.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.cze.2025 18:06:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4/A6 2,5 TDI AEL] dawka rozruchowa - jak ustawić
PostNapisane: 16.kwi.2009 20:11:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Witam
Chciałbym zmienić dawkę rozruchową - ostatnio dosyć ciężko zapala. Przy obecnych temperaturach (10-15 C) na zimnym silniku muszę kręcić jakieś 2-3 sekundy. Jak się rozgrzeje, pali od strzała.
Znalazłem wątek o adaptacji dawki rozruchowej, niestety u mnie nie chce przyjmować nowych wartości (w tym wątku podany był kod do wpisania w login11 - 22158). Wpisując ten kod w login11 i wchodząc w adaptację bez problemu mogłem zmienić dawkę paliwa na wolnych obrotach, natomiast dawka rozruchowa nie daje się ruszyć. Czy to może wina błędnie podanego kodu w login11?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie
Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 20:14:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Nie byłbym pewny, że to wina dawki rozruchowej. Stawiam na bardzo opóźniony kąt wtrysku.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4/A6 2,5 TDI AEL] dawka rozruchowa - jak ustawić
PostNapisane: 16.kwi.2009 20:20:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
jastrzab_a6 napisał(a):
Witam
Chciałbym zmienić dawkę rozruchową - ostatnio dosyć ciężko zapala. Przy obecnych temperaturach (10-15 C) na zimnym silniku muszę kręcić jakieś 2-3 sekundy. Jak się rozgrzeje, pali od strzała.
Znalazłem wątek o adaptacji dawki rozruchowej, niestety u mnie nie chce przyjmować nowych wartości (w tym wątku podany był kod do wpisania w login11 - 22158). Wpisując ten kod w login11 i wchodząc w adaptację bez problemu mogłem zmienić dawkę paliwa na wolnych obrotach, natomiast dawka rozruchowa nie daje się ruszyć. Czy to może wina błędnie podanego kodu w login11?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie
Pozdrawiam

Co pokazuje 000 BS i wykres TDI-timing ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 20:27:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Kąt wtrysku 53

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 20:30:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ta wartość odczytana dla BS ?
Ponawiam pytanie: co pokazuje TDI-timing ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 20:33:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Tak, to jest wartość z TDI timing

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 20:35:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wykres na pewno nie mieści się miedzy 2 górnymi liniami wykresu i sama wartość jest ok 15 jednostek za niska.
Dla AEL`a powinna wynosić ok 65 jednostek - wtedy wykres będzie ładnie leżał w TDI-timingu.
Skoryguj kat wtrysku.
O tak banalne rzeczy jak filtr paliwa nie pytam ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 20:41:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Ok, dzięki
Jutro przestawię pompę do wartości 65 i zobaczę jak się będzie zachowywał
Filtry wymieniam co 15 tkm (właśnie jestem jakiś 1 tkm przed wymianą), ale raczej nie podejrzewam tego

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 20:45:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czy problemy pojawiły się nagle czy po zimie ?
Jeśli po zimie - nie wykluczam zapchanego filtra co w połaczeniu ze źle ustawionym kątem wtrysku może powodować podobne problemy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 20:53:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Zimą zapalał bez większych problemów (nawet jak były te największe mrozy - około minus 18-20 stopni) wystarczało parę sekund kręcenia.
Sprawdzę faktycznie po przyspieszeniu zapłonu jak będzie palił na zimnym
A swoją drogą, to zastanawiam się dlaczego VAG nie chce zmienić dawki rozruchowej

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 21:00:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
U mnie dawka rozruchowa też nie do ruszenia... :|

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 07:05:53 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Sugestio-pytanie (bo się nie znam)
Dawkę np w moim 1Z-cie to Rogal młotkiem a nie VAG-iem ustawiał - może w AEL-u podobnie?

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 09:48:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
jastrzab_a6 napisał(a):
Kąt wtrysku 53


Hehe, ja mam około 20 i auto pali jak stara krowa, buczy, mocy nie ma. Wszystko po zmianie rozrządu. Swoją drogą nie mogę odkręcić tego przeklętego imbusa bo ostatnio go za mocno dokręciłem. W weekend jadę po pomoc i w końcu ustawię.
Z doświadczenia wiem, że możesz ustawić spokojnie do 70-80, wtedy przy -20C kręci 2-3 sekundy i zapala. Mój tak miał. Dzisiaj przy 15C kręcę 5 sekund, masakra!!!!

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 10:45:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Przestawiłem, ale tylko na 54 jednostki - opór, dalej nie pójdzie. Chyba będę musiał przestawić na kole pasowym. A czy dałoby się przesunąć o 1 ząbek na pasku, czy będzie to za duży skok?

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 12:48:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
jastrzab_a6 napisał(a):
Przestawiłem, ale tylko na 54 jednostki - opór, dalej nie pójdzie. Chyba będę musiał przestawić na kole pasowym. A czy dałoby się przesunąć o 1 ząbek na pasku, czy będzie to za duży skok?


Używałeś brechy? Ja myślę, że jeden ząbek to jakieś 30-40 jednostek. Przestaw o 1 ząbek, a potem odciągnij resztę pompą. Ale może ktoś lepiej wie ;)

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 16:35:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Jeden ząbek to trochę więcej - jak przestawiłem to kąt odleciał w Kosmos - na VAG było 220 jednostek. Ale jaki piękny odgłos silnika :D - nawet przy minus 20 po zapalenie pracuje delikatniej :)
Trzeba było wrócić, no ale breszką udało mi się dogadać z pompą i doszliśmy doporozumienia na 62 jednostki ;)
Zobaczę jutro jak rano będzie odpalał
Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 16:51:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Jak to ustawiasz 008 czy 004 ? Chodzi mi o to czy podczas regulacji sterownik wymusza wyższe obroty na silniku.

Druga sprawa to temperatura paliwa czy brałeś ją pod uwagę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 18:25:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Zapłon ustawiam (zgodnie z tym co wyczytałem na forum) wchodząc w BS, grupa 000 i uruchamiając TDI timing - obserwuję położenie punktu na wykresie. Co do temperatury paliwa, ja nie robię żadnej na to korekty (nie znam się aż tak bardzo) i ufam, że VAG dokonuje w obliczeniach wszelkich korekt na podstawie parametrów, które mogą mieć wpływ np na kąt wtrysku.
Co do obrotów, to w momencie wejścia w BS obroty podnoszą się do 1000 i miga kontrolka świec żarowych. Wyjście z BS powoduje obniżenie obrotów do 750.
Pozdrawiam :peace:

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 19:39:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To jeśli chcesz ustaw lub sprawdź ustawienie według zaleceń producenta.

Czas wtrysku zależny jest od temperatury paliwa więc ustawień dokonujesz gdy silnik ma temperaturę roboczą czyli minimum 80 stopni..

Ustawiając czas wtrysku patrzysz na wartość 2 , jednak ta wartość zależna jest od temperatury paliwa czyli od wartości 9.

2 i 9

0 55 0 0 0 0 0 0 100 0

53 - 110

50 - 120

48 - 130

47 - 140

45 - 150


Tak będzie prawidłowo wyglądął dobrze utawiony czas rzpoczęia wtrysku w Twoim silniku , ale dotyczyć to będzie wyłącznie softworu Twojego komputera , inny komputer może ywmagac innych wartości.

Prawdę mówiąć nie jestem pewien czy czas wtrysku w Twoim aucie nie był lepiej ustawiony przed wizytą na forum niż teraz , ale sprawdź sam ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 20:08:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Dzięki
Jutro postaram się zrobić logi - zobaczę jak wyjdzie w porównaniu z Twoimi danymi. No i przede wszystkim przekonam się jak pali na zimno
W tej chwili na TDI timing punkt był nieco powyżej środkowej linii, ale poniżej górnej - rozumiem, że to może oznaczać minimalnie przyspieszony kąt wtrysku, ale mieszczący się w "widełkach"?
Pozdrawiam :peace:

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: