.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.cze.2025 21:44:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zwiększenie stopnia sprężania
PostNapisane: 15.maja.2005 09:33:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2005 08:31:46
Posty: 14
Lokalizacja: Toruń
Witam. Jestem posiadaczem 80 b4 z silnikiem ABT. Przejżałem forum pod kątem tuningu tego silnika. Okazuje się najprostszym sposobem jest planowanie głowicy. Ja mam jednak inny pomysł. Zastanawiam się czy jest możliwa wymiana głowicy od np. ABK. ABT ma stopień sprężania 8,9 ABK 10,5 więc wydaje mi się że to tylko różnica w budowie komory spalania. Dodam jeszcze że posiadam LPG więc o spalanie stukowe się nie martwię.
Pozdrowienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2005 10:52:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
ABK różni sie od ABT bardziej niż myślisz ;)
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=9904&highlight=abk+abt

Po reszte informacji zapraszam do szukaczki :peace:

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2005 12:48:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2005 08:31:46
Posty: 14
Lokalizacja: Toruń
Cały czas myślę nad tą głowicą. Rzeczywiście uszczeli od ABT i ABK mają inny symbol katalogowy, ale może różnią się tylko grubością. Jutro podskoczę do sklepu i obejżę sobie z bliska.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2005 12:55:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Na uszczelce to sie nie kończy.
Te silniki różnią się przedewszystkim rodzajem wtrysku:
ABT: Bosch Monomotronic
ABK: Digifant

Oprócz tego inna obudowa filtra powietrza, komputer sterujący i kilka innych pierdół :P

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2005 13:39:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2005 08:31:46
Posty: 14
Lokalizacja: Toruń
Zakładam że osprzęt czyli wtrysk, kolektory zastaną od ABT, jeżdżę na LPG 2 generacji z komputerkiem gazowym więc w tym przypadku osprzęt nie robi żadnej różnicy. Chodzi o zwiększenie stopnia sprężania co niesie za sobą wzrost mocy. Oczywiście jestem swiadomy że na gazie nie wyciągnę tych 115 kM, wystarczy kilka koników i parę "niutonów". Jeszcze raz pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie tematem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2005 13:46:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2005 08:31:46
Posty: 14
Lokalizacja: Toruń
Wtrysk wielopunktowy to nie wszystko. Na przykład silnik 1,6 montowany w Audi 80 od roku 1978 o oznaczeniu YP zasilany był gażnikiem Solex i osiągał moc 85 kM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2005 15:27:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Czyli rozumiem że jedyne co chcesz osiągnąć to zmiana stopnia sprężania poprzez wymiane uszczelki?
Jeśli tak to max co osiągniesz to 3-5kM. :):

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2005 17:06:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2004 21:06:18
Posty: 107
Lokalizacja: bogatynia
poza stopniem sprężania te silniki różną fazy rozrządu więc poza planowaniem głowicy zdobądz wałek od mocniejszego silnika -chociaż na próbę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2005 19:09:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2005 08:31:46
Posty: 14
Lokalizacja: Toruń
A o ile mogę bezpiecznie zplanować?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: