.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 06:35:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: TRZASK podczas skręcania w 90 Q 85r
PostNapisane: 05.kwi.2005 20:01:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Witam...
Od casu do czasu jak manewruje po parkingu i mam skręcone koła słychać trzask z przedniego zawieszenia. Mysłem na początku że to przegłuby.... ale nie.
I podejrzewam że to kwestia blokowania mechanizmu :?:
Co i gdzie mam szukać? :):
dzieki za wszelakową pomoc

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 20:03:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A jak wyeliminowałeś przeguby?? U mnie to właśnie one wydają taki dźwię - ale mam nadzieję, że tylko do czwartku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 20:18:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
To nie jest cała seria puknięć jak koła są skręcone do oporu... ale jeden DUŻY TRZASK od czasu do czasu gdy manewruję :| . :!:
Nieraz aż ludzie sie odsuwają :diabel: jacyś wrażliwi na wybuchy są :):

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 20:35:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Moze sprezyna w kielichu sie obraca bo zle sie ulozyla albo pekla, u mnie przynajmniej tak było

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 20:43:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Moze być też łożysko oporowe w którymś kielichu, albo ławka zawieszenia jest lużna.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 21:22:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Według mojego nowego mechanika to właśnie przegub tak ostro wali - bez serii puknięć tylko jeden wielki łomot - seria puknięć jest przy lżejszym skręcaniu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 21:35:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 11:36:08
Posty: 553
Lokalizacja: Płock
u mnie jak byl walniety przegob to bylo wlasnie jedno wielkie "gggrrrzzzzzwrrr!!" i dosc glosne :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 22:56:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Z mojego dosiwadczenia wynika ze przegub powinien klekotac, caly czas przy mocnym krecie, jeszcze nie zdazylo sie zeby robil jedno wielkie trzask ;)

Zreszta to widac jak sie rusza czy przegub juz mocno walniety jest czy nie bo kolo wtedy sie przesuwa w osi równoległej do podłoza

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2005 00:22:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
W mojej , "szpece" tak zmieniały kiedys drazek kierowniczy ze zapomnieli z tego wszystkiego dokrecic przekladni kierowniczej :zly: , efekt był taki ze całe zawieszenie z przodu bylo nowe (amorki, silenbloki itd..) a przy pełnych sketach , bylo slychac bardzo niefajne PUUK -> moja rada, wyjmij akumulator, na podstawie akumulatora masz pokrywke- zdejmujesz, skrecasz odpowiedni kierownice w masz idealny dostep do tych wlasnie srób (chyba 17) :peace:

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2005 16:11:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
ciągnąc dalej mój wątek...
Dzieki za wszelkie wskazówki ;-)
Dzwoniłem do kuzyna do Niemiec. On miał kiedyś 90 CQ i miał identyczną sytuacje. Mówił mi coś o dwóch łozyskach w przednim kole. I jak pojechał do sevisu Audi to powiedzieli że oni mogą je zmienić ale to nic nie da. I jak to okreslili jest to "radość z posiadania quattro" :):
U mnie nie ma 'żadnych' luzów, przegłuby sa ok, kolumna też, koła stoją prosto i nie ma żadnego ósemkowania. Niezbyt mi sie to podoba ale chyba trza sie przyzwyczaić :diabel:
Chyba że ktoś z Was ma jakiś kąkretny sposób na zanalizowanie tego dziwnego zjawiska :peace:

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2005 16:17:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Weź podnieś autko odpal daj jedynke i kręć kierą w prawo i w lewo do oporu, druga osoba niech popatrzy na zawieszenie/przegóby od dołu.
I nie przyzwyczajaj się tylko z tym rób bo co ci ludzie na parkingu sobie myślą :P

Może żeczywiście to sprężyna.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2005 16:32:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Mauzer napisał(a):
Weź podnieś autk [cut] bo co ci ludzie na parkingu sobie myślą :P

:diabel: no jak co myslą.... Boją sie! he he. Ale to nic w porównaniu z Golfem. Podczas sprzedawania golfa nastąpiła detonacja gazu. To że rozerwało większość plastikowych i gumowych elementów pod maską to pryszcz. Ale na siedzeniu pasażera siedziała żona klinta, a klient siedział z tyłu. Myślałem że ona przez przednią szybe wyskoczy ze strachu ... a on prawie przez otwarte okno chciał uciekać :diabel: Ja tez sie zdrowo przestraszyłem ale jak sobie przypomnie tą sytuacje to nie mogę sie od śmiechu powstrzymać. :peace:

A wracając do tematu . Ok. podniose autko i sprawdze. Spręzyny są ok, już patrzyłem, 2 lata temu nowe zakładałem

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2005 18:36:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2005 20:18:37
Posty: 528
Lokalizacja: Łódź
Witam
Ja też mam taką sytuacje przy maksymalnym skręceniu kół jest jakiś strzał. Podejrzewam że to sprężyna w kielichu się przesuwa (dodam że sprężyny mam całe.) i nie mam Q.
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiamy M&M

A4 B6 Avant
80 B4 Avant (stary grzechotnik)
80 B3
80 B2 GL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2005 10:34:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 00:00:35
Posty: 103
Lokalizacja: Warm. - Mazurskie
Miałem podobny przypadek, jeśli nie taki sam. Zwykle przy ruszaniu na lekko skręconych kołach, słychać było glośne "łup". Okazało się, że to łożysko w kielichu. Zmieniłem oba na raz i ok.

_________________
Audi 100 2,6 V6 150KM Automat LPG Brc - Pozdrawiam -
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2005 00:57:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
auto - 80 quattro 84r. Przy manewrach z mocno skręconymi kołam robi jedno konkretne PUK jakbu ktoś młotkiem zaatakował podłużnicę. Nie ma to nic wspólnego z przegubem bo dzieje się przy jeździe do przodu, tyłu a nawet przy pchaniu auta i manewrowaniu. Napewno to nic z układu kierowniczego bo zakładałem wspomaganie (było bez) i nic się nie zmieniło. Zmieniałem też sprężyny więc McPersony wyjmowałem i ciągle to samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2005 15:33:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
konradviper napisał(a):
auto - 80 quattro 84r. Przy manewrach z mocno skręconymi kołam robi jedno konkretne PUK jakbu ktoś młotkiem zaatakował podłużnicę. Nie ma to nic wspólnego z przegubem bo dzieje się przy jeździe do przodu, tyłu a nawet przy pchaniu auta i manewrowaniu. Napewno to nic z układu kierowniczego bo zakładałem wspomaganie (było bez) i nic się nie zmieniło. Zmieniałem też sprężyny więc McPersony wyjmowałem i ciągle to samo.

Kolega ma podobny objaw w AC (a ma nowe przeguby zewn. i wewn.) i u mnie też po mału zaczyna występować...
Ale nie muszę mieć mocno skręconych kół (mam new łożyska McPersonów z poduszkami) :|

Odnośnie tematu - trzaaasku !
Pokręć kołami na postoju aby wykluczyć łożysko...
Możesz też odkręcić nakrętke amorka, zdjąć miske i tulejke, a wtedy będziesz mógł oblukać łożysko - czy nie jest jednym kawałkiem rdzy.
Jak poszarpiesz wtedy za Mc to będzie ładnie widać jak chodzi (jeśli ma luz). Nie chce mi się wierzyć, że jest to jakaś przypadłość q.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2005 11:21:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Pozwole sobie podzielić się woimi skromnymi doswiadczeniami..
Posłuchałem "fachowców", i spędziłem 3 godziny wymieniając łożyska amortyzatorów - co okazało sie całkiem niepotrzebne..
Wyszło, że sam jestem dupa, bo jak wlazłem w kanał a pannie kazałem kręcić kierownicą, to przeskakiwał sobie sworzeń wahacza, któregoi przy poprzednim grzebaniu nie dosc mocno dokręciłem. sprawdz to - oryginalny jest ryflowany/ząbkowany, i ladnie trzyma sie w wahaczu, a jak zalozysz jakiegos febiego czy inną podróbę (jak w moim przyparku) - ten ma gładką powierzchnie wchodzącą w wahacz i trzeba solidnie dokręcić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2005 23:42:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
No u mnie też coś puka, z prawej z przodu. Jak ruszam albo hamuję, to słychać takie jedno dość głośne "PUK". Poza tym kierownica przy jeździe na wprost jest trochę skręcona, a była prosto.
Mechaniory sporo ostatnio tam grzebały. Zmieniali niemal wszystkie tuleje metalowo-gumowe.
Teraz nie wiem czy szukać jakiejś niedokręconej śruby czy może coś nowego się popsuło?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: