.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.maja.2025 20:33:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z Climatronic - bledy z Vaga
PostNapisane: 29.cze.2012 09:35:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2012 09:04:33
Posty: 3
Witam
Wczoraj przeskanowalem moje autko Vagiem i wyskoczyly mi nastepujace bledy:
A4 Klimaautomat
Coding: 00000
01809 - Actuating Motor for Temperature Flap: Left (V158)
41-10 - Bloced or No Voltage-Intermittent
01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159)
41-10 - Bloced or No Voltage-Intermittent
00716 - Ar recilculation Flap Positioning Motor (V113)
41-10 - Bloced or No Voltage-Intermittent
01232 - A/C Compressor Regulator Valve (N280)
30-00 - Open or Short to B+
00474 - Contol Module forImmobiliser
49-10 - No Communications - Intermittent

Lenksaulenmodul
Coding: 00001

01330 - Central Control Module for Central Covenience (J393)
49-10 - No Comuications - Intermittet
00474 - Control Module for Immobilizer
49-10 - No Communications - Intermittent

Nie dzialaja mi kluczki do centralnego, musze otwierac za kazdym razem wkladajac do zamka.
Jezeli chodzi o klime to sie nie zalancza (przez bledy?) Nawet jak nie jest wlaczona to slychac z za panalu sterujacego (za radem) jakies odglosy jakby chodzly jakies silniczki do sterowania otwieraniem i zamykaniem nawiewu, nawet jak wyciagne klkuczyki ze stacyjki to slysze te odglosy jakby regulatora przez kilka minut.
Jakies pomysly jak sie do tego zabrac? :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Climatronic - bledy z Vaga
PostNapisane: 02.lip.2012 11:27:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
no dobrze, tylko jaki model, rocznik ..., itp.,

:peace:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Climatronic - bledy z Vaga
PostNapisane: 02.lip.2012 18:50:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Sporo masz tych błędów...
Temat siłowników klap przerabiany na forum wielokrotnie (także przeze mnie) - trzeba je pomierzyć - napięcia, rezystancje.
W przypadku tych błędów:
01809 - Actuating Motor for Temperature Flap: Left (V158)
41-10 - Bloced or No Voltage-Intermittent
01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159)
41-10 - Bloced or No Voltage-Intermittent
00716 - Ar recilculation Flap Positioning Motor (V113)
41-10 - Bloced or No Voltage-Intermittent

prawdopodobnie brudny potencjometr, przerwane przewody, zacięty silnik, brak dobrego połączenia na wtyczkach - ewentualnie uszkodzony panel.

01232 - A/C Compressor Regulator Valve (N280)
30-00 - Open or Short to B+

Sprawdź połączenia do kompresora - odepnij wtyczkę przy kompresorze i sprawdź rezystancję względem masy oraz napięcia.

01330 - Central Control Module for Central Covenience (J393)
49-10 - No Comuications - Intermittet
00474 - Control Module for Immobilizer
49-10 - No Communications - Intermittent

Sprawdź/wyczyść na początek wtyczki przy module centralnego, alarmu, immo - nie wiem jak to u Ciebie wygląda - model nieznany.

Trochę roboty masz...

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Climatronic - bledy z Vaga
PostNapisane: 03.lip.2012 09:15:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2012 09:04:33
Posty: 3
Model Audi A4 B6 AWX 1.9TDI 2003 , dzieki za odp, w weekend sie zabiore za co nieco, przelece :) kostki i kabelki, z tego co wiem to jest bardzo niskie cisnienie w klimie.... to moze by rozwiazywalo problem sprezarki ..nadzieja jest, seba mozesz mi podeslac jakis link z tematem do tych owych silniczkow klapy bo buszuje, buszuje i tylko powierzchowne info znajduje, dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Climatronic - bledy z Vaga
PostNapisane: 03.lip.2012 09:38:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
np. viewtopic.php?f=29&t=113358&start=20 - zaczyna się poważniej pod koniec pierwszej strony.

Ogólnie jak rozbierzesz siłownik wszystko będzie jaśniejsze :)
Masz tam silniczek i potencjometr informujący panel o położeniu klapy
- zaczynasz od silniczka - sprawdzasz napięcie na nim (jeśli się nie kręci) - podpinasz mierniki zmieniasz na panelu np. temperaturę (w przypadku klapy zimne/ciepłe) lub przełączasz nawiewy - silniczek powinien się zacząć kręcić - jeśli nie mierzysz czy "dostaje prąd" - czyli sprawdzasz czy występuje na nim napięcie - około 8-10V jest ok.
Jak się nie kręci a napięcie jest - rozbierasz silniczek i czyścisz szczotki, składasz, sprawdzasz na jakimś zasilaczu (ja testowałem na starej ładowarce nokii) - na się płynnie obracać w obie strony.
Jak silnik się kręci "bez opamiętania" - sprawdzasz opór pomiędzy środkową (suwak) a jedną ze skrajnych nóżek potencjometru - przerwa lub pojawianie choćby chwilowych przerw - czyścisz potencjometr izopropanolem (ok. 12 zł/ltr) lub środkiem do potencjometrów - tylko tu bez oszczędzania kilku zł i stosowania np. kontakt, itp.

Totalny brak napięcia na silniczku sprawdzasz połączenia, a jak nie to końcówka mocy w panelu (sprawdzasz/wymieniasz tranzystory).

W czasie przesuwania suwaka po "podkówce" opór powinien się płynnie, równo zmieniać.

Pomiędzy skrajnymi końcami potencjometru - opór powinien być stały.

Jak zrobisz siłowniki - wykasuj błędy i sprawdź czy które powrócą.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Climatronic - bledy z Vaga
PostNapisane: 03.lip.2012 13:21:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2012 09:04:33
Posty: 3
Wielkie Dzieki Seba, dzisiaj mysle juz cos zdzialac, szukam jeszcze schmatu lub jakis wskazowek gdzie znajduja sie, jakie silniczki do tych klap (te glowne i pozostale) Mozliwe by to bylo ze jeden zle nastawia drugie-inne, i przez to wysakuja bledy dla wszytskich? Co ciekawe jest to ze jak wyciagne kluczyk ze stacyjki to tam po stronie kierowy i nad radiem cos jakby sie jeszcze zamykalo i slychac jak dziala...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Climatronic - bledy z Vaga
PostNapisane: 03.lip.2012 13:54:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
U Ciebie nie wiem gdzie są siłowniki...
Taka ilość błędów mogła powstać przy złym styku wtyczki w panelu - może wystarczy ją wyczyścić i dobrze zamontować :)

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: