.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.maja.2025 10:23:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 ALL] Korekta licznika kilometrów, demontaż zegarów FOTO.
PostNapisane: 17.lut.2010 16:11:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
To mój pierwszy poradnik, więc wybaczcie za wszelkie błędy.

Korekta przejechanych kilometrów w zegarach Audi C4 z licznikiem analogowym.

1. Demontujemy zegary w całości z deski rozdzielczej - instrukcję znajdziesz tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1192596

2. Odłączamy dodatkowe zegary podważając cieniutkim śrubokrętem blokadę i delikatnie ciągniemy wtyczkę.

Obrazek

3. Odkręcamy małą płytkę - dwa wkręty.

Obrazek

4. Zabieramy się za rozkręcanie białej obudowy. Najpierw musimy wykręcić śruby trzymające biały plastik z płytą głowną. Lekko podważamy miejsce oznaczone strzałką od strony połączeń pinów i obudowa powinna nam ładnie zejść

Obrazek

5. Po zdjęciu białej obudowy odkręcamy wkręty oznaczone czerwonym kółkiem.

Obrazek

Obrazek

6. Oddzielamy zegary od obudowy - podziwiamy wspaniałą konstrukcję sącząc piwko :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

7. Odwracamy znowu zegary i odkręcamy 4 wkręty trzymające prędkościomierz.

Obrazek

8. Teraz łatwo powinniśmy wyciągnąć moduł prędkościomierza z reszty zegarów, uważając, żeby nie uszkodzić czteropinowego złącza.

Obrazek

Obrazek

9. Wypinamy przycisk resetujący mały licznik kilometrów - wystarczy delikatnie pociągnąć go do góry.

Obrazek

Obrazek

10. Cieniutkim śrubokrętem odkręcamy dwa czarne wkręty trzymające tarczę.

Obrazek

11. Wyciągamy resztę przycisku resetującego kilometry na małym liczniku. Wystarczy w zasadzie go lekko przekręcić i powinien wyjść w całości.

Obrazek

12. Teraz czeka nas demontaż wskazówki - powiem szczerze, że to było najbardziej czasochłonne, gdyż łatwo coś uszkodzić. Po zdjęciu przycisku jw. należy kręcić wskazówką delikatnie w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara i jednocześnie ciągnąć ją ku górze. Zdjęcie nie powinno zawierać przycisku.

Obrazek

13. Po zdjęciu tarczy ukazuje nam się widok "gołego prędkościomierza". Odkręcamy zaznaczone wkręty.

Obrazek

14. Zdejmujemy górną osłonę.

Obrazek

15. Odkręcamy dwa wkręty po przeciwległych stronach silniczka i oddzielamy płytkę od obudowy. Uwaga na zębatki i przewody zasilające (zostawiamy). Płytka sobie teraz luźno wisi.

Obrazek

Obrazek

16. Podważając cztery (po dwa z każdej strony) plastikowe zaczepy, oddzielamy mechanizm prędkościomierza od licznika kilometrów. Licznik kilometrów mamy jak na dłoni.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

17. Teraz najtrudniejsza czynność dla cierpliwych. Musiałem popchnąć licznik o 100.000 km do przodu, więc delikatnym ruchem, łapiąc palcami za kółeczka licznika, przekręciłem go na żądany przebieg tak jak na zdjęciu. Nie wolno robić nic na siłę, jeśli nie idzie, to trzeba spróbować z kółeczkiem obok, w końcu któryś przeskoczy. Nie odpowiadam za zniszczenia typu połamanie zębatek itp.

Obrazek

18. Składamy zegary w odwrotnej kolejności i cieszymy się prawidłowym przebiegem sącząc piwko.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Ostatnio edytowano 31.sie.2012 10:15:30 przez alexhawk, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2010 16:43:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
Troche kulawo, ze na forum audi ktos pokazuje jak cofnac licznik. W fatalnym swietle stawia to nas wszystkich...

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2010 16:45:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
A gdzie napisałem , że cofam licznik? Poza tym możesz wykorzystać ten poradnik do innych celów.
Rozumiem , że sugestia odnosi się do tego, że każdy na tym forum to oszust? Ludzie darujcie.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2010 17:33:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
dandifr napisał(a):
Troche kulawo, ze na forum audi ktos pokazuje jak cofnac licznik. W fatalnym swietle stawia to nas wszystkich...


no faktycznie, ja np byłem zmuszony zmienić licznik i zamiast
swojego przebiegu mam 100k więcej i co?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2010 17:41:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
po prostu bądź uczciwy, oszustowi taki poradnik do niczego niepotrzebny...

fiuuu jakie kontrowersje zamiast napisać , że spoko poradniczek :peace:

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2010 18:05:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
poradniczek spoko, ja w żadnych zegarach z C4 nie miałem
tego co w pkt 3 no i pytanie - nie podrapałeś przy odkręcaniu
tych małych czarnych śrubeczek?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2010 18:13:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
no nie podrapałem , chociaż faktycznie trzeba bardzo uważać, również żeby się śrubokręcik nie omsknął na tarcze, bo rysa do końca życia zostanie :)
jedyne co popsułem, to troszke opadła ta czarna farba z tarczy, chociaż obchodziłem się z nią jak z jajkiem... Jest bardzo krucha.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2010 19:02:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
co do tej całej korekty to trzeba ustawic wszystkie cyferki rowniutko jak nie to bedzie pozniej odrazu widoczne ze cos tam ktos kręcił :peace:

_________________
Jest Bmw E39 530D Touring http://www.youtube.com/watch?v=PXqkiH1X ... el&list=UL
Bylo Audi 100 C4 AAT
Audi 80 B3 1,8 NE
Audi 80 B3 1,8 SF
Audi 80 B2 1,3 FZ
Audi 80 B2 1.6 YP
VW GOLF II 1,3
BMW E36 325TDS
BMW E34 2,0
Mercedes W202 2,0
Mercedes 190E 2,0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2010 22:29:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2010 23:36:17
Posty: 257
Lokalizacja: Sokolniki Las/ Ozorków
napisze troche offtop, sprzedaje teraz swoja mazde i mam w niej 282tysiace przejechane auto nie wyglada na tyle, ludzie przychodza i nawet nie chca by odpalic auto bo juz przebieg....

ja niestety trafilem kupujac C4 na krecona niepopieram lecz poradnik pomocny :peace:

_________________
jezeli robie jakies bledy w pismie to napisz pw poprawie post.
[Mazda 323f BG creon 1.6 Sohc benzyna]bylo
[Audi 100 c4 2.0e AAD klimatronik]bylo
[Audi a6 c4 2.6 abc klimatronik]jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 19:25:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
foto story jak najbardziej profi
Tylko powiedz mi proszę jak sądzisz do czego będzie wykorzystane ??
nie chcesz mi chyba powiedzieć że do przesuwania licznika względem swojego stanu licznika przy wymianie uszkodzonego.

Tak na prawdę podałeś na tacy jak cofnąć licznik i uatrakcyjnić jego stan dla potencjalnego nabywcy czyli reasumując jak oszukać kupującego choć w pełni rozumiem, że nie takie były Twoje intencje.
Właśnie dla tego Monster, moim zdaniem całkowicie słusznie, przerzucił temat na forum klubowe gdzie wstęp jest ograniczony.
Uważam również że powinien tam jak najszybciej wrócić ale skoro ktoś zmienił decyzję moda pozostawiam tą kwestię adminowi.

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 20:01:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Masz rację, ale wydaje mi się, że nieuczciwy handlarz i tak wie jak to zrobić.
A poradnik polecam tym , którzy:
1. zmieniają zegary np. tak jak ja na te z BC/AC i potrzebują skorygować przebieg w nowym liczniku
2. wymienić wskazówki , tarcze cokolwiek
3. nie wiedzą jak rozebrać zegary w celu np. wymiany prędkościomierza, modułu AC/BC i innych gratów.

Jeśli uważacie , że temat kontrowersyjny i nie powinien być dostępny dla forumowiczów - proszę go skasować, nie przenosić tam gdzie większość (w tym i ja) nie ma dostępu.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 20:25:33 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to sie natrudziles z tym fotostory. w zasadzie to czynnik etyczyny mozna pominac bo taki co nie wiedzial jak i teraz wie jak to zrobic i bedzie chcial to zaloze sie ze popsuje a jak nie popsuje to bez tej instrukcji tez by doszedl jak to zrobic

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 20:41:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
no właśnie, mi się wydaje że problemu etycznego nie ma - każdy i tak zrobi jak zechce :peace: i podtrzymuję to co napisałem wcześniej...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 23:22:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
VDO robi najladniejsze liczniki na swiecie. Czytelnosc i ergonomia swietna. Ha to teraz jestem bardziej utwierdzony w przekonaniu ze mialem cofany licznik ktory teraz pokazuje mi stan 246 000 km. :d Ostatnie cyferki sa czasem nierowno ułożone. Temat jest kontrowersyjny bo przeciez nikt nie lubi byc oszukiwany a mozna to dwojako wykorzystac. :> Teraz kupujac auto patrzymy tylko na stan techniczny, a nie na licznik. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 23:30:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Ludzie, co wy tak z tym nierównym ustawieniem cyferek? Przecież jak 9 zamienia się w 0, 19 w 20, 199 w 200 itd, to zawsze te ostatnie cyfry będą nieco przesunięte. Mechanizm jest obrotowy, z chwilą obrócania następnego kółka następuje kasowanie luzu i stąd ta nierówność...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 23:31:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
też nie rozumiem nierównego ustawienia cyferek - chyba , że bardzo nierówno, bo tak się da... :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 23:34:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
alexhawk napisał(a):
też nie rozumiem nierównego ustawienia cyferek - chyba , że bardzo nierówno, bo tak się da... :)


Owszem - można ustawić niektóre kółka w pół cyfry. Ale to chyba tylko ślepy albo debil...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 23:39:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
powiem tak , sam musiałem zmienić licznik i chciałem mieć w nowym liczniku aktualny przebieg amochodu :D o ile był aktualny , no wiec sam zabrałem sie do rozkręcania licznika i do zwiekszenia ilości km i opeeracja sie udała a pacjent był zdrów i to bez pomocy tego poradnika który uważam ze jest bardzo fajny i przydatny , co do oszustów juz dawno sobie radzili z cofaniem liczników i mysle ze ten poradnik nie jest dla nich niczym nowym :):

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2010 00:24:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 552
Lokalizacja: LBI
da się łatwiej bez ściągania wskazówki i zbędnego rozkręcania ;)

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2010 00:29:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
radekmc napisał(a):
da się łatwiej bez ściągania wskazówki i zbędnego rozkręcania ;)


Jeżeli chodzi o samo przestawienie przebiegu - owszem - tak robiłem :D

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: