.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2025 23:04:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: czy w b4 ustawia sie kąty?
PostNapisane: 12.gru.2003 13:31:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
jak w temacie
chodzi mi o przednia os

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2003 14:25:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2003 10:31:43
Posty: 29
Lokalizacja: jaworzno
tak, oczywiście

_________________
Audi A6 C4 AVANT TDI QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2003 14:50:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
jak tak to powiedz jak - bo w ASO mi powiedzieli że jak jest krzywo to się nową kolumnę kupuje a ja też nie widzę takie możliwości.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2003 15:23:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Chodzi o kąt wyprzedzenia sworznia czy kąt pochylenia koła ??.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2003 15:31:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Rogal napisał(a):
Chodzi o kąt wyprzedzenia sworznia czy kąt pochylenia koła ??.

jak patrzysz od przodu to kola stoja tak: /-------\
:diabel:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2003 15:46:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
kąt pochylenia - moim zdaniem się nie da wyregulować ale może się mylę a tak pozatym to dobrze że nie tak -> \------/ :diabel: bo jak tak /-----\ i nie jest to bardzo mocno to nawet lepiej bo w zakręcie lepiej trzyma ;)

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Ostatnio edytowano 12.gru.2003 15:48:47 przez Czarek_S, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2003 15:47:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Cytuj:
jak patrzysz od przodu to kola stoja tak: /-------\


To masz zle ustawiona zbieznosc, a to ustawia sie koncowkami drazka kierowniczego

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2003 16:54:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
nie wiem jak w b4 (bo nie widzialem sworznia) ale w b3 reguluje sie te katy...

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2003 17:05:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
ADRIAN napisał(a):
To masz zle ustawiona zbieznosc, a to ustawia sie koncowkami drazka kierowniczego

zbieznosc jest ustawiona ok (0,5 mm na kazdym kole) - ustawia sie na srubie z gwintem rzymskim przy koncowce drazka kierowniczego natomiast kat pochylenia mam -1st 45 min ale zakretow trzyma sie :peace: i nie sciaga

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2003 17:29:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
zakrętów będzie się trzymał bardzo dobrze a jedyna wada to to, że oponki będzie rezał nierówno - bardziej od środka

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2003 20:34:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Jak kola sa tak /----\ to opony beda wydatre na zewnatrz , jak tak \----/ to bedzie darl wewnetrzna czesc bieznika.Ale to w sumie zalezy od kata pochylenia kola. Najwazniejsze zeby nie zciagal w jedna ze stron. Z tego co pamietam z praktyk na stacji diagnostyki to kola nigdy niesa idealnie I----I . Takze jesli sa lekko tak /---\ niebiora bieznika i nie zciaga auto to jest OK.
Zapytaj diagnosty jak powinno byc u ciebie, albo niech sprawdzi to powinno wyniesc cie oklo 50zl. razem z ustawieniem

Pozdrawiam.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2003 09:55:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Zawsze kola sa minimalnie do srodka.
Dlatego to nazywa sie zbieznosc .
Przy wchodzeniu w zakret kola "wychylaja sie na zewntarz" wzgledem siebie
i to jest rozbieznosc.
Na wprost musi byc lekka zbieznosc aby autko "lekko" prowadzilo sie na wprost.

Kat pochylenia zwrotnicy (kola) jest tez regulowany.
Natomiast kat wyprzedzenia zwrotnicy nie.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2003 10:27:38 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w B2, B3, B4 katy ustawia sie koncowka wahacza , jest odkrecana .... w C3, C4 katy ustawia sie ustawia sie przy gornym mocowaniu kolumny , pod maska odkrecajac 3 sruby przy poduszce Mcphearsona

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2003 10:51:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
hans napisał(a):
w B2, B3, B4 katy ustawia sie koncowka wahacza , jest odkrecana .... w C3, C4 katy ustawia sie ustawia sie przy gornym mocowaniu kolumny , pod maska odkrecajac 3 sruby przy poduszce Mcphearsona


no to u mnie to tylko teoretycznie jest ta regulacja bo jak odkręce te śruby to mam luzu z 1 mm :<

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2003 11:39:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
To o czym piszesz to jest kat pochylenia sworznia a nie zbieznosc kol ,ktora regolowana jest na drazkach przez srube rzymska.

Jesli dobrze pamietam to pochylenie sworznia reguluje sie przez odkrecenie dwoch srub mocujacych przegub osiowy (od spodu) i wtedy mozesz wyprostowac lub pochylic kolo w pionie.

A w C4 na pewno jak opisane wyzej (trzy sruby mocujace poduszke)

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2003 13:58:54 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ja tylko odpowidzialem na pytanie Bilu bo widzac w jakim kierunku poszla dyskusja sadzilem ze juz nigdy sie nie dowie jak to zrobic ...

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2003 16:44:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
hans napisał(a):
ja tylko odpowidzialem na pytanie Bilu bo widzac w jakim kierunku poszla dyskusja sadzilem ze juz nigdy sie nie dowie jak to zrobic ...

chyba trzeba spota znow zrobic (kanal jest do dyspozycji) ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2003 08:50:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2003 10:31:43
Posty: 29
Lokalizacja: jaworzno
Odnośnie tych kątów kół u mnie też zbierało od środka- na obydwu kołach. najpierw sprawdzałem w takiej śmiesznej książce audi 80 sam naprawiam czy coś takiego tam pisało, że się ustawia na mocowaniu sworznia i wahacza (nieprawda w przypadku B4 nie ma takich możliwości). Zadzwoniłem do ASO, facet mi mówi, że już takich aut nie robią ale mi sprawdzi czy kąt pochylenia kół się reguluje. Kąt pochylenia się reguluje na mocowaniu pomiędzy kolumną Mcphearsona a tą częścią, która jest odlana ze stali przy tarczy hamulcowej- przepraszam ale zapomniałem jak ona się nazywa. Pojechałem na geometrię poprosiłem o zrobienie kątów, po stronie pasażera podpiłowywali otwory, bo już nie było możliwości regulacji było na max. Od tej pory już nie zbiera.
Pozdrowienia

_________________
Audi A6 C4 AVANT TDI QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2003 09:45:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
U mnie regulował kąt pochylenia koła. I była regulacja na swożniu i miedzy zwrotnicą a macpersonem !!!.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2003 10:22:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.lip.2003 19:50:16
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa
Panowie jezeli patrzac z przodu kola stoja tak /---\ to przynajmniej w Coupe B4 rguluje sie to na koncowce wachacza. Koncowka jest przykrecona do wachacza na trzy sruby, w koncowce sa pozatym otwory fasolkowe. Powinni to wyregulowac przy ustawianiu geometrii. Jezeli sie nie da wyregulowac to trzeba wymienic koncowki albo tuleje gumowe wachacza.

_________________
Audi Coupe 2.8E


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: