.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.maja.2025 11:09:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 10.sty.2013 08:49:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Witam!

Od dłuższego czasu walczę z ładowaniem w moim AEL`u i mam pytanie.

Gdy zaczęły się problemy z ładowaniem zacząłem od sprawdzenia regulatora napięcia. Okazało się, że kończą się szczotki. Był oryginalny Bosch nr 1137311511 (opisany 14V). Nie chciałem się bawić w lutowanie samych szczotek więc kupiłem zamiennik regulatora ze średniej pólki firmy Huco (14V). Niestety problemy nie ustały. Pierścienie ślizgowe były już zużyte więc stwierdziłem, że trzeba to zrobić po całości. Wymieniłem pierścienie, przy okazji nowe łożyska dalej nie to co bym chciał. Pomyślałem, może to któraś z diod w mostku. Mostek nie specjalnie chciał się rozłożyć, więc wymieniłem na próbę na nowy (tani zamiennik AS). Bez zmian. Mam następujące pytanie:

Czy regulator w A6 C4 powinien dawać napięcie 14V czy 14,4V? Nie pamiętam jak było na oryginalnym, ale ten Huco daje 14V.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 10.sty.2013 09:17:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
to 14V jest na aku czy na wyjściu z alternaotra


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 10.sty.2013 09:24:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Na zaciskach alternatora. Na aku w zależności od obciążenia całej instalacji jest odpowiednio mniej. Ok. 13,6-13,7 przy obciążeniu obciążeniu światłami, ogrzewaniem szyby, halogenami. Jak działa nagrzewnica elektryczna albo klima to jeszcze niżej.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 10.sty.2013 10:04:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ja kupiłem alternator Boscha po regeneracji w którym wymieniany był nawet stojan to na alternatorze mam góra 14,1-14,2V na ori regulatorze Boscha z tym, że jak auto zimne, po odplanieu jest prawie 14,5V przez jakiś czas, później spada


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 10.sty.2013 10:16:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Może właśnie to jest ten myk w oryginale Boscha, że potrafi podnieść napięcie przy niskich temperaturach. Czytałem już gdzieś, że właśnie regulator w A6 C4 ma kompensacje temperaturową i ładowanie zmienia się w zależności od temp. Załatwiłem miernik cęgowy prądu stałego i dzisiaj będę robił badania jakie jest napięcie na zaciskach w zależności od prądu obciążenia.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 11.sty.2013 02:31:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Miałem podobny problem u siebie . Też walczyłem ze spadkiem napięcia i : wymieniłem ów regulator napięcia tyle że miał on podwyższoną wartość napięcia . W oryginale było 14v , ja zastosowałem bodajże 14,4 - są różne stopnie napięciowe, wymieniłem też pierścienie ślizgowe .W zakładzie regenerującym alternatory oznajmili mi że nie ma sensu wstawiać regulatora o parametrach oryginalnych, nie w takim wiekowym aucie heh :) Są po prostu już spadki napięcia na instalacji elektrycznej z tytułu jej starości . Po zastosowaniu regulatora 14,4 sprawa ma się następująco : na zimnym trzyma on napięcie 14,4 na zaciskach alternatora . Po rozgrzaniu trzyma 14,2 - czyli tyle ile powinno wynosić napięcie ładowania akumulatora - ani poniżej 14 , ani powyżej 14,2 . Zrobiłem test : włączyłem wycieraczki,światła, dmuchawę na maxa radio , wsteczny, światła długie , przeciwmgielne , halogeny przód , i napięcie spadło do 14 v ,czasami do 13,9 - czyli jest dobrze . Ostatnio chciałem sprawdzić jak to ma się do ładowania akumulatora - więc wyciągnąłem aku aby naładował się profilaktycznie pod prostownikiem i po minucie niecałej się prostownik wyłączył , co świadczyło że alternator ładuje go bardzo dobrze .
Zastosuj Kolego regulator o podwyższonym napięciu - 14,4v albo 14,5v jak masz więcej elektroniki, tudzież wypasów a będzie cacy .
;)

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 11.sty.2013 07:34:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Póki co widziałem tylko jeden o wyższym napięciu VEMO 10770016. Oznaczony 14,4V. Wczoraj sprawdzałem to udało mi się obciążyć alternator prądem 70A i napięcie na zaciskach było stabilne 14V. To jednak za mało bo na akumulatorze jest niżej. W warunkach gwarancji Centry Futury jest informacja, że powinno być w zakresie od 13,9-14,5V.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 11.sty.2013 08:11:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Luki147 napisał(a):
Miałem podobny problem u siebie . Też walczyłem ze spadkiem napięcia i : wymieniłem ów regulator napięcia tyle że miał on podwyższoną wartość napięcia . W oryginale było 14v , ja zastosowałem bodajże 14,4 - są różne stopnie napięciowe, wymieniłem też pierścienie ślizgowe .W zakładzie regenerującym alternatory oznajmili mi że nie ma sensu wstawiać regulatora o parametrach oryginalnych, nie w takim wiekowym aucie heh :) Są po prostu już spadki napięcia na instalacji elektrycznej z tytułu jej starości . Po zastosowaniu regulatora 14,4 sprawa ma się następująco : na zimnym trzyma on napięcie 14,4 na zaciskach alternatora . Po rozgrzaniu trzyma 14,2 - czyli tyle ile powinno wynosić napięcie ładowania akumulatora - ani poniżej 14 , ani powyżej 14,2 . Zrobiłem test : włączyłem wycieraczki,światła, dmuchawę na maxa radio , wsteczny, światła długie , przeciwmgielne , halogeny przód , i napięcie spadło do 14 v ,czasami do 13,9 - czyli jest dobrze . Ostatnio chciałem sprawdzić jak to ma się do ładowania akumulatora - więc wyciągnąłem aku aby naładował się profilaktycznie pod prostownikiem i po minucie niecałej się prostownik wyłączył , co świadczyło że alternator ładuje go bardzo dobrze .
Zastosuj Kolego regulator o podwyższonym napięciu - 14,4v albo 14,5v jak masz więcej elektroniki, tudzież wypasów a będzie cacy .
;)


ale w C4 będzie raczej większy spadek napięcie bo akumulator masz z tyłu pod siedzeniem, u mnie jest spadek jakieś 0,2-0,3V

Dzisiaj sprawdziłem u siebie i tak, rano po odpaleniu włączyłem światła, radio, nawiew na max i ogrzewanie tylnej szby i na alternatorze było 14,58V, zrobiłem krótką trasą 45km i jak mierzyłem było 14,28V z obciążeniem jak wyżej a gdy wyłączyłem tylko ogrzewanie tylnej szyby a reszta włączona to było 14,37V, jak pisałem alteranator mam po regeneracji z A6/C4 ABK bo setka ma inny, regulator jest Boscha ale na pewno został stary tylko szczotki zmienili bo sam regulator taki kosztuje ok 100zł a za alternator z roczną gwarancją dałem 210zł a jeździ już 1,5roku, ładowania na aku nie mierzyłem bo mi się nie chciao kanapy wyciągać :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 11.sty.2013 11:04:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
W takim razie mój regulator daje za niskie napięcie. Mam jeszcze gdzieś oryginalny Boscha w którym skończyły się szczotki. Spróbuję, może uda się założyć do niego nowe szczotki. Nowy regulator Bosch kosztuje chyba ok. 200,- PLN. Ten Vemo który podawałem 60,- PLN. Zastanawia mnie też ten dodtkowy kabelek który z tego co udało mi się ustalić łączy regulator napięcia z komputerem silnika. Nie bardzo mogłem znaleźć informacje jak to działa tj. czy komputer podaje jakieś sygnały do regulatora czy odwrotnie.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 11.sty.2013 12:41:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
w IC pokazuje cenę 160zł ale dostępnośc zerowa, poza tym na allegro ani śaldu Boschówki może z innym nr Boscha podejdzie ale spróbuj narazie reanimować ten stary


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 15.sty.2013 07:23:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Przełożenie szczotek się nie udało. Plastik z racji wieku jest skruszały i się rozleciało. Zamawiam ten regulator Vemo.

Edit 18.01.2012r.

Regulator Vemo założony. Napięcia są wyższe.14,4V bez obciążenia. Pod obciążeniem (światła, halogeny, grzanie szyby, nawiew, awaryjne,radio) spadało do 14V. Pomierzyłem też spadki napięć pod obciążeniem. Wpiełem jeden przewód miernika pod + alternatora, a drugim po kolei dotykałem kolejnych punktów + w instalacji i tak mam:
- plus alternatora do zacisku rozruchowego plus pod maską 0,18V
- plus alternatora do zacisku plus akumulatora 0,3V
- plus alternatora do zacisku plusowego wzmacniacza w bagażniku (podłączony pod zaciski akumulatora) 0,3V
- plus alternatora do zacisku plusowego gniazda zapalniczki 0,6V

Nie mam porównania z inną C4, ale wydaje mi się, że spadek z akumulatora do zapalniczki wielkości 0,3V (zasilana z central electric panel) jest za duży. Niestety nie tak łatwo go wyeliminować. Myślałem, że to przekaźnik 213 (load reduction relay), ale wymiana nie pomogła.

Edit 22.01.2012r.

Gdyby ktoś chciał grzebać w alternatorze to przygotowałem małe fotostory z moich prac:

http://chomikuj.pl/biedron9/Audi+Klub+P ... 193766.pdf

Hasło: AEL

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 19.cze.2013 09:02:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Biedron, jak sprawuje sie ten regulator Vemo z wyższym napięciem?

Czy masz numer tego regulatora Vemo który założyłeś?

Czy nie masz już problemów z ładowaniem?

Mi w moim AELu padł 3 letni aku, co prawda był to jakis Black Power niby przez Varte robiony, ale kupiłem wczoraj Boscha S5 74ah 750A, wiec juz akumulator niezły i zabrałem się za mierzenie ładowania.

Mierze bezpośrednio na aku, ale dzis popatrze na zaciskach alternatora.
Na zimno bez obciążenia mam 14,2-14,3V
Na światłach 14,15V
Na światłach po rozgrzaniu 13,8V
Na światłach+radio+klima po 30min jazdy 13,6V
Na światłach+radio+klima+halogeny rozgrzany nawet do 13,5V spadnie.

Obawiam się że to troche niskie napięcie i żeby z czasem nie dobić tego nowego aku. Czy warto zakłakładać ten regulator z wyższym napięciem?

Aha, jeszcze jedna rzecz.
Klema + na aku była dość ciepła, więc chyba musze zacząć od jej wymiany i sprawdzenia/wyczyszczenia wszystkich połączeń na alternatorze i rozruszniku.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 19.cze.2013 09:56:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
A ja bym zaczął od rozebrania klem, wyczyszczenia ich, również na styku z kablami (nie tylko z zaciskami), wyczyszczenia zacisków i oczek kabli na rozruszniku, sprawdzenia masy silnika i wyczyszczenia styków kabli alternatora. Może szukasz nie tam, gdzie jest problem... Ile A mocy nominalnej na Twór alternator? Mierzyłeś uzwojenia, czy nie są uszkodzone?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 19.cze.2013 10:32:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Wordeck, klemy mam zaciskane, chyba fabryczne jeszcze, więc tylko je uciąć można i założyć takie rozbierane.


Przed chwilą zrobilem dalsze pomiary.

Dałem obciążenie prawie całkowite jakie się da. Mijania+drogowe+ogrzewanie szyby+radio+klima+halogeny i tak:

Na aku 13,2V
Na alternatorze równo 14,0V.

plusowa klema bardzo sie grzeje.

Zrobie czyszczenie wszystkich połączeń na alternatorze, rozruszniku i wymienie tą dodatnią klemę, klema minusowa zimna, a samo podłaczenie klemy minusowej do budy wyczyszczone.

Tak to wygląda:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b0 ... da11b.html

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 20.cze.2013 06:32:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Najlepszy regulator z zamienników które tesotwałem to Huco. Jako jedyny ma tak stabilne napięcie, że nie widać tętnienia stojąc na wolnych obrotach. Wstyd się przyznać, ale ze względu na kompletny brak czasu jeszcze nie zrobiłem tych spadków napięcia i pod dużym obciążeniem dalej nie jest dobrze. Bez obciążenia napięcie na aku jest jednak wyższe niż na standardowym regulatorze co daje duże lepsze warunki pracy dla akumulatora.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 20.cze.2013 13:11:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Tak generalnie, to spadek napięcia pod obciążeniem jest zjawiskiem normalnym... Bardzo duży spadek może wynikać np. uszkodzenia którejś diody. Tak nie do końca rozumiem, na czym polega problem? Wartości, które podałeś nie odbiegają znacząco od normy. Jeżeli masz kłopot z zapalaniem, to może czas na nowy aku?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 26.cze.2013 12:28:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Wymieniłem klemę plusową. Ona była głównym winowajcą. W tym fabrycznym zaciśnięciu nie było dobrego styku, stąd grzanie się i słabsze ładowanie akumulatora. Teraz jest tylko ok. 0,1V różnicy między napięciem mierzonym na alternatorze, a napięciem mierzonym przy akumulatorze.

Dodatkowo wyciągnąłem rozrusznik i go przeczyściłem no i przy okazji wszystkie "grube" kable i masy. Mam nadzieje że będzie spokój.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 11.lip.2013 21:49:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
No i temat ogarnięty. Zamieszanie wprowadzała kostka stacyjki. Objawy były bardzo dziwne. Np. po włączeniu wstecznego mocno spadało napięcie na szafie. Czasami po odpaleniu alternator nie chciał się wzbudzić. Pod obciążeniem napięcie na szafie mocno spadało.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 18.sie.2013 10:57:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2013 10:45:25
Posty: 2
witam.Moj problem polega na braku ladowania.Wymienilem wczoraj alternator na nowy i to samo.11.8v i spada.po zgaszeniu silnika 12v.To samo na kilku akumulatorach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Walka z alternatorem i ładowaniem
PostNapisane: 18.sie.2013 11:24:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2013 10:45:25
Posty: 2
jest ktoś chetny do pomocy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: