wtrysk - a ja odpowiem że ustosunkowuje się do większości jaka śamiga po naszych drogach czyli instalek II gen. (których niestety doświadczyłem).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 12:28:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
baskecior napisał(a):
Poza tym koszt wtrysku to jak sie nie myle od 4000 PLN w górę (mowa o detalu), wiec wartosc autka idzie w górę


Nie wartosc, a koszt. Bo wartosc idzie w gore moze w pierwszym roku od zalozenia instalacji. Jesli przejrzec natomiast ceny sprzedazy, auta z instalacja gazowa sa zwykle tansze niz ich odpowiedniki bez przerobek, nie wspominajac o dieslach. Co jest ciekawe, zwlaszcza ze tu raczej nie mozna chyba mowic o niecheci/uprzedzeniach podobnych jak do aut z automatycznymi skrzyniami biegow?

_________________
A4 '98 1,9 TDI 110KM AFN - mordka juz lepiej, slipka jak ta lala
hamownia: 127KM/267Nm :"P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 13:11:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kwieto napisał(a):
baskecior napisał(a):
Poza tym koszt wtrysku to jak sie nie myle od 4000 PLN w górę (mowa o detalu), wiec wartosc autka idzie w górę


Nie wartosc, a koszt. Bo wartosc idzie w gore moze w pierwszym roku od zalozenia instalacji. Jesli przejrzec natomiast ceny sprzedazy, auta z instalacja gazowa sa zwykle tansze niz ich odpowiedniki bez przerobek, nie wspominajac o dieslach. Co jest ciekawe, zwlaszcza ze tu raczej nie mozna chyba mowic o niecheci/uprzedzeniach podobnych jak do aut z automatycznymi skrzyniami biegow?

Zgoda że koszt a nie wartość.
Po autku które jest sprzedawane juz z założonym gazem niewiele dobrego już mozna się spodziewać i właśnie kłopoty z LPG są najczęstrzym powodem ich sprzedaży.
Co do uprzedzeń do ASB to juz inny temat ale jakże ciekawy. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 15:32:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2003 16:04:41
Posty: 281
Lokalizacja: Warszawa/Bytom
to się włączę bo problem zaczął dotyczyc mnie i mojego auta - mam LPG na wtrysku i automatyczną skrzynię. :) powiem tak - z jednej strony żałuję że tak późno założyłem gaz, z drugiej dziekuję Bogu że nie "skusułem się" na super oferty instalek za 1800 - 2500 PLN. I nie zgodzę się się gaz psuje silnik - zrobiłem 15 tys i żadne istotne zmiany w pracy silnika nie zaszły, kumpel jeździ co najmniej trzema różnymi wózkami na gaz i też NIC się nie dzieje. A co do amortyzacji to obliczyłem że zwróci się po 14 miesiącach przy rocznym przebiegu 20 tys km. Podsumowując, warto z gazem poczekać, dołożyć trochę kasy na dobrą instalkę i oszczędzić sobie kłopotu. To prawda oczywista i popieram Hansa "w tym temacie".

_________________
było C4 2.3 w automacie

Passat B5 1.9 TDI
Chip by Rogal
Wtryski ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 16:58:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
15 tysięcy to pikuś - ja zrobiłem prawie 10 na sekwencji, wcześniej 35 na I generacji, wcześniejszy właściciel nie wiadomo ile, ale autko jeździ... Prawda jest jednak prawdą, że od ostatnich 10 tysi mam dopiero błogi spokój ;) - żadnych strzelanek pod maską... tylko zapalać, lać LPG i śmigać...

Baskecior - jeśli ktoś kupuje np. 2.8 to musi się liczyć z potężnymi kosztami paliwa - ja założyłem, że jeśli kupię AAH to zgazuje je i tyle - dla mnie 80 PLN/100km to znacząco za dużo - na gazie RATIO wychdzi dużo lepsze mimo znacznego kosztu instalacji...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 20:13:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Przestańcie kochać te samochody zacznijcie ludzi!!!, ja na to kłade lache do diesla oręzada do bezyny gaz, za różnice w cenie moge kupic coś ładnego zonie, albo dziecku, każdy sie bulwersuje nie wiadomo o co?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 20:18:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
mały v8 napisał(a):
Przestańcie kochać te samochody zacznijcie ludzi!!!,


he he po Twojej stopce to widać że juz nie kochasz ;))))


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: