.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 13:52:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 80 ABT z gazem- problemy na benzynie.
PostNapisane: 29.lip.2005 11:24:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Pytanie pewnie nie jest nowe ale w gąszczu informacji na tym forum naprawdę niełatwo ciś znaleźć.
Problem: przerywa mi na benzynie, gdy jest zimny silnik, potem jakoś idzie w miarę normalnie ale też nie całkiem równomiernie. Na gazie jest w porządku. Zadzwoniłem do polecanego warsztatu "Bodex" i zanim powiedziałem do końca o co chodzi już mnie pan poinformował, że wtrysk nie będzie działał dobrze, bo się na nim osadza, potencjometry szlag trafia i w ogóle instalacji gaz. do takich samochodów nie wolno zakładać i że on tego nie robi bo już nie raz się napracował a nic dobrego i tak nie wyjdzie.
Stąd zastanawiam się do jakich samochodów w ogóle można zakładać instalację?
Czy kompletnie nic się z tym nie da zrobić? Instalacja ma raptem rok i już jest wszystko do bani?
Jest to o tyle kłopotliwe, że nawet gdybym chciał jeździć tylko na gazie to czasem trzeba ruszyć na benzynce żeby choć przez chwilę rozgrzać silnik i co tak będę „na szarpanego” z parkingu wyjeżdżał?
Pomocy!

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2005 12:47:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
No powiedzcie coć... czemu nic nie mówicie?
Czytałem tu kiedyś na forum, że jedyna zaleta tego silnika to że dobrze sie nadaje do gazu a tu proszę. A może przyczyna jest gdzie indziej?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2005 14:19:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2004 11:42:25
Posty: 65
Lokalizacja: radom
stary chyba każdemu szczęka opadła jak zobaczyli co napisałeś i dlatego nie piszą. Ja nie wyjaśnie Ci tego tematu od strony technicznej, bo mało wiem na ten temat. Ale sam mam w swoim audi taki zagazowany silniczek i chodzi idealnie, żadnych wystrzałów , żadnego szarpania i tylko mogę potwierdzic że ten silniczek jest idealny do zagazaowania ( ja ma instalkę II gen.). A jak ktoś tłumaczy że zbiera się jaiś syf na wstrysku i nie można zakładać gazu to jest chyba pojechany, to może jeszcze powie żeby zakładać gaz tylko w nowych samochodach :) .

_________________
audi B-4 91 r 2.0, 90KM, gg5820929


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2005 14:21:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2004 11:42:25
Posty: 65
Lokalizacja: radom
stary chyba każdemu szczęka opadła jak zobaczyli co napisałeś i dlatego nie piszą. Ja nie wyjaśnie Ci tego tematu od strony technicznej, bo mało wiem na ten temat. Ale sam mam w swoim audi taki zagazowany silniczek i chodzi idealnie, żadnych wystrzałów , żadnego szarpania i tylko mogę potwierdzic że ten silniczek jest idealny do zagazaowania ( ja ma instalkę II gen.). A jak ktoś tłumaczy że zbiera się jaiś syf na wstrysku i nie można zakładać gazu to jest chyba pojechany, to może jeszcze powie żeby zakładać gaz tylko w nowych samochodach :) . Pzoa tym radzę sprawdzić wszystkie rzeczy w furce związane z gazem, świece, kable, itp

_________________
audi B-4 91 r 2.0, 90KM, gg5820929


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 ABT z gazem- problemy na benzynie.
PostNapisane: 31.lip.2005 20:00:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
Ramon1 napisał(a):
Pytanie pewnie nie jest nowe ale w gąszczu informacji na tym forum naprawdę niełatwo ciś znaleźć.
Problem: przerywa mi na benzynie, gdy jest zimny silnik, potem jakoś idzie w miarę normalnie ale też nie całkiem równomiernie. Na gazie jest w porządku. Zadzwoniłem do polecanego warsztatu "Bodex" i zanim powiedziałem do końca o co chodzi już mnie pan poinformował, że wtrysk nie będzie działał dobrze, bo się na nim osadza, potencjometry szlag trafia i w ogóle instalacji gaz. do takich samochodów nie wolno zakładać i że on tego nie robi bo już nie raz się napracował a nic dobrego i tak nie wyjdzie.
Stąd zastanawiam się do jakich samochodów w ogóle można zakładać instalację?
Czy kompletnie nic się z tym nie da zrobić? Instalacja ma raptem rok i już jest wszystko do bani?
Jest to o tyle kłopotliwe, że nawet gdybym chciał jeździć tylko na gazie to czasem trzeba ruszyć na benzynce żeby choć przez chwilę rozgrzać silnik i co tak będę „na szarpanego” z parkingu wyjeżdżał?
Pomocy!


sprawdź błędy w ECU,
zrób reset ECU,
napisz coś więcej o instalce gazowej,

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2005 20:32:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Ja bym na poczatek zalal swiezego paliwa, sprawdzil pompe paliwa i wymienil filtr. Hej!

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2005 07:39:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Karat, pocieszyłeś mnie :) „A jak ktoś tłumaczy że zbiera się jaiś syf na wstrysku i nie można zakładać gazu to jest chyba poj...”

Filtr paliwa był wymieniany pół roku temu pod koniec zimy. Benzyna raczej OK. Poprzedni właściciel natomiast chyba miał zwyczaj jeździć z niskim stanem benzyny w baku –może pompa?
Zrozumiałem: świeże paliwo, filt i sprawdzić pompę.

Co to jest ECU? dobra zaraz obejrzę wyszukiwarkę.
Instalacja firmy Zavoli II gen założona rok temu przez poprzedniego właściciela. Na badaniach technicznych 8 lipca tego roku skład spalin w normie współczynnik ten od sondy lambda =1 (wahnięcia od 0.99-1.01) i to na niezbyt nagrzanym silniku. Facet stwierdził że aż się nie chce wierzyć że jest na gazie.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2005 07:57:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Dodam jeszcze że zawsze urachamiam silnik na benzynie natomiast raczej szybko przełączam na gaz- latem prawie od razu. Zauważyłem też, że jak wcisnę pedał gazu (na luzie) tak na ok 2000 obr/min i trzymam w jednej pozycji to obroty mi falują.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2005 09:02:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Tak tak to jest znany problem i w ogole raczej nie musisz sie tym przejmowac. Poprostu odlacz akumulator na okolo 30 minut, nastepnie odpal na benzynie i posmigaj. Wszystko powinno byc ok - do czasu kiedy znowu zaczniesz jezdzic na gazie i autoadaptacja w ECU sie zle poustawia od bledow z lambdy i wtrysku. Zalozysz zerowanie pamieci autoadaptacji przy odpalaniu, albo dobra instalke z odpowiednio ustawiana emulacja i wtedy bedzie wszystko oki.
Jesli odlaczenie aku nie pomoze, to jest to inny problem. Ale stawiam na 98% na wlasnie taka przyczyne, gdyz sam tak mialem i tez sie nasluchalem od Henrykow Gazownikow roznych bzdet.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2005 09:09:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Witam.
No to się trochę powymądrzam :P . Też od niedawna jestem posiadaczem takiego autka, z takim silniczkiem. Zanim go kupiłem to zrobiłem dosyć szczegółowy wywiad na temat podatności silnika na zagazowanie niedużym kosztem. Wynik; 2.0 ABT, doskonale spisuje się po zagazowaniu II gen., pod warunkiem dobrania właściwej instalki (szczególnie mikser - jego rozmiar). Więc gadki "mechaniora", że gaz w tym samochodzie to lipa można włożyć między bajki. Warunek dobrej pracy instalacji to doskonały stan instalacji wys. napięcia (kopułka, palec, przewody, świece) i prawidłowa regulacja LPG. Jak tu jest ok. to autko śmiga aż miło.
Ja bym sprawdził kopułkę, przewody i świece na początek. U siebie też muszę się do tego przybrać bo czasem po wilgotnej nocy zaczyna podszarpywać jak jest zimny.
ECU to komputer samochodu, który steruje silnikiem na podstawie danych z różnych czujników.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2005 09:20:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Danek, ja Ci powiem ze jak 4 lata temu kupilem oryginalne kable w ASO i zawsze uzywam swiec NGK (z katalogu do tego silnika - 3 elektrody - co 40 tysia wymiana ) tak do tej pory kabli nie ruszalem i nic mi nie szarpalo. Gdyby byl to problem ukladu zaplonowego na gazie tez bylyby jaja, i jeszcze pewnie strzaly do tego.
Oczywiscie nie zaszkodzi skontrolowac kable i swiecie :))
U mnie byl to ewidentny problem z zalewaniem silnika benzyna - za bogata mieszanka, brak mocy, szarpanie, gasniecie nawet przy zmianie biegu, czarny kopciuch z rury. Po przejechaniu okolo 20, 30 km wszystko wracalo do normy. ECU adaptowalo sie do zmiany :))

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2005 09:47:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 13:58:48
Posty: 162
Lokalizacja: Chrzanów
Auto: AUDI 80 B4 92r ABT Sprzedane :(
ZURU w tym temacie to GÓRU :684:

Faktycznie, szczęka spadła po przeczytaniu posta ...
Ten silniczek jak wszyscy wcześniej pisali nadaje się jak najbardziej do zagazowania. Kable WN jak zaczynają padać to najpierw odczuje się to na gazie, a potem na benzynie.

_________________
AUDI 80 2.0 B4 92/93r ABT + LPG Sprzedane 2015 :(
VW PASSAT B5FL 02r AWX TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2005 10:12:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
No tak, faktycznie gdzieś mi umknęło, że kłopoty Ramona są na benie nie na gazie. :/ Sorry. A pro'pos, przy okazji, jakie świece i przewody polecacie? (pewnie nie "Jan mor'a" :)) Bo u mnie to raczej objawy wskazują na układ zapłonowy.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 08:40:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Wlałem 15 litrów benzynki na Shallu i co ciekawe na zimnym zilniku problem nadal jest ale w dużo mniejszym stopniu, po 1 minucie już jest dużo lepiej a po 3 minutach już jest prawie normalnie. Zatem być może trzeba tylko wymienić filtr paliwa który się syfami zapełnił i będzie dobrze?
Sprubuję jeszcze z tym odłączeniem akumulatora. Rozumiem, że chodzi o to, żeby pozbawić zasilania komputer i w ten sposób mamy reset?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 08:52:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Heh, wymiana filtra nie zaszkodzi, ale moim zdaniem to nie jest ten problem - zwlaszcza, ze niunia smiga na PB lepiej. Nie musisz odlaczac aku - poprostu posmigaj nie wlaczajac gazu na PB - powinno wszystko wrocic do normy. Ale jesli nie zmodernizujesz swojej instalacji gazowej instalujac tam dobrego kompa klopoty powroca zaraz po tym, jak zrobisz pstryk na LPG :/

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 10:09:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Dzwoniłem do warszatu filterki mają po ok 60zł plus wymiana 20-30 więc bez potrzeby wymieniać nie ma co ale jednak myślę że warto bo:
1. jakiś czas temu jeździłem z b. małą ilością benzynki i to długo (miesiąc lub dłużej) więc pewnie miała mało benzyny w benzynie
2. Potem wlałem jakieś 15 l (1/4 na wskaźniku poziomu) no ale znów jeździłem na gazie a z benzynki korzystałem tylko przy uruchamianiu silnika oraz ze 2 tyg temu w trasie 60km i ostatnio wykańczałem ją jeżdżąc po okolicy. Ostatnio szarpało coraz bardziej (jakby się powiedzmy dusił) przyciśnięcie mocniej gazu powodowało że ożywał.
3. Wlałem świeżej benzyny znów 15 l i jest duuużo lepiej ale jeszcze nie do końca.

Oczywiście mogę się mylić, bo jestem nadal zupełnym lajkonikiem.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 13:55:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Czas dopisać historii ciąg dalszy. Byłem na wywczasach więc trochę się przeciągnęło ale zmieniłem filtr paliwa, jeździłęm w międzyczasie na benzynce przez parę dni aby się komputer "przyzwyczaił" zalałem świerzo warzonego trunku marki Shell i problem niestety nadal jest. Na zimnym nierozgrzanym silniku przez parę chwil lekoo rzuca, dusi się itd. jak opisywałem wyżej. Przewody WN mam nieszczególne- jeden jakiś w połowie długości taśmą zaizolowany (nie zdejmowałem jej nie wiem jak to wygląda) Niby na gazie powinny być takie same problemy gdyby przyczyną były przewody ale kto wie?
Co o tym myślicie? może te wtryski się rzeczywiście jakoś... zapiekły zapchały? Zmienić przewody? -pewnie nie zaszkodzi ale czy pomoże?

PS. Nic mi nie strzela.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 13:58:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
No to jeszcze dla ścisłości -na benzynce przejeździłem w sumie niewiele -z 50km -może się komputer nie zdążył "odzwyczaić".
Nowej benzynki wlałem niewiele tak ze 7,5litra (4,46zł)

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 15:11:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Jak masz zapyziale przewody to zmienic je musisz tak czy siak. Byc moze problem ustapi calkowicie, albo znacznie sie poprawi i bedzie mozna szukac dalej. Dobre przewody sa bardzo wazne podczas zimnego rozruchu silnika, wtedy paliwo nie jest dawkowane precyzyjnie a dodatkowo temperatura silnika jest bardzo niska co utrudnia parowanie etyliny i jej zaplon. Na gazie moze byc znacznie lepiej bo gazior jest juz w fazie lotnej...sprobuj, na przewodach swiecach palcach i kopulkach nie ma co oszczedzac. Kup dobre przewody, warto dac wiecej kaski i miec swiety spokoj na pare latek.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2005 17:38:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Jeszcze jeden pomysł przyszedł mi do głowy. Mianowicie jeśli jeździłeś na gazie z małą ilością paliwa w zbiorniku, a nie masz zrobionego odcięcia pompy paliwa, to może zwyczajnie pompka siada. Jak masz gdzie to sprawdź ciśnienie paliwa przed wtryskiem, powinno być 0,8-1,2 bara, tak podaje autodata :)

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: