.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 16:26:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tuning A6 180km
PostNapisane: 01.paź.2008 12:43:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2008 10:28:47
Posty: 2
Lokalizacja: mazowieckie
Witam zastanawiam sie nad chip tuningem a6 2003r quattro 180km. Na co powinienem zwrocic uwage?Czy wiaze sie to z dodatkowymi kosztami tzn czy dobrze jest dolozyc chlodnice oleju i inne rzeczy. Czy ktos poleci w woj. mazowieckim jakis dobry warsztat? Z gory dziekuje za wszelka odpowiedzi pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2008 13:15:35 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A jaki silnik??
180 KM to jeszcze nic nie oznacza...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2008 13:41:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2008 10:28:47
Posty: 2
Lokalizacja: mazowieckie
Chyba nie napisalem ze tdi:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2008 15:00:18 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Czyli 2.5 TDI - ja bym odpuścił
Te silniki wysrywają się nawet bez tuningu....
Co innego 1.8T....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2008 18:36:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
MorgothV8 napisał:
Cytuj:
Czyli 2.5 TDI - ja bym odpuścił
Te silniki wysrywają się nawet bez tuningu....


Dziwne co powiadasz. Miałem w swoim 2.5 TDI 200PS 390Nm i jakoś nic sie nie wysrało i auto dalej pięknie lata.

Jesli jednstka jest sprawna i trzyma serie możesz śmiało wrzucić nowy program. Kwestia tego ile da się z niego zrobić. Jaki kod silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2008 20:27:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
wowo napisał(a):
MorgothV8 napisał:
Cytuj:
Czyli 2.5 TDI - ja bym odpuścił
Te silniki wysrywają się nawet bez tuningu....


Dziwne co powiadasz. Miałem w swoim 2.5 TDI 200PS 390Nm i jakoś nic sie nie wysrało i auto dalej pięknie lata.

Jesli jednstka jest sprawna i trzyma serie możesz śmiało wrzucić nowy program. Kwestia tego ile da się z niego zrobić. Jaki kod silnika?


Jak BXX to za bardzo nie ztiuninguje ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 11:00:41 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Chodziło mi o:
1) Blokady na pompie
2) Sławne wałki, krzywki
3) Znani mi tunerzy tweirdzą że 2.5 TDI duuuzo gorzej się tningują niż 1.9 TDI
4) jeden z tych tunerów właśnie tak powiedział "ten silnik i bez tningu sie rozleci"

Ja sam tningowałem tylko 1.9 TDI, i z 87 KM miałem 131 więc pi x oko +50%
W 180KM tuning na 200 to zaledwie 11% więc miałem rację że słabo się tnungują
+50% dawałoby 270 KM -> o takich 2.5 TDI nie słyszałem, natomiast o niejedym seryjnym słyszałem że trzeba 6000-10000PLN wsadzić aby go do zdrowej serii doprowadzić

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 15:51:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
MorgothV8 nie przesadzaj z tymi 11% w 2,5TDI.

200KM to faktycznie się robi ale z AFB/AKN (przykłady na forum), a one mają 150KM w serii czyli przyrost 33%.

Z AKE da się zrobić sporo więcej niż 200KM

Poza tym w dłubniętym 1.9 130KM daje niecałe 70KM z litra, a 200KM w 2.5 to 80KM/l.
(Wiem, że 1,9 można programem robić ponad 160, ale i zdrowe 2,5 pociągnie spokojnie 220 - wyżej porównuje tylko przytoczone przez Ciebie przykłady).

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 18:23:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
margot, ze niby te 130PS samym programem? hah.

Gdyby do 2.5TDI byly wydajniejsze koncowki wtryskow tez przyrosty bylyby lepsze.

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 19:51:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
3) Znani mi tunerzy tweirdzą że 2.5 TDI duuuzo gorzej się tningują niż 1.9 TDI
4) jeden z tych tunerów właśnie tak powiedział "ten silnik i bez tningu sie rozleci"

ja tam swojego jakos niemoge zapilowac czesto (prawie codziennie) jezdze po obwodnicy trojmiasta gaz podloga i pod 4 tys obrotow przestrzegam tylko paru zasad
1 nieprzekraczam 2500 obr/min na zimnym silniku
2 wychladzam turbine po pilowaniu
3 zmieniam olej zawsze na czas 15000 tys km mobil 1 0w40 turbo diesel

nic wiecej :peace: :peace:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 22:10:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
MorgothV8 napisał(a):
2) Sławne wałki, krzywki
3) Znani mi tunerzy tweirdzą że 2.5 TDI duuuzo gorzej się tningują niż 1.9 TDI
Ja sam tningowałem tylko 1.9 TDI, i z 87 KM miałem 131 więc pi x oko +50%
W 180KM tuning na 200 to zaledwie 11% więc miałem rację że słabo się tnungują

ad1 - sterowanie rozrzadem, praca pompy oleju odbywa sie mechanicznie i czip na to wplywu nie ma
ad2 - wersja 2.5v6tdi 150 konna to chyba najlatwiejszy diesel do zaczipowania bo nie trzeba myslec ani o voltarzu pompy (vp37) ani o "duration" (w PD) - wbrew pozorom tuner ma mniej punktow, ktore moze skopac

Zgodnie z Twoja logika:
- najlepszym silnikiem z 2.5v6 jest wersja 150 konna bo nie dotykajac mechaniki palcem robi sie 200 koni (znaczy przyrost >30%)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 14:15:21 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Cytuj:
margot, ze niby te 130PS samym programem? hah.

W sumie racja, wymieniałem jeszcze wtrsyki i kopma....
Oj tam widać się nie znam :peace:
Rogal po prostu mówiuł że 2.5 docelowo po tuningu bedzie sporo słabsze niż 1.9, a 1.9 jest o niebo tańsze i w obsłudze i w tuningu.
I tylko o to mi chodziło. :diabel:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 19:47:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
tylko ciekawe ile w tej 130 sprzeglo potrzyma trzeba bylo by je zmienic turbo na wieksze pompki dobry chip indywidualne strojenie i wtedy bedzie ladny przyrost tylko ze to dosyc znacznie wysilony silnik by juz byl a koszt tej modyfikacji duzy 8-10 tys zl czy sie oplaca :?: :?:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 15:29:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
badyl napisał(a):
1 nieprzekraczam 2500 obr/min na zimnym silniku
2 wychladzam turbine po pilowaniu
3 zmieniam olej zawsze na czas 15000 tys km mobil 1 0w40 turbo diesel


To bedzie EOT, ale... Nie jezdzij na zimnym powyzej 2000-2200, a olej staraj sie wymieniac co 10-12k km max.

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: