.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 13:50:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: quattro - stuki przy zmianie biegu
PostNapisane: 12.lis.2003 08:36:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2003 08:20:31
Posty: 115
Lokalizacja: Olsztyn
ello everybody!
mam takową przypadłość... przy zmianie biegu z 1 na 2 (przy normalnej jeździe i nietylko) słychać stukniecie z lekkim szarpnieciem. przy czym najdokuczliwsze jest to przy zmianie z 1 na 2 a przy wyższych zanika. czy problem tkwi w poduszkach pod skrzynia czy może to most tylny sie powoli sypie :553: ??
dodam ze przy odpowiednim właczaniu sprzegła problemu nie ma... jezeli mieliscie podobny problem lub słyszeliście co nie co na ten temat to piszcie...

_________________
było - b3 2.0 16v quattro'91
było - C4 2.8 AAH - ośka w automacie
jest - A6 ACK quattro w sedanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2003 08:42:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Masz fajny samochodzik. Ja stawiam na krzyzaki na wale. Ale najlepiej to pojedz na kanal zlap wal reka i poruszaj - moze bedzie stukalo. Jak chcesz sprawdzic most tylny to podnies dupe samochodu i ruszaj kolami. Jak jest duzy luz i stuka to pewnie przeguby, ale moze takze mechnizm roznicowy juz dostal.
Ktos musial niezle sobie pozwalac przed toba.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2003 08:58:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2003 08:20:31
Posty: 115
Lokalizacja: Olsztyn
thx za wskazówki!!!! wał sprawdzałem na kanale, ma luz...ale to chyba miedzyzębny :551: bo nic nie stukało...
a fura jest z niemca.. (od 2000 w kraju..) i tam ktos ewentualnie ostro deptał... :565:
dodam ze to stukniecie jest tak jakby "stłumione" i nie słychac metalicznego odłosu..
ale sprawdze jeszcze raz...
:570:

_________________
było - b3 2.0 16v quattro'91
było - C4 2.8 AAH - ośka w automacie
jest - A6 ACK quattro w sedanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2003 10:09:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
.... poduszki pod tylnym mostem ... poduszki skrzyni biegow , poduszki silnika , jezeli czuc na drazku zmiany biegow ze sie przemieszcza podczas zmiany biegu to poduszki skrzyni/silnika jezeli slychac tylko stuki to poduszki mostu ... zdarza sie tez ze poprostu stukaja przeguby na wale jak sa suche jak pieprz ... warto wtedy odkrecic wal , wymyc je , napchac tam swierzego smaru i po klopocie ... ale stukanie walu ma raczej metaliczny odglos i dobrze to slychac poniewaz wal jest w srodku pusty i dobrze przenosi stuki z jego okolicy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2003 15:56:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 17:23:22
Posty: 72
Lokalizacja: Olsztyn
Czesc

Mam u siebie dokladnie takie same objawy jak skibeer i z tego co pisze hans sa to poduszki tylnego mostu ( na drazku od biegow nic nie czuc a stuki sa raczej gluche niz mataliczne).

pytanie: kto wie (pewnie hans) ile tych poduszek jest i jaka jest ich przyblizona cena oraz koszt wymiany ?

_________________
100 C3 quattro Avant (R5 - NF) było
100 C4 quattro Avant (R4 - ACE) było
S6 C4 quattro Avant (V8 - AEC) było
A6 C5 quattro Avant (V8 - ARS) jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2003 16:09:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ja mam dokładnie tak samo jak przedmówcy... narazie nauczyłem się dawać najpierw troszkę gazu a potem odpuszczać sprzęgło i nie wali... nawet przy ostrej zmianie biegu.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2003 20:43:39 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
poduszki sztuk 4 , koszt w ASO 40 pln za sztuke

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2003 08:18:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2003 08:20:31
Posty: 115
Lokalizacja: Olsztyn
hejka!
ponoć w quattro (tych lekko leciwych :566: ) to normalne..., a poza tym zrobiłem wywiad u nas w mieścinie..koles ma to samo w c-4 i miał w b3..
nauczyłem sie tak jak DES zsynchronizować odpowiednio gaz ze sprzegłem :547: ale nie jestem pewien czy sprzegło "nie cierpi" z tego powodu :553:
a szczerze to poduszek pod mostem nie brałem pod rozwagę...
thx!!

_________________
było - b3 2.0 16v quattro'91
było - C4 2.8 AAH - ośka w automacie
jest - A6 ACK quattro w sedanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2003 10:26:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ee no ... takie rzczy sie naprawia ... mozna jakis czas jezdzic lagodniej ale to nie jest rozwiazanie na dluzsza mete .. a co do ruszania to juz ostatnio byly takie watki jak ruszac quattro zeby sprzeglo starczylo dluzej niz na 1 sezon

p.s.
do b3/b4 poduszki pod tylni most sa 2 i kosztuja kolo 90 pln za sztuke

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2003 10:02:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Ja u siebie wyminialem niedawno i kosztowaly mnie 60pln/szt.
Po ich wymianie troche przestalo stukac

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 12:06:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Sorry ze poruszam stary post .
Luzow na wale nie mam, smar wymienilem na krzyzakach podczas walki z żuznieniem kół wiec to tez odpada, wypada na to ze pukanie z tylu podczas puszczania gwaltownego sprzegla to bedzie chyba wina poduszek.

Czy ciezko sie wymienia te poduszki mocujace most?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 13:51:03 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie , jezeli masz wszystkie potrzebne narzedzia pod reka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 16:05:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Wjedź na kanał, zostaw "zamkniecie" kanału pod tylnim mostem, podeprzyj most żeby ci na głowe nie spadł :-)
2 poduszki "boczne" odkręcasz kluczami 17 i 13, zamocowane : jedna "z gory", jedna "z dołu" - w kierunku działania najwięskszego momentu. trzecia-tylna - najpewniej jest ok. Najlepiej przy okazji wymien tez od razu pod skrzynią - u mnie były identyczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2005 23:47:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
hans napisał(a):
zdarza sie tez ze poprostu stukaja przeguby na wale jak sa suche jak pieprz ... warto wtedy odkrecic wal , wymyc je , napchac tam swierzego smaru i po klopocie ... ale stukanie walu ma raczej metaliczny odglos i dobrze to slychac poniewaz wal jest w srodku pusty i dobrze przenosi stuki z jego okolicy


Poduszki to jedno.
Zaraz za skrzynią biegów na wale jest (nie bardzo się znam) łożysko czy przegub. U mnie ma luz i widać w środku kulki. Jak poruszać ręką wał, to słychać metaliczne stukanie. Czy tam nie powinno być osłony kulek?
To się naprawia czy wymienia?
Jakie to ma oznaczenie katalogowe?
Ile mniej więcej kosztuje?

Kiedy ruszam albo z wolnych przyspieszam, to słychać i czuć takie "dup", jakby z tyłu, a czasem mam wrażenie, że kasuje się luz w wale i dopiero wtedy podaje napęd na koła, taki mały "poślizg". Czy to może być związane z powyższą przypadłością?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2005 09:09:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 21:14:46
Posty: 649
Lokalizacja: mazury
hans napisał(a):
a co do ruszania to juz ostatnio byly takie watki jak ruszac quattro zeby sprzeglo starczylo dluzej niz na 1 sezon
e


http://audiklub.kwapinski.net/viewtopic ... rz%EAg%B3o

o to chodzi czy jeszcze cos bylo?

_________________
pozdrawiam
sampek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2005 10:55:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2003 22:39:43
Posty: 217
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: Vw passat B5 1.9 TDI AVF
Ja mam to samo, słychac głuche stukniecie z tyłu ale tylko z 1 na 2 potem juz jest lepiej, no i przy redekcji z 3 na 2 jest najgorzej, musze dobrze operować sprzełem żeby nie szarpało, bo oprócz głuchych stuków jeszcze lubi sobie poszarpac :P

_________________
Audi 90 Q 2.2 + gazownik -> 2003-2006
Audi B4 1,9 TDI 94r. ----->2007---->.....
VW Passat b5Fl 1.9 TDI AVF + virus+wtryski BA+18"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2005 11:56:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
sampek napisał(a):
o to chodzi czy jeszcze cos bylo?


Kwestię ruszania mam opanowaną i nie mam do tego pretensji. Przy ruszaniu i redukcji słychać wyraźny stuk. Poza tym, jak pisałem wcześniej, luz na wale i metaliczny dźwięk z łożyska/przegubu na wale tuż za skrzynią biegów.
To jest klu.
Tylko:
co to jest?
jak się nazywa?
jaki ma numer kat.?
ile kosztuje i gdzie kupić?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 08:11:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
Baaardzo ciekawy temat. Moja niunia ma dokladnie to samo. Zastosuje sie do porad diagnostycznych.
I tak przy okazji inspekcji przeniesienia napedu stwierdzilem wyciek oleju na wyjsciu walu ze skrzyni. W zwiazku z tym pytanko:
Jaki to simering? (wymiary lub nr)
Za wszelkie porady i sztuczki 'jak wym. w/w simering' bede bardzo wdzieczny. :peace:

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 09:05:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
Najwidoczniej jest to przypadlosc napedu QUATTRO bo u mnie jest rowniez to samo.
Ja sie tym nie przejmuje ale czy to dobre podejscie :?:
Czy moze mi sie cos powaznie uszkodzic przez jazde z taka dolegliwoscia :?:

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 10:33:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak juz pisalem , poduszki pod tylnim mostem , pod skrezynia biegow a to co jest na poczatku i koncu walu to przeguby ktore sa smarowane i jezeli smar wyschnie lub wycieknie to zaczyna stukac metalicznie , dlatego zawsze przy takich objawach nalezy napchac nowego smaru w te przeguby i wymienic uszczelki tychze przegubow lacznie ze srubami mocujacymy przeguby do skrzni i mostu ... poza tym pukanie moze byc ale mniej slyszalne jezeli na lozyskach lub przegubach na polosiach sa luzy tak wiec wszystko zalezy od egzemplarza a nie jest to jakas przypadlosc wszystkich quattro ... u mnie nie stuka nic a swego czsu startowalem z odciecia ale miedzy czasie wymienialem wszystkie poduszki i smarowalem przeguby ;-)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: