.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2025 11:09:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 18.cze.2019 06:33:56 
Zarathustra napisał(a):
czy jest tu ktoś kto ogarnia francuzką motoryzację ?


czy w ogóle jest ktoś taki?? ;) takie pytanie by należało postawić :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 18.cze.2019 07:30:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
mam 4 francuzy na stanie:
2011- Laguna zakupiona jako 2 latek z przebiegiem 98tyś km. Obecnie 190 tyś. Silnik 2.0 dci
2015- Dacia Lodgy. Zakupiona nowa. Obecnie 193 tyś km. 1.6 8v lpg
2016 Dacia Dokker. Zakupiona nowa. Obecnie 266 tyś km. Również 1.6 8v lpg
2016- Renault Master. Zakupione nowe. Obecnie 588 tyś km. 2.2 dci 163 km

Historia napraw:
1) Przetarty wąż chłodnicy, cieknąca przekładnia kierownicza, wymiana egr, linka ręcznego
in plus: zawieszenie bezobsługowe (jeszcze fabryka), nadal fabryczne tarcze hamulcowe przód. Mega dynamiczny i oszczędny silnik. Po chipie w 2015 roku 182/440nm. Cisza z dwumasą. Suma zadowolenia 9/10

2) Oprócz wadliwie położonej instalacji gazowej i kilkunastu wizyt w różnych ASO z tego powodu nic, dosłownie nic się z autem nie dzieje. Po wymianie całej instalacji na Staga problem od 30 tyś km nie nawraca. Z problemów przez 4 lata: Wymieniony przełącznik zespolony, przetarty przewód klimy. Zawias jeszcze fabryczny. Nie wymieniłem w nim nawet jednej tulei wahacza. Nic...Stopień zadowolenia 7/10. Spalanie gazu 8,2l/100km. Gaz za 1.92

3)zapchana zabrudzona chłodnica cieczy (nowa oryginał 305zł:), wymieniona chłodnica klimy. Jest jako pierwsza, więc zniszczona kamieniami (duże przerwy w zderzaku i grillu, więc sypie się na nią niemiłosiernie). Wymieniony wentylator chłodnicy. Wyrzucona fabryczna instlacja gazu. Zastąpiona Stagiem. 0 ingerencji w zawias, a auto jeździ po różnych skrótach i raczej na pośpiechu. Z ciekawostek . 2 tyg temu byłem na przeglądzie. Ori amory po 263 tyś przebiegu: Przód 72/67. Tył 59/63. Zadowolenie 9/10

4) Świetne auto! Do 560 tyś km najpoważniejsze awarie to: zacisk koła tylnego, amortyzatory fabryczne do wymiany po 392 tyś km. Wymienione 2 łożyska w kołach (jedno po przegrzaniu). Wymienione koło pasowe i wszystkie rolki robocze. Mechanizm wycieraczek kompletny. przy 570 000 poszła dwumasa. Trochę mam żal bo praktycznie bez zapowiedzi :) Przy 580 000 wymieniony egr na nowy ori (630 zł). Reszta to pierdoły eksploatacyjne. Spalanie obecnie ok 8,1 na 100 .Stopien zadowolenia 10/10

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 18.cze.2019 16:29:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1658
Auto: BEX+ Quattro
mariuszj0808 napisał(a):
Panowie wymieniam olej w crv chcę zrobić płukankę po castrolu którego zachwalał poprzedni właściciel której płukanki użyć od Liqui molly najlepiej bo jest kilka https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from ... h&_sacat=0

Spora lista. :galy:

Zarathustra napisał(a):
Pany podepnę się. Znajomy szuka auta dla rodziny (2+1), warunki brzegowe:
- kwota do 20 tys
- kombi lub coś "pakowne"
- nieduża benzyna + lpg
- generalnie nie zależy mu na bajerach i osiągach, ma jechać z pkt a do b, mieć klimę i radio, do tego tanie w naprawie i eksploatacji
- rok od 2009, przebieg najlepiej poniżej 200 tys (ale wiadomo jak to jest w PL)

Na pierwszą myśli przychodzi mi Renault Laguna III lub Citroen C5 jednak kompletnie nie znam tych aut, czy jest tu ktoś kto ogarnia francuzką motoryzację ? a może jakieś inne propozycje ?


Pierwsza na myśl przyszła Skoda Octavia II Combi z 1,6 102 KM. Przyjmuje bezboleśnie LPG, lecz większość sięga 24 k PLN. Za 22 k PLN o ile pierwszy właściciel może być sensownie https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-oct ... C1p5W.html

Szedłbym w kierunku Citroena C5 III (gdyby miał 4x4 to brałbym w 2,0 HDI). Pakowny, 1,8 i 2,0 najlepiej na tle konkurentów znoszą LPG. Tak jak w przypadku Octavii lepiej byłoby mieć 25k, jeżeli ma być 2009 lub odrobinę młodsze i przyzwoitym stanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 18.cze.2019 20:01:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
mariuszj0808 napisał(a):
Panowie wymieniam olej w crv chcę zrobić płukankę po castrolu którego zachwalał poprzedni właściciel której płukanki użyć od Liqui molly najlepiej bo jest kilka https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from ... h&_sacat=0


Nie szkoda Ci kasy? Jak masz za dużo mogę podać swój nr konta.
Po co jakieś płukanki? Co to ma dać? To pic na wodę...

Posłużę się swoim przykładem.... Opel Vivaro zrobiłem 570 tyś km przez 4 lata. Olej L.Moly
Iveco Daily 478 000 km przez 2 lata. Olej Total
Master 588 tyś km olej ELF
i inne z przebiegami po ok 10 tyś mies.
Co je łączy? Do żadnego nie dolewałem, płukanek, ceramizerów, uszlachetnaiczy. Wszystkie pracują idealnie. Vivaro i Daily przy sprzedaży zabrane przez pierwszych oglądających
Wniosek wyciągnij sam

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 19.cze.2019 21:40:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
emsi napisał(a):
mariuszj0808 napisał(a):
Panowie wymieniam olej w crv chcę zrobić płukankę po castrolu którego zachwalał poprzedni właściciel której płukanki użyć od Liqui molly najlepiej bo jest kilka https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from ... h&_sacat=0


Nie szkoda Ci kasy? Jak masz za dużo mogę podać swój nr konta.
Po co jakieś płukanki? Co to ma dać? To pic na wodę...

Posłużę się swoim przykładem.... Opel Vivaro zrobiłem 570 tyś km przez 4 lata. Olej L.Moly
Iveco Daily 478 000 km przez 2 lata. Olej Total
Master 588 tyś km olej ELF
i inne z przebiegami po ok 10 tyś mies.
Co je łączy? Do żadnego nie dolewałem, płukanek, ceramizerów, uszlachetnaiczy. Wszystkie pracują idealnie. Vivaro i Daily przy sprzedaży zabrane przez pierwszych oglądających
Wniosek wyciągnij sam

https://www.youtube.com/watch?v=bMgL00pUZaY
w e39 po castrolu jakieś 7 wymian oleju dalej dopiero teraz jako tako w miarę czysto .

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 21.cze.2019 20:13:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
https://photos.app.goo.gl/8owDW7qNu7nEvQ1LA tak wygląda świeży filtr mana po wyjęciu z puszki po 10 minutach pracy na biegu jałowym z płukanką to co się z niego niego wylewa to castrol 5w30

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 22.cze.2019 09:19:18 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
infek napisał(a):
Kącik motoryzacyjny, ale można chyba pod to podciągnąć motocykle - w końcu to też element motoryzacji.
Nie wiem jak to u was wygląda, ale ja gdy tylko zrobi sie względnie ciepło - przesiadam się na motocykl.
Jeżeli są tutaj jacyś motocykliści wśród użytkowników to pozdrowienia i przybijam im piątkę.


Mamy temat "motocyklowy" ;)

viewtopic.php?f=25&t=122459

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 02.lip.2019 09:52:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Widzę ,że w kraju nowa moda nastała na jazdę ze spuszczonymi majtami z silnika (spodnia osłona silnika ryje po asfalcie wypięta z przodu) za pewne patent na chłodzenie dodatkowe ciekawe czy jeden z drugim cymbały pomyślały co się stanie jak się oderwie i przygrzmoci w inne auto .

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 05.lip.2019 03:01:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
mariuszj0808 napisał(a):
Widzę ,że w kraju nowa moda nastała na jazdę ze spuszczonymi majtami z silnika (spodnia osłona silnika ryje po asfalcie wypięta z przodu) za pewne patent na chłodzenie dodatkowe ciekawe czy jeden z drugim cymbały pomyślały co się stanie jak się oderwie i przygrzmoci w inne auto .

Ale ze jak tak celowo??
Debili z otwartymi maskami widzialem ale zeby od dolu??

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 14.lip.2019 08:12:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Osłona z reguły jest wsuwana przodem nad zderzak z tyłu trzyma się na zapinkach raczej nie ma takiej możliwości żeby sam przód wypiął się z nad zderzaka .
Tak na marginesie mam pytanie czy pb po około 5 latach w zbiorniku w aucie do czegoś się nadaje poza byciem rozpałką ?

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 14.lip.2019 18:46:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1658
Auto: BEX+ Quattro


Ciekawa odmiana W211

Starszy materiał o T4, czyli coś dla fanów busów i krewnego AELa :peace:



Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 07.sie.2019 20:41:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
infek napisał(a):
Niezawodny sprzęcik - każda epoka motoryzacyjna ma jakieś auto, które jest przełomowe. T4 jest jednym z nich.
Nowych się nie kupi - pozostają auta z drugiej ręki. Czasami trafiają się jakieś perełki - ale umówmy się - większośc z nich to auta z historią. Zwłaszcza gdy cena jest podejrzanie niska. Wówczas przy zakupie obowiązkowo trzeba posiadać jakiś miernik lakieru.
Nie jest to drogi sprzęt: https://automotohit.pl/Mierniki-lakieru
Ale uchroni przynajmniej przed negatywnymi konsekwencjami zbyt pochopnie podjętej decyzji zakupowej.

Niejaki Odyn Youtuber przekonał się na własnej skórze jakie niespodzianki może nieść za sobą zakup niepewnego t4 ostatnio jak podsumował wyszło 30 koła .

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 07.sie.2019 21:03:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1658
Auto: BEX+ Quattro
mariuszj0808 napisał(a):
infek napisał(a):
Niezawodny sprzęcik - każda epoka motoryzacyjna ma jakieś auto, które jest przełomowe. T4 jest jednym z nich.
Nowych się nie kupi - pozostają auta z drugiej ręki. Czasami trafiają się jakieś perełki - ale umówmy się - większośc z nich to auta z historią. Zwłaszcza gdy cena jest podejrzanie niska. Wówczas przy zakupie obowiązkowo trzeba posiadać jakiś miernik lakieru.
Nie jest to drogi sprzęt: https://automotohit.pl/Mierniki-lakieru
Ale uchroni przynajmniej przed negatywnymi konsekwencjami zbyt pochopnie podjętej decyzji zakupowej.

Niejaki Odyn Youtuber przekonał się na własnej skórze jakie niespodzianki może nieść za sobą zakup niepewnego t4 ostatnio jak podsumował wyszło 30 koła .

Każde niepewne auto potrafi wydrenować kieszeń, przekonałem się na własnej skórze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 07.sie.2019 21:22:43 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Bo zachciało się swapów :)

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 07.sie.2019 23:04:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1658
Auto: BEX+ Quattro
Zarathustra napisał(a):
Bo zachciało się swapów :)

Chciałem mieć to, czego nie oferuje fabryka. :d

C5 nie łamie się na zakrętach. :fuckyou2:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 08.sie.2019 09:44:11 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
ale daje tyle samo przyjemności co BEX ;)

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 08.sie.2019 11:33:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1658
Auto: BEX+ Quattro
Zarathustra napisał(a):
ale daje tyle samo przyjemności co BEX ;)

Zgadza się. ;) BEXowi przydałaby mi się 3 z przodu w Nm...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 08.sie.2019 11:42:55 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Pamiętaj że mój jest na koksie.. co czuć :)

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 08.sie.2019 13:22:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1658
Auto: BEX+ Quattro
Zarathustra napisał(a):
Pamiętaj że mój jest na koksie.. co czuć :)

Następnym ustawimy się na kresce, w końcu KM prawie tyle samo.



Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 08.sie.2019 13:30:42 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
U mnie na 5 kończą się organki :D

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: