.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 20:44:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 22.sie.2018 07:36:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pokaż mu logi z 011 dyn.
Jeśli nie zrozumie - cóż Ci mogę więcej powiedzieć ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 22.sie.2018 10:05:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A mnie cały czas nie podoba się jak zachowuje się kąt synchronizacji.... logi dynamiczne potwierdzają moje przypuszczenie, ze coś tam nie tak jest.

Co do samej turbosprężarki - dwie rzeczy...
- albo niestarannie wykonane czyszczenie .... które dobrze wykonane powoduje że masz spokoj na długo
- albo.... odwrotnie założony pierścień od VTG... stad te anomalie w regulacji ciśnienia doładowania

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 22.sie.2018 16:53:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2018 16:46:16
Posty: 35
Podpowiedzcie proszę co powinienem zrobić. Jaką taktykę przyjąć?
przemik - dalej podejrzewasz wadliwa lub niedokręconą rolkę napinającą w rozrządzie?
Baskecior - co Ty myślisz o tym kącie synchronizacji?
Pytam, bo odnalazłem kilka przykładowych logów grupy 004 i rzeczywiście zawsze wartość tego kąta jest stała i najczęściej =0
Znalazłem przykład gdzie w Statycznych Synchro angle = 0 ale już na dynamicznych Synchro angle zmienia się od 0 do 1,7

Ja to w końcu powinno być poprawnie? VAG mówi że normą jest -3/+3 ale czy moze "pływać" w tym zakresie czy powinno byc stałe w tym zakresie?

No i pytanie, czy to co juz ustaliliscie na podstawie moich logów moze byc powodem tak dramatycznego wzrostu spalania? z 9 l/100km w mieście do ponad 12,5 l/100km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 23.sie.2018 15:59:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zweryfikowałbym dwie rzeczy
- turbosprezarke
- rozrząd

W tej kolejności...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 23.sie.2018 17:40:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2018 16:46:16
Posty: 35
Co masz na myśli mówiąc "zweryfikowałbym"?
Zapłaciłem facetowi niemałe pieniądze a on twierdzi, ze wszystko jest dobrze. Jutro chyba podjadę do niego z tymi logami dyn. 011. Może na tej podstawie przyzna jednak ze coś jest nie tak, że cos spaprał i może zechce cos poprawić.
A może lepiej najpierw podjechać do innego warsztatu specjalizującego się w turbinach i zapytać ich o zdanie?
Temu leszczowi nie chce podarować ale nie bardzo wiem jak to rozegrać.
Najprościej zapytać: " A co Ty byś zrobił? jak byś to zweryfikował?"
Przy okazji czy VNT i VTG to to samo?

PS. Jestem tu dość nowy. Jak można się odwdzięczyć kolegom za pomoc i poświęcony czas? Niby od czasu do czasu czytam to, ze piwko, ze flacha ale jak można to zrobić? Po sieci nie pójdzie :-)

Dodatkowo dostałem jeszcze takie info:
" Przez wymiane rozrządu rozumiesz wymiane razem z hydraulicznym napinaczem rozrządu? To najczęśniej on odpowiada za falowanie kąta w 1.9 pd do 2003roku.

Z doświadczenia moge powiedzieć że mój AJM miał jeszcze większe wahanie kąta i jeździł jak wściekły. Jedyne czego można się przyczepić w tej kwestii to to- że jednak lepiej auto jeździ jak ma kąt delikatnie na minus. "

I teraz jeszcze bardziej nie wiem czy ten pływający kat synchronizacji jest norma.

Tak na prawdę mam ochotę temu g....mu fachowcowi narobić rabanu - nie ufam mu. Nawet nie mam pewności czy w ogóle robił rozrząd, a jeśli tak to czy komplet czy tylko jakiś pasek. Widze ze sam się trochę sfrajerowałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 24.sie.2018 09:53:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pokaz logi 011 dynamiczne temtu fachowcowi... i powiedz, ze wyraźnie widać że regulacja ciśnienia doładowania nie działa prawidłowo.
Zapytaj go czy jest pewny, że dobrze założył pierścień kierownic VTG.
VTG=VNT

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 24.sie.2018 11:05:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2018 16:46:16
Posty: 35
Wielkie dzięki. Tak własnie dzisiaj zrobię. Pojade do niego po robocie a wieczorem napisze co on na to. Gdzie mam podesłać to piffffko :-) ?

A czy sadzisz ze to właśnie to mogło spowodować taki dramatyczny wzrost spalania - szczególnie w miescie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 24.sie.2018 20:12:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Taktyka musi być następująca:
"Spierd... Pan naprawę i proszę doprowadzić auto do porządku. Względnie proszę zwrócić pieniądze."
Jeśli Pan będzie twardy, wystarczy postać chwilę pod warsztatem i "zachęcić" kilku potencjalnych klientów.
Turbo po czyszczeniu źle reguluje i wali oporowo luftu.
Synchro angle lata jak żyd po pustym sklepie ...

Te silniki są doskonałem pod warunkiem doskonałego a nie partackiego serwisu ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 27.sie.2018 13:25:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2018 16:46:16
Posty: 35
Pan partacz jest do końca miesiaca na urlopie wiec pogawędke z nim odbęde dopiero w przyszłym tygodniu.
Byłem natomiast u innego pana, który zajmuje sie wyłacznie turbosprężarkami. Pomijajac jego nie dość sympatyczne podejście do tematu "bo ktoś inny sp...ł i co on ma teraz niby zrobić?" podzielił sie jednak kilkoma spostrzezeniami:
- nie da się w tym modelu odwrotnie załozyć pierścienia bo to turbina "którejś" generacji 2001r i da sie tylko w 1 sposób - wierzyc mu na słowo?
- ewidentnie czeszczenie jest sp....e, nie wiadomo co jest namieszane. Nie dość że nie da się teraz tego poprawić to w grę wchodzi tylko opcja drugiej (innej) zregenerowanej przez niego turbiny za 1100 PLN. Gdyby nie było namieszane to pełne czeszczenie z demontazem i montażem kosztowałoby 600 PLN
- tak wogóle to turbina nie była piaskowana, z zewnątrz cała okolica turbo jak i samo turbo wygląda tak, jakby po prostu nie było wyjmowane. Bo tak szczerze to ja sam nie mogłem dopatrzyc się jakiejś większej ingerencji.
- że on to kierownice po czyszczeniu ustawia na mikromierz i teraz jak gość coś juz namieszał to sa inne katy natarcia spalin itp itd i nie da sie tego poprawić.
Jakoś tak odnosze trochę wrażenie, że to może być kolejny "fachowiec" i widząc ze to rzeczywiscie poprawka po kimś to już urasta do rangi wyczynu. A moze tak jest. Coraz bardziej tracę wiarę w uczciwość Wrocławskich mechaników. A moze to tylko ja mam takiego pecha?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 27.sie.2018 15:15:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Krzysiek44A4 napisał(a):
- nie da się w tym modelu odwrotnie załozyć pierścienia bo to turbina "którejś" generacji 2001r i da sie tylko w 1 sposób - wierzyc mu na słowo?

Krzysiek44A4 napisał(a):
- ewidentnie czeszczenie jest sp....e, nie wiadomo co jest namieszane. Nie dość że nie da się teraz tego poprawić to w grę wchodzi tylko opcja drugiej (innej) zregenerowanej przez niego turbiny za 1100 PLN. Gdyby nie było namieszane to pełne czeszczenie z demontazem i montażem kosztowałoby 600 PLN

Krzysiek44A4 napisał(a):
- że on to kierownice po czyszczeniu ustawia na mikromierz i teraz jak gość coś juz namieszał to sa inne katy natarcia spalin itp itd i nie da sie tego poprawić.


O rany..... :/

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 27.sie.2018 17:07:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Krzysiek44A4 napisał(a):
Pan partacz jest do końca miesiaca na urlopie wiec pogawędke z nim odbęde dopiero w przyszłym tygodniu.
Byłem natomiast u innego pana, który zajmuje sie wyłacznie turbosprężarkami. Pomijajac jego nie dość sympatyczne podejście do tematu "bo ktoś inny sp...ł i co on ma teraz niby zrobić?" podzielił sie jednak kilkoma spostrzezeniami:
- nie da się w tym modelu odwrotnie załozyć pierścienia bo to turbina "którejś" generacji 2001r i da sie tylko w 1 sposób - wierzyc mu na słowo?
- ewidentnie czeszczenie jest sp....e, nie wiadomo co jest namieszane. Nie dość że nie da się teraz tego poprawić to w grę wchodzi tylko opcja drugiej (innej) zregenerowanej przez niego turbiny za 1100 PLN. Gdyby nie było namieszane to pełne czeszczenie z demontazem i montażem kosztowałoby 600 PLN
- tak wogóle to turbina nie była piaskowana, z zewnątrz cała okolica turbo jak i samo turbo wygląda tak, jakby po prostu nie było wyjmowane. Bo tak szczerze to ja sam nie mogłem dopatrzyc się jakiejś większej ingerencji.
- że on to kierownice po czyszczeniu ustawia na mikromierz i teraz jak gość coś juz namieszał to sa inne katy natarcia spalin itp itd i nie da sie tego poprawić.
Jakoś tak odnosze trochę wrażenie, że to może być kolejny "fachowiec" i widząc ze to rzeczywiscie poprawka po kimś to już urasta do rangi wyczynu. A moze tak jest. Coraz bardziej tracę wiarę w uczciwość Wrocławskich mechaników. A moze to tylko ja mam takiego pecha?

K... mać...
Wyślij to turbo do Mielca - http://trans-turbo.pl/oferta.html
Zakład sprawdzony od lat.
Prosisz o nowy mechanizm vnt.
Wszystko.

Tak, byłem tam, na miejscu, rozmawiałem, sporo się dowiedziałem - na wyraźne życzenie każde moje turbo rozwiercali, dawali większy wirnik - bardzo pomysłowi i pomocni przy tuningu ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 28.sie.2018 10:44:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2018 16:46:16
Posty: 35
Basket, rozumiem Twoja irytację.
Najgorsze jest w tym to, ze jak zostawię tego partacza w spokoju, będę musiał życ ze świadomością, ze zapłaciłem facetowi za zepsucie auta.
Tak dla uzupełnienia informacji o Wrocławskich mechanikach.
Wczoraj pojechałem do tych magików, którzy przy okazji wymiany hamulców mieli sprawdzić rozrząd i turbo po tej niefortunnej usłudze. Ponieważ wiedziałem, ze ich potwierdzenie że wszystko jest ok było na podstawie logowania nastaw podstawowych zawiozłem im wydruk z 011 dynamiczne licząc, ze przynajmniej powiędzą coś w stylu: "na BS wyglądało ok, ale teraz jak widzimy logi dynamiczne to jednak nie jest ok". Ku mojemu zaskoczeniu usłyszałem.: " no co? wszystko jest OK. Wartości zadane + wartości rzeczywiste + % n75 = wszystko super. K...a, można się załamać.
Pokazałem 004 jak Synchro lata, a on, ze u niego w Małyszu też tak lata i jest dobrze. Nie można tego poprawić.
Widzę, że wyrzuciłem kupę pieniędzy w błoto. Skoro facet, który niemal nie ma z tym nic wspólnego przekonuje mnie, ze dane są w porządku, to spodziewam się, ze ten pi...ny partacz też będzie twierdził że nie ma się czego czepić.
Odnośnie rozrządu powiedział, ze gdyby rolka napinająca była uszkodzona lub niedokręcona to już dawno rozrząd rozleciałby się. Gdyby pierścień VNT był założony odwrotnie to natychmiast VAG wywalałby błąd.
Gdzieś wyczytałem ze przy wymianie rozrządu na blokady Synchro powinno ustawić się w 0 lub lekko w minusie. U mnie jest wyłącznie na plusie. Da się to wyregulować bez rozbierania całego rozrządu? Znacie kogoś we Wrocku lub okolicach kto mógłby się tego podjać?
Podpowiedz mi proszę, choć może pytanie głupie. Czy można znaleźć w sieci cos takiego jak "wzorcowe parametry" dla danego rodzaju silnika? Chodzi mi o logi. Tak, żeby wydrukowac wzorowe i swoje, połozyc i podkreślić najwyraźniejsze różnice i bazując na tym domagać sie usunięcia wad, jak sam sugerowałeś. Naprawić albo oddać kasę.
Zanim wpakuje kolejna kasę w to moje autko chciałbym przynajmniej część odzyskać od tego partacza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 28.sie.2018 14:00:54 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Niestety moim zdaniem kasa już stracona, ew. skończy się na sądzie.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 28.sie.2018 14:23:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2018 16:46:16
Posty: 35
Tez tak podejrzewam, ale na wszelki wypadek czekam jeszcze do poniedziałku az pan wróci z urlopu i dam mu ostatnią szanse na uniknięcie kłopotów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 28.sie.2018 18:57:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Na Twoim miejscu skupiłbym się na turbosprężarce.... bo to glowna przyczyna Twoich kłopotów.
Bzdury opowiada kolejny mechanik.... przy zle zalozonym pierścieniu VTG - dewiacja w doładowaniu trwa na tyle krótko ze nie ma szansy zapisac się błąd = wlaczyć tryb awaryjny. Ale jest na tyle duza ze auto źle generuje moc.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 29.sie.2018 07:27:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2018 16:46:16
Posty: 35
Przemik, Basket - bardzo Wam dziękuję za dotychczasową pomoc. Polecony przez Basketa warsztat z Mielca zadeklarował pomoc w rozwiązaniu problemu zarówno z turbosprężarką jak i panem partaczem, Wrocławskim fachowcem. Choć nie wiem jaki bedzie finał to jeszcze raz wielkie dzieki. Podajcie w końcu (choćby) na priv jakies adresy, zebym mógł się wam skromnie odwdzięczyć. W końcu poświeciliście mi sporo czasu a ja to bardzo doceniam. Jesli nie adresy to przynajmniej namiary na najbliższe paczkomaty :-).
Rozumiem, że temat rozrządu i Synchro zostawić na teraz w spokoju, tak? A w razie czego to jest mozliwość ewentualnej regulacji tego Synchro, zeby osiągnąć 0 lub lekki minus? Czytałem, że wtedy auto "lepiej" pracuje, ale nie wiem czy w silnikach AJM się to praktukuje, czy zostawia tak jak wyszło po blokadach podczas wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 29.sie.2018 09:21:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wyprostuj doładowanie.... po kiego wysyłać turbosprezarke do Mielca... nie wierze, że nie ma we wrocku jednego kumatego kolesia, który wyjmie turbosprezarke i sprawdzi założenie pierścienia i czy kierownice się nie przycinają i w ogóle w jakim jest ona stanie.
W tym samochodzie to dwie godziny roboty.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 29.sie.2018 11:15:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2018 16:46:16
Posty: 35
Przemik,
Nie wysyłałem turba do Mielca i nie wiem czy będę wysyłał. Napisałem gościowi z czym walczę i jaki mam problem z mechanikiem. Zadeklarował pomoc. Bardziej chodzi o to, żeby jako firma zajmująca się turbosprężarkami wystawiła wiarygodna opinie nt pracy i parametrów tej turbiny po to, zeby odzyskać kasę od partacza. Myślę, ze mając taka opinię bedzie mi łatwiej przekonać partacza, że jednak nie zrobił tego dobrze i ze nalezy to poprawić. Sam pewnie wiesz jak wyglada rozmowa z takimi frajerami. "Auto pali ? - pali. Jesdzi?-jeżdzi. Wpada w tryb awaryjny? - nie wpada. No to o co chodzi? Ja zrobiłem dobrze i co mi zrobisz?" Wiesz, za czyszczenie wziął 400 + niepotrzebny EGR za 480 + niewiadomo czy potrzebny N75 za 200 to razem prawie 1100 PLN. Za taką kwotę mogłem mieć pełną regenerację turbiny z montazem. Nie chce wpierać partactwa i darować gosciowi tą kasę. Nawet gdyby miało się to skończyć rzeczoznawcą PZMOT, sądem i urzędem skarbowym ( bo oczywiście pan nie wystawił mi paragono tylko na kartce napisał ile i za co wziął kasę, podbił pieczatkę i sie podpisał). Dlatego zanim ktos inny dotknie sie tej turbiny muszę zamknąć sprawę z partaczem. Wierzę, ze jesli firma z Mielca pomoze mi w jakiś sposób stworzyć taką powiedzmy oficjalną opinię bedę miał więcej argumentów formalnych, bo po Waszej pomocy juz wszystko jest jasne. Robota jest spaprana. Trzeba to tylko panu udowodnic i odzyskać pieniążki. A juz pomijając pieniądze jestem szczególnie uczulony na ludzi, którzy spier....ą robotę, nie potrafią się do tego przyznać a na domiar złego potem wciskają kit, że "może wtryski leją, moze multitronic nawala, a ile auto ma przebiegu, itd". Przecież równie dobrze pan partacz mógł powiedziec: Prosze Pana, rozrząd wymienię ale na turbinach się nie znam, nie specjalizuję się i nie podejmę się. Byłoby to bardziej profesjonalne niz udawanie że potrafi się wszystko.
Natomiast czy jest we Wrocku choć jeden kumaty mechanik? - nie wiem - pewnie jest, ale ja jeszcze widocznie na takiego nie trafiłem :-(.
Takich, którzy potrafią spieprzyc nawet najprostszy temat a potem zwalać na wszystko inne znam juz kilku.
Swoją drogą działy pod tytułem "polecam/nie polecam warsztatu" mogłyby byc bardziej rozbudowane, np o opcje konkretnego miasta i dodatkowe kategorie:
polecam - przyzwoicie - nie polecam - omijac szerokim łukiem. Miałbym juz kilka gotowych adresów :-)

Znalazłem jeszcze jeden wpis na który zareagowałeś:
bassomus napisał(a):
Cześć. Ostatnio pojawił się u mnie problem, mianowicie mam wrażenie że Turbo wstaje za późno (około 2 tys), poza tym podczas gaszenia bardzo telepie samochodem(raczej wykluczam sprzęgło bo jak gasiłem ręcznie przez dociśnięcie sztangi od klapy gaszącej, to gasił się gładko i miękko). Zawór N75 został wymieniony na nowy ponieważ koło 3 tysięcy wprowadzało turbo w tryb awarii, na tą usterkę podziałało, niestety na wyżej wspomniane nie pomogło. Sprawdziłem chyba wszystkie wężyki, wszystkie są szczelne. EGR był czyszczony rok temu na wakacjach, kierownice sprawdzone, wtedy też robiły w pełnym zakresie. Mam możliwość zrobienia logów jeśli może to pomóc, tylko pytanie, jakie grupy mam sczytać żeby można było coś ocenić? Może ktoś miał podobny problem, i udało się go rozwiązać w miarę bezkonfliktowy sposób:)


Tak mi przyszło teraz do głowy. A moze partacz wymienił na wstępie tylko EGR i auto przestało wpadać w tryb awaryjny i nie dotykał wogóle turbiny? Mozliwe? (ten turbiniaz też przyglądał się na sruby i nie był przekonany czy wogóle turbo wyło wyjmowane). Hipoteza, po wymianie EGR na nowy pojeździł 4-5 dni. Turbina umarła. Wymienił N75 na nowy i znowu auto jako tako zaczeło jeździć.
Taka teraz przyszła mi teoria do głowy:
1. zestaw VTG + N75 + EGR (przed czeszczeniem) wprowadzał auto w tryb awaryjny
2. Partacz wymienił EGR i odrzyło - po 5 dniach umarło
3. Partacz wymienił N75 i znowu odzyło
4. teraz nowy EGR i N75 dają rade na tyle, ze nie wpada w awarię ale poniewaz VTG nie było czyszczone (tylko hipoteza) pracuje ciężko i dlatego takie podłe sterowanie doładowaniem.
Czy taki scenariusz Twoim zdaniem teoretycznie jest mozliwy? Pytam bo kolega w cytacie napisał ze sama wymiana N75 podziałała na tryb awaryjny.


Ostatnio edytowano 29.sie.2018 12:10:27 przez Krzysiek44A4, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 29.sie.2018 12:02:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
W Bykowie pod Oleśnicą jest po prawej na skrzyżowaniu (jadąc od Wro) firma, która mi robiła i kilku znajomym suszarki. Zawsze było dobrze, z gwarancją i poprawnie. Montaż i demontaż. Poszukaj w google, pewnie są. Masz niedaleko, możesz podjechać.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI ,AJM, TIPTRONIC ] - spadek mocy po napraw
PostNapisane: 29.sie.2018 12:08:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2018 16:46:16
Posty: 35
Dzięki Sprinter. Tez już mam na nich namiar :-)
Na teraz zawziąłem się i muszę udupić partacza z Wrocławia. Choćby po to, żeby zastanowił się 2 razy zanim kogos kolejnego wsadzi na minę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: