emsi napisał(a):
Przy wymianie zalałem Commę 5w40, ale słabo trzyma ciśnienie na mocno rozgrzanym oleju przy +25 stopni na zewnątrz.
ando1414 napisał(a):
w takim razie olej wlej 10 W lub 15 a nawet 20 W jeśli bolą wysokie temperatury
to co jest przez W to wynika z charakterystyki chyba dokladnie w z zerze:).. to co po W wynika w 100
Logiczne jest ze na klopoty z cisnieniem lepiej wlac W50 czy W60 np 5w50, 10w60
Cytuj:
jakiego oleju byś nalał na miejscu emsi-ego (nie chodzi o markę - choć można podać) ale o parametry/cena
do takiego normalnie eksploatowanego auta (zakladam, ze nie jezdzi na KJSy co tydzien) to lotosa 5w40 (jezeli ma bys wzglednie tanio) lub jakiegos innego lepszego 5W40 (lotos ma wysoka temp plyniecia)
Jezeli auto ma klopoty z cisnieniem to moze mobil 5w50 (pamietam, ze mobil 5w50 kiedys czesto byl rzucany w promocjach w tesco i makro). Jezeli auto wcina duzo oleju i ma klopoty z cisnieniam to moze jakis mineralny 20w50)
No jest jeszcze pytanie ... jak maja sie parametry deklarowane przez producenta oleju do faktycznych:) (kto powiedzial ze walkow nie robia? Plota niesie, ze castrol kiedys zamawial swoje oleje na polski rynek w polskiej rafineri...) Proszki do prania na Polske sa gorsze.. kto wie, moze olej tez wybrakowane nam sprzedaja
Pozdrawiam,
Przemek