.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.maja.2025 18:32:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.6 ABC] Wysokie obroty na ssaniu
PostNapisane: 08.lis.2008 22:03:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2007 16:54:56
Posty: 21
Lokalizacja: Pomorze
Witam

Problem dotyczy pracy silnika [na benzynie] gdy jest zimny, wg mnie ma za wysokie obroty bo trzyma przez dłuższy czas ok 1400 obr/min później schodzi na 1100 obr/min. Kiedy pracuje na ssaniu nie przepala dawki [wiem że jest dławiona celem wzbogacenia mieszanki] w takim stopniu że generalnie smród rzuca na kolana. Dla porównania taki sam samochód na znajomy i u niego na ssaniu jest 1100 obr/min od startu na zimnym.
Jeśli możecie napiszcie jak to u Was wygląda podczas startu i pracy na zimnym silniku.
W warsztacie u "specjalistów" powiedziano mi że jest za to odpowiedzialny jakiś moduł, jednak nie wiem jak się do niego dobrać. Jeśli ktoś mnie popilotuje to będę wdzięczny.
Jeśli mieliście podobne objawy i udało wam się tego pozbyć czekam na rady

Pozdrawiam

_________________
[Audi A6 C4 2.6 B/LPG ]
[Audi A6 C5 2.5 TDI BDG]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2008 21:03:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2007 16:54:56
Posty: 21
Lokalizacja: Pomorze
Napiszcie jeśli możecie jak w waszych V6 sprawa wygląda na ssaniu, bo póki co nie widzę nawet światełka w tunelu :)

_________________
[Audi A6 C4 2.6 B/LPG ]
[Audi A6 C5 2.5 TDI BDG]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2008 21:17:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Zaraz po odpaleniu mam jakieś 1050 do 1100 RPM - oczywiście 2.6 V6

Ten moduł to silnik krokowy
A jak ci silnik schodzi z obrotów - po np. przegazówce do 3tys. i puszczeniu gazu? Płynnie schodzi z obrotów czy dłużej trzyma przy tych 1400 obr. ? U mnie na pół sekundy zatrzymuje się na 1100 a potem spada do 820obr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2008 09:44:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2007 16:54:56
Posty: 21
Lokalizacja: Pomorze
Ten moduł jest umieszczony chyba w okolicy przepustnicy z tego co się dowiedziałem i jest odpowiedzialny za wzbogacanie mieszanki na zimnym silniku. Z silnikiem krokowym jest raczej wszystko ok bo jak się nagrzeje to trzyma obroty w zakresie 680-730 i silnik pracuje równo. A jak się zachowuje po przegazówce to nie wiem będę musiał sprawdzić.

_________________
[Audi A6 C4 2.6 B/LPG ]
[Audi A6 C5 2.5 TDI BDG]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 20:47:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2007 16:54:56
Posty: 21
Lokalizacja: Pomorze
Więc na zimnym silniku przegazowałem go kilka razy i wracał na 1400 obr/min , jakieś propozycje jeszcze ?

_________________
[Audi A6 C4 2.6 B/LPG ]
[Audi A6 C5 2.5 TDI BDG]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2008 08:38:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
VAG.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2009 21:40:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2007 16:54:56
Posty: 21
Lokalizacja: Pomorze
Na Vagu żadnych błędów nie mam.

_________________
[Audi A6 C4 2.6 B/LPG ]
[Audi A6 C5 2.5 TDI BDG]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2009 21:46:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
zresetuj kompa zobacz jak będzie chodził.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2009 22:30:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ja po odpaleniu mam ok 1400 po 1 minucie spada do 1100 lub nie zależy jak mu się chce. Jak wejdę na obroty naciskając na pedał raz to przez chwilę (ok 1 sek) obroty utrzymują się po czym nagle a nie płynnie spadają do 1100. Co powoduje przy dodawaniu i puszczaniu gazu szarpanie w czasie jazdy. Po nagrzaniu utrzymuje 900-1200 zależy w którym momencie, zauważyłem coś takiego że auto rozgrzane wyłączając je na kilkanaście minut i odpalając ponownie powraca do normalnych obrotów 700-800. lecz później różnie od 700-1200. Stoję na skrzyżowaniu mam 1200 wystarczy nacisnę gaz lub wbiję bieg i ruszam tak by go brało bez gazu i luz ponownie obroty spadają do normy ( nie zawsze lub włączę coś co obciąży silnik klimę, szyby wszystkie naraz to może lub nie spadnie.
Napewno jest to uzależnione od temperatury silnika otoczenia. Rano przy niskich temperaturach od -10 do +8 zauważam że po chwili na zimnym silniku zaczynają też obroty skakać nie falować tzn tak jak by zapłony włączał i wyłączał do pewnego momentu rozgrzania silnika. Pisałem na forum o tym, ale nikt nie miał pomysłu.
A tak przy okazji jaką wersją Va... się łączysz. Czy masz sterownikr Hella u siebie. Bo ja mam i to problemowy z komunikacją sterownik. Kiedyś się połaczyłem teraz nie mogę, oprócz ABSu

Z tym powyżej przestałem walczyć.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2009 23:41:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2008 18:32:01
Posty: 14
Lokalizacja: Kołobrzeg
miałem podobny problem i okazało się że padły ustawienia przepustnicy, fachmen wgrał nowe i jest ok pozdrawiam

_________________
audi a6 c4 avant 150 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2009 14:26:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
Dziura w kolektorze ssącym od spodu -miałem to samo. Objaw masz taki
"dotykasz" gaz- wchodzi na obroty sam a potem spada na 1100.dla sprawdzenia kup samostart ściągnij osłony i na pracującym silniku pryskaj samostartem na kolektor. Jak będzie się coś zmieniać to masz przyczyne.Żaden vag tego nie wykryje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2009 23:55:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Podepnę się do pytania : jakim vagiem konkretnie się łączysz z silnikiem ?
Bo również mam problemy z tym :/

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2009 01:13:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Klax napisał(a):
Podepnę się do pytania : jakim vagiem konkretnie się łączysz z silnikiem ?
Bo również mam problemy z tym :/



Daj znać - to jutro się "połączymy" jakoś...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2009 16:52:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
SJake napisał(a):
Klax napisał(a):
Podepnę się do pytania : jakim vagiem konkretnie się łączysz z silnikiem ?
Bo również mam problemy z tym :/



Daj znać - to jutro się "połączymy" jakoś...

Dopiero teraz odczytałem :D

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2012 20:23:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2012 19:26:42
Posty: 2
Lokalizacja: RZ
Auto: A6C4 2,6 Avant
Podepnę się pod temat bo nigdzie nie znalazłem ostatecznego rozwiązania problemu z wysokimi obrotami.
Moja historia jest taka, że na przełomie stycznia/lutego 2012 dostałem lekkiego strzała w lewy przód. Po zrobieniu blachy (większych uszkodzeń nie było) + światło zauważyłem, że silnik bardzo długo trzyma wysokie obroty (1200-1400/min). Dopiero po całkowitym zagrzaniu się silnika obroty niechętnie spadały do poziomu ok. 900/min. Myślałem, że to wina aku bo samochód odstał blisko miesiąc na mrozach czekając na wycenę PZU i termin blacharza. Ale aku okazał się w porządku.
W międzyczasie miałem problem z gazem i elektryką - strzały przy odpalaniu efektem czego przyszło mi zrobić głowice. Przy okazji postanowiłem wydać parę złotych więcej i doprowadzić to co jest pod maską do ostatecznego porządku.
Wymieniłem mieszalnik i wtryski LPG, wszystkie wężyki a ponadto kolektor ssący i rezonator (oba były rozdarte). Obroty choć nie wskakiwały już na 1400 to jednak utrzymywały się na 950-1000/min.
Pogadałem z gościem który mi robił te wymiany i dołożyłem jeszcze przepustnicę - dostałem w komplecie z kolektorem - i dalej to samo.
Co ciekawe, gdy włączona jest klima obroty trzymają się równo jak w książce pisze na 750/min. Gdy bez klimy pokręcę kierownicą też opadają - przestanę, znowu wracają.
Co robić?
Wszystkie tematy związane z podobnymi problemami urywają się bez rozwiązania.
Pomocy, help, Hilfe, ayuda, au secours !!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.6 ABC] Wysokie obroty na ssaniu
PostNapisane: 08.wrz.2012 09:48:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
wyrzuć gaz i po problemie .... :peace:
a obroty na ssaniu to +/- 1100 a później ładnie spadają do
750-780 z klimą ....

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.6 ABC] Wysokie obroty na ssaniu
PostNapisane: 10.wrz.2012 05:47:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2012 19:26:42
Posty: 2
Lokalizacja: RZ
Auto: A6C4 2,6 Avant
Problem polega na tym, że obroty są takie same na PB i LPG. I cały czas ustawiają się w granicach 1000.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: