.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 10:14:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: automat problem a4
PostNapisane: 26.cze.2005 20:15:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
witam , wymieniłem ostatnio oleej w skrzyni jest to a4 1,9tdi 1995r, problem jest taki ,ze auto ma wyzsze obroty przy poszczególnych prędkosciach, na przykład wczesniej przy 100km/h było okołio 2200 obrotów teraz jest 2500-2600, przy 3000 było około 130 km/h teraz jest 120 km/h. czy kotoś moze wie gdzie tkwi problem . pozdrawiam Adzik

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2005 20:21:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
prawdopodobnie przy wymianie oleju uszkodziles czujnik predkosci lub go przestawiles

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2005 20:34:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
ale w jaki s0posób to mogłem zrobić , gdzie on sie znajduje, . jeszcze jedna wazna sprawa do wymiany oleju zostałem zmuszony poniewaz wkręt od osłony przebił mi rurke ood o chłodnicy oleju skrzyni jechałem bardzo powoli dosłownie 10km/h i zatrzymałem sie przypadkowo i odrazu to zobaczyłem wyciekóo jakies 05 litra oleju , nastepnie naprawiłem rurkę, spuciłem statry olej , wymyłem filtr . dokreciłem miche i wlałem nowy olej .

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2005 20:46:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
w asconie mialem podobne jajca-siadalo sprzeglo kinetyczne czy cos takiego. poprostu silnik nie byl do konca zesprzeglony i mial jakies poslizgi

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2005 20:59:42 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
... czujnik jest przy lewej polosi w korpusie skrzyni biegow a jezeli to automat to zupelnie zmienia postac rzeczy ... innymi slowy ... cos sie rozpieprzylo bo sie skrzynia zaczela slizgac ... moze zly olej zalales , moze cos pozacierales ... kij wie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2005 21:57:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
opperator napisał(a):
w asconie mialem podobne jajca-siadalo sprzeglo kinetyczne czy cos takiego. poprostu silnik nie byl do konca zesprzeglony i mial jakies poslizgi



tez tak mi sugerowano , dokładnie efekt jakby silnik niebył do końca zasprzeglony , orietujessz sie jaki moze byc kosz zakupu i czy sa problemy z wymianą

a moze zbyt duzo oleju w skrzyni powduje tez takie objawy?za mało napewno nie jest dodam ze nie ma bagnetu do sprawdzania
wlałem około 3,5 litra w serwisie powiedzieli mi ze wchodzi 5,4 . ale to nie mozliwe,próbowałem tyle wlac. w mercedesie spuszacza sie olej z miski i ze sprzegła tu tylko z miski chgyba ze sie myle.

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 09:46:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
a dobry ten olej wlales?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 10:51:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
alexhawk napisał(a):
a dobry ten olej wlales?



wlałem elfa dextronIII

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 11:32:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2005 19:19:38
Posty: 101
Lokalizacja: OP
1) A jaki olej był (i ciągle jest jeszcze) przedtem w skrzyni? Nie spuściłeś przecież wszystkiego. Masz pewność że się nie gryzą?

2) Jak rozwiązany jest wlew do napełniania? Nie znam A4, ale wiele skrzyń AT wymaga specjalnej procedury napełniania -wlanie na zimno i bez działającego silnika to za mało.

Podaj symbol skrzyni (np. z nalepki) i dokładnie jak to robiłeś.

_________________
There is no such thing as good deal at the dealer.
------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 11:46:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
[quote="Zapp"]1) A jaki olej był (i ciągle jest jeszcze) przedtem w skrzyni?
Nie spuściłeś przecież wszystkiego. Masz pewność że się nie gryzą?

podejrzewam że był to olej jeszcze oryginalny wczesniej nie wymieniany, odkreciłem miske i spusciłem wydaje mi sie że wszystko chyba ze jest jeszcze jakiś spust

2) Jak rozwiązany jest wlew do napełniania? Nie znam A4, ale wiele skrzyń AT wymaga specjalnej procedury napełniania -wlanie na zimno i bez działającego silnika to za mało.

jesli chodzi o wlew to jest to rurka około 8 cm wychodząca bezposrednio z miski, sam korek spuistowy nie słuzy chyba do suszczania tylko jesto przelew, ponieważ jes w nim rurka wysokosci miski.

Podaj symbol skrzyni (np. z nalepki) i dokładnie jak to robiłeś.[/qu

gdzie znajduje sie ta nalepka nie wim gdzie go szukac.
odkręciłem miske, wylałem olej , umyłem filtr chociaz nie jestem pewien że jest do mycia mimo iż tak powiedzieli mi w serwisie, nie był cały metalowy.
nastepnie wszystko skreciłem. wlalem olej na zimnym nie pracujacym silniku

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 12:10:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Nikt ci w automacie na odległość nie powie w czym jest problem. I przyczynę "łowi sie" następująco:
- sprawdza sie błedy w kompie automaty
- jazda testowa z podpietym komputerem ( odcinek 20 - 40 km)
( koszt w nie ASO Wrocław to 50 zł, bo ASO w tym mieście podobno sie tym nie zajmują :) )

to wystarczy do stwierdzenie że coś jest nie tak i mniej wiecej zlokalizowanie tego czegoś.
Jak to jest problem gruszki lub części automatycznych to wyjęcie skrzyni i dłubanie w środku.
Ale jak to płyta sterująca to obywa sie bez demontarzu ( tylko miskę sie odkręca).

Zwykle ruszenie skrzyni to na dzień dobry 2 tys. zł ( lekkie naprawy).

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 15:08:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
obawiam sie ze chcacx oszczedzic na serwisie zalatwiles sobie skrzynie biegow. otoz do skrzyni powinienes zalac identyczny olej jaki byl a odjezewam ze spusciles zolty a wlales czerowny . druga sprawa jezeli wchodzi wedlug serwisu 5.4 litra to znaczy ze zle przeprowadziles procedure wymiany . przy dynamicznej wymianie oleju schodzi go duzo wiecej niz jest przewidziane do wymiany tak wiec nie pozostaje CI nic innego jak zaholoiwac auto do prawdziwego szpeca od automatow i zbierac kase na naprawe , sadzac po usterce od 1000 pln w gore

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 18:35:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2005 19:19:38
Posty: 101
Lokalizacja: OP
Nie wiem jaką rurkę możesz mieć na myśli. Zazwyczaj jest mniejszy korek spustowy na spodzie i większy wlew: na spodzie (wtedy wewnątrz zakońcony jest rodzajem "kominka") lub z boku.

Symbol skrzyni powinien być na nalepce z innymi danymi kodowymi (lakier, wyposażenie, itp.) - u mnie jest we wnęce koła zapasowego. Można to też sprawdzić w ETCE albo ETOS'ie, ale w tej chwili nie mam dostępu.

Jestem prawie pewien, że zrobiłeś to źle.

1) Wymieszałeś cudowny tajny żółty specyfik Audi z pospolitym dexronen :/

2) Umyłeś filtr, który z zasady się wymienia.

3) Napełnianie olejem wymaga zalania na max na nieruchomym (do przelewania się przez wlew), uruchomienia silnika i ciągłego wlewania. W tym czasie powinno się przejść przez wszystkie pozycje (P, R, N, D, itd.) - zatrzymując kolejno w każdej na ok. 1/2 min. Dwie minuty pracy i znowu wszystkie pozycje. Wlew cały czas otwarty i wlewać ciągle do przelewania.
W pozycji R może się trochę wylewać, więc można trzymać krócej.
Proces zaczyna się na całkiem zimnym silniku, tak żeby zakończyć operację gdy osiągnie on jakąś tam temp. - nie pamiętam, ale przyjmuje się że powyższe operacje zajmują właśnie tyle czasu ile potrzeba do jej osiągnięcia.
W stosunku do wlewania bez silnika wciągnie jakieś 1,5 do 2 l więcej - w przybliżeniu.

Zrobił bym tak:

Odkręcić miskę, zostawić na noc - niech spłynie ile się da, zmiana filtra, napełnić właściwą ilością właściwego oleju. C.d. zależnie od rezultatu.

_________________
There is no such thing as good deal at the dealer.
------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 19:27:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
dzieki wielkie tak zrobie .tylko nie wiem czy nie jest juz po ptakach


co do oleju sugerowałem sie tym co było napisane korku wlewowym czyli dextron atf

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2005 22:08:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Wydaje mi się że do twojego rocznika to powinien być olej ATF Esso EGL 71 141 jest to firmowy olej dostępny tylko w serwisie AUDI 01

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2005 11:32:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Tedi napisał(a):
Wydaje mi się że do twojego rocznika to powinien być olej ATF Esso EGL 71 141 jest to firmowy olej dostępny tylko w serwisie AUDI 01


Olej wazna rzecz jak zmienialem u siebie to kosztuje to ok 70 PLN za litr, ma on jakies "cudowne wlasciwosci" ( i na pewno jest zolty) nie zanam nazwy bo koles lal z beczki nie opisanej ale 2 latka bez stresow.Mysle ze sie nic nie stalo ale zly olej w tej skrzynce to pewna smierc.
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 08:12:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Oswiecilo mnie.
Sprawdz kolego na VAg-u bledy skrzyni, takie sa objawy jak skrzynka wlacza sie w tryb awaryjny. LAtwo to sprawdzic bo skrzynia nie zmienia zadnych biegow wrzuca cos miedzy 2 a 3 i tak ciaga do bolu, a autko pali z 12 l. Mialem podobna stuacje jak poszedl mi jakis elektrozawor (400PLN). Komputer prawde ci powie co sie dzieje, mogles poruszyc kostki sterujace skrzynka trzeba docisnac i jest ok, a moglo sie cos zbabrac na cacy.
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 09:01:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Tryb awaryjny w automatach B4 to zablokowanie na 2 lub 3 biegu. Trudno powiedzieć bez podłączenie pod kompa o co chodzi. Ale tutaj: http://tech.bentleypublishers.com/categ ... tegoryID=2
mozesz pokopać po tamtejszym Forum.

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 09:37:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
JUZ CHYBA WIEM WSZYSTKO, USZKODZIŁEM NAJPRAWDOPODOBNIEJ SPRZĘGŁO KINETYCZNE POPRZEZ WLANIE ZWYKŁEGO OLEJU CZYLI CZERWONEGO DEXTRONA III . TAK JAK PISAŁEM WCZESNIE WESZŁO TYLKO 0KOŁO 3,5 LITRA A POTEM W SERWISIE DOWIEDZIAŁEM SIE ZE POWINNO BYĆ 5,4L
WESZŁO DLATEGO TYLE PONIEWAŻ ZOSTAŁ OLEJ W SPRZEGLE KINETYCZNYM DO KTÓREGO NIE MA DOJŚCIA BEZ ZDJECIA SKRZYNI.
PONOC TE OLEJE SIE ZWAŻYŁY I USZKODZIŁY MI SPRŻEGŁO .
OPRÓCZ TEGO SKRZYNIA CHODZI DOBRZ TO ZNACZY NORMALNIE ZMIENIA BIEGI TYLKO SIE TAK JAKBY LEKKO SLIZGAŁA.
CO DO SPRAWDZENIA TEGO NA VAG TO SYSTEM ELEKTRONICZNY NIC NIE WYKAŻE PONIEWAZ JEST TO USZKODZENIE MECHANICZNE.
NO I TERAZ NIE WIEM CZY MOGE SIE ŁUDZIĆ ZE WYJECIE SKRZYNIE SPUSZCZENIE OLEJU ZE SPRZEGŁA I WLANIE NOWEGO ORYGINALNEGO OLEJU COŚ POMOZE. ZASTANAWIAM SIE DLATEGO PONIEWAŻ JEST TO KOSZT OKOŁO 700ZŁ JEZELI TO NIE POMOZE TO WYWALE W BŁOTO JEDNA TRZECIA CENY DRUGIEJ UŻYWANEJ. :(: JAK BYM DOŁAŁ ORYGINAŁ ODRAZU NIE MIAŁ BYM ŻADNYCH PROBLEMÓW :zly:

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 11:00:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Chyba to nie tak z tego co wiem to sprzeglo jest robione w taki sposob ze nie ma jak wymienic w nim oleju, nie ma tam zadnego dostepu. Jest robione fabrycznie. Z tym olejem 5,4 l to chyba nie tak bo jak wymienialem olej to zaplacilem 450PLN (75 PLN Litr + filtr + wymiana) wiec jak by go tam mialo wejsc z 5,4 litra to zaplacibym wiecej, mysle ze jest tam 3,5 litra. Na such wejdzie ze 3 a po zalaniu wlacza sie silnik i jeszcze troche dolewa wachlujac biegami.

Mam nadzieje ze to nic powaznego.
Odczyt na Vag to jakies 40 pln ZAINWESTUJ BEDZIESZ WIEDZIAL WIECEJ. To nie te czasy kiedy mechanik popatrzy i powie co sie dzieje, teraz panie komputery ....
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: