.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 12:49:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Cieoły źle pali, zimny mało mocy 100 C4 2.6 v6
PostNapisane: 28.paź.2015 07:47:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lip.2015 15:21:36
Posty: 15
Lokalizacja: Kościerzyna/Konin
Auto: Audi 100 C4 2.6 AVANT
Witam forumowiczy po raz kolejny, niestety z mojej strony skraj nerwów...



Teraz objawy problemu:
Zaraz po odpaleniu Audi nie ma mocy, silnik chodzi normalnie ale nie ciągnie. Gdy się trochę rozgrzeje jest już dobrze.
Ale moją największą zmorą w tym aucie która mnie już dobija psychicznie jest problem z odpalanie na CIEPŁYM silniku... Otóż już po 10-15 minutach postoju nie chce odpalać za pierwszym razem.
-Jest tak że po pierwszym przekręceniu łapie ale gaśnie po 0,5 sekundy, za drugim już nie, czasem sa trzecim z gazem odpali czasem za 4 razem
-bywa też tak że jak odpala z gazem ale zaraz podkręcam go do 4tyś obr. i chodzi, ale czasem nawet w ten sposób zaraz gaśnie (TAK JAKBY odcinało mu zapłon) ale za drugim już odpala i jedzie....

Jest jeszcze jeden problem, jak na biegu jałowym trzymam gaz przy około 2 tyś obr to obroty nieregularnie opadaja albo delikatnie przekraczają 2 tyś, ale dzieje się to w marę dynamicznie ale nie reguralnie (oporność przepustnicy sprawdzana, maleje płynnie przy dodawaniu gazu)

-Czujnik temp cieczy zmienieny na nowy w sobote
-Czujnik położenia wału i liczby obrotu wału zmieniene
-Hall zmienieny bo nie miałem mocy na ciepłym
-Rozrząd zmieniony przed założeniem silnika
-Wiem że jak znajomy miał ten blok to zmieniał Stukowce
-Przez podciśnienie regulatora ciśnienia paliwa nie przecieka paliwo
-Paliwo w baku zawsze jest
-Filtr paliwa nowy
-Kable Janmor Pro/ Świece NGK 1,200 KM
-Cewki podmienione

Teraz moje pytania:
Czy wina może leżeć po błednie wykonanym rozrządzie?
Czy wtryski paliwowe mogą puszczać paliwo w komorę spalania przy tych objawach?
Stukowce w przypadku złego dokręcenia mogą mieć na to wpływ (żadnych niepokojących dzwięków)

Proszę o pomoc! (Powieszę się jak nie dojdę do zródła przyczyny :D)
Pomimo kasy wrzuconej w to Audi, ale ciężką pracą widzę, że auto zaczyna nabierać kształtów... Kocham Setkę i nie mam zamiaru zmieniać na inny model, ani w kródkim czasie sprzedawać tego...


Zrobiłem cala instalacje elektryczną, wyrzuciłem instalację gazową, zakupiłem nowy silnik 2.6 z audi A4, znajomy zaraz wymienił mi rozrząd... Mam pracę delegacyjna (audi miałem rozebrane doszczętnie, bo był szereg innych prac do naprawy w tym Audi. Mam pracę delegacyjną i nie dawno skończyłem całe Audi)
Mam z tym samochodem problem od samego początku, więc od początku zacznę:
1 sierpnia ubiegłego roku kupiłem auto "moich marzeń z młodzieńczych lat"
Audi 100 2.6 V6 Avant PB+LPG za stosunkowo małe pieniądze. No ale cóż coś za coś, na samym początku myslałem że mam do zrobienia całą instalacje El. silnika i potem LPG (To co było pod maską to koszmar, miałem strach jeździć na LPG z obawy o wybuch : p ) Po tygodniu okazało się, że pęknięty jest blok. Po rozebraniu silnika okazało się że wcześniejszy właściciel wsypał chyba bułki tartej do cieczy co zapchało kanały....


Serdecznie pozdrawiam wszystkich posiadaczy C4 ! :]

_________________
Było:
VW VENTO 1.9TD 95'
Jest:
VW T4 2.5 AET 96' Caravelle [PB]
Audi 100 c4 92' 2.6 V6 ABC Avant [PB]
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cieoły źle pali, zimny mało mocy 100 C4 2.6 v6
PostNapisane: 28.paź.2015 08:15:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2009 11:19:33
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
Który czujnik temperatury cieczy zmieniałeś?
Sprawdziłbym rozrząd raz jeszcze, w tej kwestii nie masz pewności.

_________________
JEST: AUDI 100 C4 Avant ABC '94
JEST: AUDI 100 C3 Avant 2.3 B-G '89/'94
BYŁ: AUDI S4 C4 '93 AAN [*]
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cieoły źle pali, zimny mało mocy 100 C4 2.6 v6
PostNapisane: 28.paź.2015 08:54:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lip.2015 15:21:36
Posty: 15
Lokalizacja: Kościerzyna/Konin
Auto: Audi 100 C4 2.6 AVANT
Czujnik zmieniałem 24.10.2015 na FAE, silnik po wymianie zaczął pracować równo bez tak jakby wypadania zapłonu, zaczął też przepalać benzynę... Duża poprawa na PLUS.

Tylko moje pytanie: Czy lekko przestawiony rozrząd może objawiać się ciężkim odpalaniem po chwili postoju i utratę mocy na zimnym?

_________________
Było:
VW VENTO 1.9TD 95'
Jest:
VW T4 2.5 AET 96' Caravelle [PB]
Audi 100 c4 92' 2.6 V6 ABC Avant [PB]
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cieoły źle pali, zimny mało mocy 100 C4 2.6 v6
PostNapisane: 28.paź.2015 09:20:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Sprawdź jeszcze prawidłowość podłączenia i szczelność podciśnieniowego przewodu do mapsensora (wbudowanego w sterownik silnika). Druga, bardzo ważna sprawa - to jest silnik ABC, więc mogą być problemy ze szczelnością połączenia między kolektorem ssącym a głowicami (jeżeli łapie tam powietrze, to nie nigdy nie będzie dobrze). Kolejna sprawa - czy wewnątrz kolektora nie latają kawałki plastiku z połamanych kierownic powietrza? Potrafią skutecznie zablokować kanały ssące pod obciążeniem. Sprawdź podłączenie czujnika temp. powietrza w dolocie.

Jeżeli to wszystko jest OK, to podmieniłbym na próbę sterownik silnika - może mieć uszkodzony czujnik podciśnienia (mapsensor).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cieoły źle pali, zimny mało mocy 100 C4 2.6 v6
PostNapisane: 28.paź.2015 15:55:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lip.2015 15:21:36
Posty: 15
Lokalizacja: Kościerzyna/Konin
Auto: Audi 100 C4 2.6 AVANT
Jeśli chodzi o MapSensor to jak miałem całe wnętrze rozebrane to podłączyłem przewód podciśnieniowy do ECU, na starym silniku poprzedni właściciel ustawił tak jaby stałą dawkę paliwa... Jak odłączę przewód to ECU reguluje, albo gaśnie...
Uszczelki przy glowicy wymianiałem sam na początku, sam kolektor miał dziurki od króćów gazu ale wkręciłem nowe sróbki na silikon. Pochłaniacz szmerów też nowy...
Jedyne co nadaje się do wymiany do czujnik temp w dolocie, bo nie wykazuje zadnej oporności, gdy podłączam potencjometr do wiązki ecu to silnik też reaguje... tylko mam problem z jego odkręceniem, bo plastik zaczął się kręcić dookoła...
Załatwiam czujnik i zobaczymy...

_________________
Było:
VW VENTO 1.9TD 95'
Jest:
VW T4 2.5 AET 96' Caravelle [PB]
Audi 100 c4 92' 2.6 V6 ABC Avant [PB]
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cieoły źle pali, zimny mało mocy 100 C4 2.6 v6
PostNapisane: 28.paź.2015 16:26:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Kup kolektor i wymień, nie warto się szarpać ze złomem. Załóż go na nowe uszczelki posmarowane cienko klejem anaerobowym. Możesz założyć kolektor aluminiowy z AAH, jakby co, to Ci wyśle instrukcję z PW (trzeba tylko wstawić króćce na zewnętrzny regulator obrotów).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cieoły źle pali, zimny mało mocy 100 C4 2.6 v6
PostNapisane: 29.paź.2015 07:22:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Mam taki przerobiony kolektor od AAH pod krokowca z ABC. Kumpel u siebie w C4 go miał i nie był zadowolony. Nie mógł znaleźć kompromisu jeżeli chodzi o skracanie dolotu. Jak nie przestawił to płakał że jest nie tak. Jak z dołu jedzie to wyżej przestaje, i odwrotnie. W rezultacie skompletował oryginalny kolektor od ABC, uszczelnił i było git.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cieoły źle pali, zimny mało mocy 100 C4 2.6 v6
PostNapisane: 29.paź.2015 08:42:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Energy napisał(a):
Mam taki przerobiony kolektor od AAH pod krokowca z ABC. Kumpel u siebie w C4 go miał i nie był zadowolony. Nie mógł znaleźć kompromisu jeżeli chodzi o skracanie dolotu. Jak nie przestawił to płakał że jest nie tak. Jak z dołu jedzie to wyżej przestaje, i odwrotnie. W rezultacie skompletował oryginalny kolektor od ABC, uszczelnił i było git.


Nic się nie kombinuje, tylko zostawia zamknięte klapki (długie kanały) i nie podłącza podciśnienia do siłownika. Czy poza dorobieniem przejścia do korkowca Twój kolega założył czujnik temp. powietrza we właściwym miejscu i we właściwy sposób? Moim zdaniem nie ma takiej opcji, bo tam gdzie musi być ten czujnik była przejściówka do krokowca :)
Nie potrzeba żadnej przejściówki. W otwory w kolektorze wciska się (ciasno, na klej epoksydowy) ucięte na długość 4 cm rurki miedziane fi 15, na to wąż fi 16 z kolankiem, a na wężu krokowiec od regulacji dawki gazu II generacji Autronic - w tej chwili mam tą konfigurację w dwóch autach.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cieoły źle pali, zimny mało mocy 100 C4 2.6 v6
PostNapisane: 30.paź.2015 13:37:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lip.2015 15:21:36
Posty: 15
Lokalizacja: Kościerzyna/Konin
Auto: Audi 100 C4 2.6 AVANT
Takowy kolektor od AAH był w starym silniku bez przeróbek, no ten samochód nie jechał...
Ja jednak obstane przy kolektorze ORI od ABC, z tym że go wytargam z Auta i te dziurki dam zaspawać Tigiem i całego uszczelnie...
Jako że silnik pochodzi z A4 czyli 95' w góre to kolektor będzie chyba poprawiony, mam nadzieje...

Zauważyłem jeszcze jedno:
Na odpalonym silniku jak odkręce powrót paliwa to ani kapki, a wg AUTODATY powino przelatywać 0,45-0,65L/15 sekund. Pytanie, czyżby pompka niedomagała?
Jakie konsekwencje za sobą pociągneło by gdybym założył pompkę 6.5 bar od 2.0 16V, bo mam taką?

A i jeszcze jedno, jak pisałem wcześniej on ma objawy odcinania zapłony [tak jakby], spotkał się ktoś z uszkodzonym bezpiecznikiem termicznym przy ECU [F4, od cewek zapłonowych]?

_________________
Było:
VW VENTO 1.9TD 95'
Jest:
VW T4 2.5 AET 96' Caravelle [PB]
Audi 100 c4 92' 2.6 V6 ABC Avant [PB]
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: