Przygoda z tym autem zaczęła się dawno temu. W czasach kiedy B2 zaczynały drożeć, ale można było kupić zdrowy egzemplarz w normalnej cenie. 
Ja pojechałem do Krakowa po ten egzemplarz. Auto miało stać się rajdówką, lecz właściciel nie wyrobiłby się przed pierwszym rajdem sezonu i porzucił pomysł. Wcześniej jeździło u starszego dziadka. Niestety w niektórych miejscach było widać rękę wnuczka i jego patenty 
 Auto pojawiło się na allegro 5 września 2008 w cenie 2000 PLN.  
Oczywiście momentalnie się sprzedało. 
Pomyślałem sobie "cóż spóźniłem się" . Wiele osób też tak pomyślało   
Kilka dni potem pojawił się w cenie niecałe 8 000 PLN 
Zadzwoniłem najpierw do nowego właściciela auta. Chwila rozmowy , wydaje się ok. Potem telefon do Zurasa ( dzięki przyjacielu) z prośba o oględziny. 
Czekanie w niepewności na telefon . W końcu zadzwonił . Niestety musiał przełożyć oględziny. Ehhhh no nic dalej czekamy. Dobra Zuras ustawił się z typkiem więc czekam na info zwrotne. Dostałem tylko smsa "k**** to auto jest piękne" . No to co od razu za telefon ustawka z typem. Jednak dostaje info , że jakiś facet z Zakopca już po to jedzie. 
Znów czekanie , bo nie wiadomo czy kupi czy nie. Pierwszy tel - jeszcze nie pojechał oglądają. Czekam więc. Dzwoni. Mówi , że kolo chciał to na taxi do Zakopca , więc go pogonił. No to co . Ustawiam się na sobotę i jadę do typa. 
Zajeżdżamy na miejsce. Wcześniejsza ustawka z Zurasem , potem po Brzezika i do typa. 
Podjeżdża. Pierwsze wrażenie ZAJEBISTE!!!! 
Bierzemy go na czujnik grubości lakieru . HMMM baaardzo mile zaskoczeni byliśmy. 
No to co przejażdżka . Auto się zbiera tak jak powinno. Troszkę dymiło po ostrzejszej jeździe, ale czego można się spodziewać po 25 letnim aucie. Fotel kierowcy był w kiepskim stanie , ale to mi akurat totalnie nie przeszkadzało , bo docelowo miały być inne fotele.Sprawdzenie blokad. Działają. No to w kwestii formalnej jeszcze podjechać na podnośnik i sprawdzenie jak auto wygląda od spodu. 
Kilka fotek z ogłoszenia





Wcześniej wspomniany fotel 

Po za braniem oleju silnik był żwawy aż miło. W drodze powrotnej mina zdziwionego gościa w passacie B5 jak mija go stare B2 przy prędkości 180 BEZCENNA   Za auto zapłaciłem gotówką 
Foto starego motoru 

Plan był by wsadzić tam silnik 2.2T i mieć radochę z jazdy.  Po przesiadce z S2 3B seryjny KK był troszkę słaby, aczkolwiek w tej budzie bardzo mile zaskakiwał.
Tutaj troszkę fotek z zabawy w Toruniu gdzie jeszcze wszystko było seryjne 




Poniżej opis modyfikacji auta Audi B2 Quattro[/b] sedan przedlift
Modyfikacje:Silnik: ZakończonoSwap silnika 2144 r5 oznaczenie KK na 2.2 turbo AAN z S6
Rozwiert z 81 na 82,5 mm
Szczotkowanie cylindrów
Kute korby, kute tłoki Wosnera sprawdzone i wyważone, tam gdzie trzeba to zacieśnianie stopek korbowodów
Panewki KS 
Sprawdzanie luzów panewek
Metalowa uszczelka pod głowicę
Dynamiczne wyważenie całego układu.
Sprawdzanie i poprawa płaszczyzny bloku. 
Mycie i polerka wału. 
Nowa pompa oleju ASO
Nowe kółka rozrządu
Nowe koło pasowe
Odświeżenie całości - czyszczenie mycie malowanie, 
Mycie komory 

Blok naszykowany do obróbki 

Reszta gratów gotowa na wyjazd 


Trochę gratów


Modyfikacje głowicy: Obróbka głowicy
Wałek wydech od 7A
Porting poniżej mam wykres na flowbenchu 
Przed

Po

Nowe uszczelniacze, prowadnice, zawory i wszystko co było potrzebne, lub wydawało się choć trochę zużyte. 
Śruby ARP
Stalowa uszczelka pod głowicę 
Głowica po obróbce 
Układ dolotowy: zakończonoStożek K&N  Tutaj Noorec pobawił się troszkę spawareczką 

  IC FMIC 450x300x76 
Turbo Borg Wagner EFR 7163 z vbandem 
Przepustnica 80 mm z V8 
Kolektor ssący custom by SLG
Rura idąca od kolektora do przepustnicy 
Silikony FMIC
TIP z kwasu  
Układ wydechowy: Gotowe Kolektor custom by SLG z grubej ścianki. GOTOWY 
DP 3,5" potem plecionka i 3" na jednym małym tłumiku oraz  z tyłu duży z przepustnicą . Całość zrobiona tak by przy pełnym bucie szło tylko przez mały środkowy tłumik. Jak jeżdżę po bułki to spaliny idą przez 2 tłumiki. 
5 x EGT WG seria
Układ paliwowy zakończonoWtryski 5 x 850 ccm pod e85
Czujnik flex fuel
Regulator 4bar
Listwa wtryskowa made by SLG
Pompa paliwa bosch 044
Dodatkowy wstępny filtr paliwa
Swirl pot 4L
Nowe przewody paliwowe
Elektronika: zakończonaEMU BLACK 
Data logger
Nowa wiązka
Cewki TFSI 
Przeniesienie alternatora na prawą stronę   
Kilka dodatkowych funkcji dzięki EMU 
 Procedura startu
flat shift
Układ chłodzenia: zakończono Duża customowa chłodnica dopasowana pod auto. grubość 10 cm - w układ weszło ponad 10L płynu 

Wiatrak ciągnący , odseparowanie od reszty silnika
Układ napędowy: W trakcieWybierak przerabiany z C4 
Skrzynia z S4 B5 
Sprzęgło spiek, wzmacniany docisk.  
Koło zamachowe odchudzone
Szpera Wavetrac na przód do skrzyni 01E 
Seryjna szpera 100% w dyfrze 
Każdy mechanizm różnicowy ma szperunek z czego jestem bardzo zadowolony.
Półośki puki co seria
Układ Kierowniczy: zakończonoPro-Lite Quick Steer Quickner 1,5 : 1
Elektro-hydrauliczne wspomaganie 
Układ hamulcowy: w trakcieZaciski przód 4 tłoczki Mercedes - zrobione
Tarcza focus RS MK1 324 mm - zrobione
Zaciski tył audi S4 tarcza 269x22 wentylowana - zrobione
Dodatkowe zaciski na tył  przednie z B4 pod hydrauliczny ręczny - oczekuje
Przewody w stalowym oplocie - zrobione
Nowe miedziane przewody hamulcowe - zrobione
Korektor siły hamowania Wilwood - zrobione
Osobny układ pod dodatkowe zaciski tył - zrobione
Hydrauliczny ręczny Swagier Custom Parts
Zawieszenie: zrobioneCałe zawieszenie wypiaskowane pomalowane proszkowo
Gwint by SLG
Poliurytan wszędzie gdzie się dało
Poduszki silnika Young Timer motorsport 
Top mounty 
Kolumny dzielone 
BODY: Seria
WNĘTRZE: 2 kubły: Bimarco na nowo obszyte,  seryjna tapicerka
PODZIĘKOWANIA: WIELKIE UKŁONY dla Pawła z STREET LANE GARAGE za ogrom prac włożonych w to auto. Dzięki niemu wraca ono do żywych 
 Także wielkie podziękowania dla małżonki za dużo cierpliwości dla mnie i wspieraniu mnie przy dążeniu do celu 

Dalsze prace nad autem będę sukcesywnie opisywał. 
Nie spinam się na jakiś termin odbioru auta. Długo już czekałem i jeszcze chwila mnie nie zbawi 

Poniżej troszkę opiszę co i jak 

Po powrocie z obróbki w firmie DZIAK Motorsport
blok poskładany 


Stopka filtra 

Nareszcie do komory 
 [url="http://vlep.pl/?????5n4vxg.jpg"]http://vlep.pl/?????5n4vxg.jpg[/url]
Jest na miejscu 


Głowica po obróbce 


Dekiel 
 Głowica już na miejscu 

Stożek K&N  Tutaj Noorec pobawił się troszkę spawareczką 




Już pierwsze przymiarki w aucie 
 


Jeszcze tylko przespawać wlot i zrobić kierownicę powietrza 
Turbo Borg Wagner EFR 7163 z vbandem 



Muszla z V-bandem i dotoczoną już tulejką 



 Rakieta gotowa 
 


Rura idąca od kolektora do przepustnicy 


Kolektor custom by SLG z grubej ścianki. GOTOWY 


 W trackie wspawywania gniazd pod EGT 




Już na aucie 

DP


  5 x EGT 



Wtryski 5 x 850 ccm pod e85

EMU BLACK 
Data logger
Nowa wiązka

Duża customowa chłodnica dopasowana pod auto. grubość 10 cm 
Wiatrak ciągnący , odseparowanie od reszty silnika



 


Sprzęgło spiek, wzmacniany docisk.  

Szpera Wavetrac na przód do skrzyni 01E 


Całe zawieszenie wypiaskowane pomalowane proszkowo



Gwint by SLG


Top mounty 

update 11-09-2017
Przeniesienie alternatora na prawą stronę


Chłodnica oraz IC już na swoim miejscu




update 12-09-2017
Trochę nierdzewki poszło pod auto 

Kolejny etap za nami 
Tym razem na celowniku był wydech.
3 cale na 2 tłumikach. Środkowy mały za nim przepustnica i ujście przez duży tłumik lub luźno 

  Dzięki czemu można mieć przyzwoicie cicho, a jak ma być ogień to i będzie drzeć japę 
















Dwururka zagościła na pokład













Tak wyglądała oryginalna dwururka 

Robiony specjalnie pod to auto Swirl pot 4 litrowy. Na razie przymiarki. 

