.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.cze.2025 13:02:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: czy zjechana turbosprezarka zbije ciśnienie oleju??
PostNapisane: 19.kwi.2005 07:39:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mam pytanko do znawcow. czy turbosprezarka, gdy jest dosc mocno zjechana (kreci sie, pompuje, ale juz puszcza olej), moze znaczaco zbic cisnienie oleju w układzie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 08:04:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
znacząco to nie. Znacząco to mi zbiły panewki.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 08:11:06 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
cisnienia to moze nie ale moze w ciagu kilku sekund wypic caly olej w misce a potem to bedzie sie nazywalo brak ciswnienia :):

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 10:55:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ale czy np 1 bara moze zbić??

P.S. leo, co sie stalo z cisnieniem gdy panewki siadly?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 12:02:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Ciśnienie na rozgrzanym silniku spadło z 4.5 na 3 bary, temperatura oleju przy normalnej jeździe 90-100 km/h pow. 120 stopni, na zimnym bardzo szybko spadało ciśnienie z 4 barów na poniżej 3 bary. Generalnie - stukało :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 12:10:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Leo -> ale autko było słabsze, czy śmigało normalnie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 12:21:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
hmm, napewno zachowywało sie gorzej, bardzo ciężko kręciło przy zapalaniu, więc i opory podejrzewam, były dużo większe, ale trudno zauważyć przy normalnej jeździe, czy zamiast 300 KM jest 250KM.

Wowo, a co, coś się stało ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 12:42:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nie no nic sie nie stało :D Ostatnio ciśnienie spadło mi o jakieś 0.3 bara przy około 110st C ale przed chwilką skontrolowałem poziom oliwki i musiałem troszke dolać :) Poza tym musze zmienić olej o wyższej górnej granicy i zwiększyć częstotliwość zmian :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 12:44:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
... oraz trzymać stan na prawie max, wywalić odmę w powietrze, dać większą chłodnicę wody...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 12:49:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Z tą odmą mówisz serio?? Odpiąć od dolotu i skierowć pod auto? a otworki w dolocie zaślepić? Chłodnice jaką, skąd za ile? Myślałem też nad chłodniczką oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 12:53:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
serio mówię, choć chyba dałbym do tego jakiś catch-can, ale możesz spróbować bez i obserwować po ostrej jeździe czy nie wyrzuca nią oleju, choć nie powinien.
Chłodnicy oleju nie masz seryjnie ? Wydaje mi się, że chyba jest seryjnie ? Albo... no w kazdym razie, dobrze by było jakby była.
Chłodnicę wody albo dobrać większą (trudno) albo dodać pod maską szeregowo drugą małą (coś jak w S2 i 7A) z nawiewem (prościej).

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 12:56:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Chłodnica oleju jest seryjnie, (taka jakaś dziwna, w motorze mam ładniejszą :) ) ale jak ostro palinkuje to temp mocno wzrasta. Ten catch-can - co to jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 13:08:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jest to zbiornik, z którego są wyłapywane bryzgi oleju z odmy i odprowadzane spowrotem do miski, a samo powietrze ulatuje w atmosferę.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 13:10:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
heh, człowiek ciągle sie uczy. Na poczatek odepne odmy i poobserwuje czy mi pół auta nie obrzyga :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 14:30:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wowo jak bedziesz puszczal odme w powietrze, to proponuje od razu pod samochod, po zapach moze byc nie przyjemny jak bedzei ci nawiewem wciągać :D

P.S. jaki olej bedziesz lał? ja mysle zeby zalac do siebie po wymianie turbinki liquy-moly synthoil gt coś tam, syntetyczny 10W-60.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 15:19:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
tak btw jakie powinno byc cisnienie oleju na zimnym i rozgrzanym
2.2T AAN?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 16:43:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
na zimnym wiadomo, 4-5 do 5 a na rozgrzanym okolice 2 - 2.5 bara.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 19:33:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
hans napisał(a):
cisnienia to moze nie ale moze w ciagu kilku sekund wypic caly olej w misce a potem to bedzie sie nazywalo brak ciswnienia :):


tu mowa chyba o sprawnej turbinie która puszcza olej, a nie o padniętej (zatartej, pęknięty wałek, pokiereszowane łopatki) ;-)

Ogólnie należy spodziewać się zużycia oleju w granicach 0.5-0.8l/10000tkm i większą ilość oleju w dolocie powiętrza oraz w kolektorze.

p.s Nie może.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 20:00:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Leo napisał:
Cytuj:
na zimnym wiadomo, 4-5 do 5 a na rozgrzanym okolice 2 - 2.5 bara.

Mowa o wolnych obrotach oczywiście?
Poza tym przy rozgrzanym silniku, czyli ile 90, 100, 110, 120st? bo różnica jest chyba spora?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 20:47:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
wowo napisał(a):
Leo napisał:
Cytuj:
na zimnym wiadomo, 4-5 do 5 a na rozgrzanym okolice 2 - 2.5 bara.

Mowa o wolnych obrotach oczywiście?
Poza tym przy rozgrzanym silniku, czyli ile 90, 100, 110, 120st? bo różnica jest chyba spora?


nie pałowałem jeszcze powyżej 100 :)
Leo a przy deptaniu na max na ile skacze?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: