.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2025 23:04:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: B3 1,8S zagazowana - dziwne problemy z gazem
PostNapisane: 03.paź.2005 11:42:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 14:02:48
Posty: 60
Lokalizacja: Rybnik / Warszawa
Witam!

Piszę w imieniu kolegi, który ma 80 B3 1,8S z instalacją gazową zdaje się BRC na gaźniku. Otóż auto na gazie przejechało nie tak znów dużo - ok. 50 kkm. Chodziło bez zarzutu. Od ok. miesiąca pojawił się jednak - bardzo nagle - problem. Otóż pewnego razu auto nie zapaliło na gazie. I już nie chciało. Objawy są takie, że:
1. Jak jest zimny, to nie chce w ogóle palic na gazie (lub czasem zapala za 10-15 razem po długim kręceniu). Na benzynie - wszystko OK.
2. Jaj się kręci rozrusznikiem próboując odpalić na LPG, z rury nie idą spaliny.
3. Jak się pojedzie zaraz po zapaleniu na benzynie i przełączy na gaz, auto nie ciągnie - czyl silniki pracuje bez paliwa
4. Kiedy auto się rozgrzeje, pali na gazie bez problemu.
5. Kiedy auto się rogrzeje, jeździ na gazie idealnie (spokojnie 180 km/h)
6. Nie ma wyższego spalania (9,5 litra przy 150 km/h).
7. Reduktor został rozebrany i wyczyszczony. Membrany ponoć w dobrym stanie.

Co to może być? Mnie się wydaje, ze elektryka, bo auto na ciepło chodzi idealnie, nie kopci, nie spala za dużo, czyli nie wygląda to na uszkodzenie mechaniczne. Poza tym kryzys przyszedł nagle - nie było tak, że objawy narastały.
Z drugiej strony nie mam pojęcia co może miec elektryka do temperatury silnika. :|

Możecie polecić _dobrego_ gazownika w Warszawie lub w Chorzowie? Dotychczas wszyscy brali kase, pokazywali - o, zapala! - na ciepłym silniku, a rano było to samo.

Pozdrawiam i sorry za wypracowanie :diabel:

_________________
Audi 80 B3 1,8S '88 (było) :(
Audi 80 B4 1,9TDI Avant '95 (jest) :D

"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you, that's the killer." - J. Clarkson


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2005 12:05:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Więcej danych, przede wszystkim która generacja I czy II?

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2005 12:09:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
być może trzeba sprawdzić cewkę zaworu gazowego raz łączy a raz nie .
centralka z przełącznikiem też do sprawdzenia
często gęsto jest też tak że przewody zapłonowe lub świece są przyczyną niedomagań silnika na gazie oprócz tego kopułka + palec to standard
Proponuje na razie samemu posprawdzać bo do partacza można zawsze pojechać.

Spróbuj na zimnym silniku podłączyć z akumulatora +12V bezpośrednio do cewki i sprawdż czy otwiera
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2005 13:29:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 14:02:48
Posty: 60
Lokalizacja: Rybnik / Warszawa
Hej :)

Cytuj:
Więcej danych, przede wszystkim która generacja I czy II?


W sumie nie wiem :P ale myślę że pierwsza - to taka najtańsza, najłatwiejsza instalka. Butla, reduktor i przełącznik w trzech trybach: gaz - benzyna - zero (zero do wypalania paliwa w komorze gaźnika przed przełączeniem na gaz).

Lamerskie pytanie: po czym poznać która to generacja?

LYsY

_________________
Audi 80 B3 1,8S '88 (było) :(
Audi 80 B4 1,9TDI Avant '95 (jest) :D

"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you, that's the killer." - J. Clarkson


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2005 13:59:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jak nie ma kompa to I jak jest to II.
Jeśli nie ma kompa to jedyne, co mi przychodzi do głowy to za mała dawka żeby pracował na zimnym albo zły stan układu zapłonowego. Wyczyść jeszcze filterek od gazu. Przełacznik na 3 położenia - rozumiem, ze nie masz przycisku "ssania gazowego" (dodatkowy elektromagnes na reduktorze pośrodku obudowy) a z reduktora do silnika jest przeciągnięty tylko wąż doprowadzajacy gaz. Czyli kolejny raz się powtarzam - reduktor, który jest zaprojektowany do II gen. założony jako I gen.
Może problemy zaczęły się, kiedy na dworze zrobiło się chłodniej?
Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2005 14:50:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 14:02:48
Posty: 60
Lokalizacja: Rybnik / Warszawa
Witam,

Cytuj:
Może problemy zaczęły się, kiedy na dworze zrobiło się chłodniej?


No więc nie. Auto na tym gazie przetrwało już jedną zimę. Przy mrozach rzędu -15 st. paliło dobrze. Teraz mu się "odwidziało". Kompa nie ma na pewno. Ssanie jesyt standardowe z Audi i działało na gaz (czyli podciągnięcie ssania podwyzszało obroty na gazie).
Filterek od gazu był zmieniony.
Silnik po zapaleniu - jak już się uda przełączyć na gaz po zagrzaniu - pracuje równo, więc nie sądzę że to kable WN. Widziałem silnik na kablach które miały przebicie i trzęslo go jak Nel w febrze :) a ten jest stabilny. Świece to trójelektrodowe NGK na których jest zrozione około 20 kkm.

Od czego więc zacząć? Od świec?

_________________
Audi 80 B3 1,8S '88 (było) :(
Audi 80 B4 1,9TDI Avant '95 (jest) :D

"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you, that's the killer." - J. Clarkson


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 07:03:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jeśli wszystko jest tak jak piszesz, to przychodzą mi do głowy tylko trzy możliwości:
- zbyt uboga regulacja,
- łapie gdzieś "lewe" powietrze,
- do wymiany membrany w reduktorze albo cały reduktor (w BRC po 1 zimie to normalne jeśli zapalasz na gazie), nawet jeśli optycznie membrany są OK, to nie znaczy że pracują jak powinny (zwłaszcza ta mała). Sprawdż też, czy sprężynka pod małą membraną nie jest zapieczona.

Znów się będę powtarzał - dla I generacji tylko Lovato z dodatkowym podciśnieniowym wężykiem sterującym (między kolektorem a reduktorem - nie mylić z kompensacją) i elektromagnesem "ssania" gazowego. Temat przerabiałem w 1,8S - nigdy wiecej BRC I gen.
Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2005 10:05:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2005 09:54:36
Posty: 7
Lokalizacja: Chorzów
Witam wszystkich,

to ja jestem szczęśliwym posiadaczem Audi 80 (B3) z gazem i całego zamieszania wokół tego

Cały czas kolega Wojtek pisał w moim imeniu- za co mu serdecznie dziekuje:) Wczoraj wreście zanalzałem chwilkę czasu i włączyłem się do elitarnego klubu Audi.

Sytuacja z moim autkiem wygląda mniej więcej w ten sposób. Chętnie pali na benzynę, a na gaz stratuje po ok. minucie pracy na benzyni, ale również z trudnościami.

Podejrzewam, że muszę tylko wymienić świece . Reszta podzespołów dotyczacych instalacji gazowej była sprawdzona w ubiegłym tygodniu. Na świecach przejechałem już prawie 20 tys.

Proszę o pomoc i opninie - jesli to rzeczywiście mogą być tylko świeczki??

Pozdrawiam

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2005 12:00:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Może byc cały układ zapłonowy, ale od swic należałoby zacząć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2005 12:40:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
jackpots napisał(a):
Witam wszystkich,

to ja jestem szczęśliwym posiadaczem Audi 80 (B3) z gazem i całego zamieszania wokół tego

Cały czas kolega Wojtek pisał w moim imeniu- za co mu serdecznie dziekuje:) Wczoraj wreście zanalzałem chwilkę czasu i włączyłem się do elitarnego klubu Audi.

Sytuacja z moim autkiem wygląda mniej więcej w ten sposób. Chętnie pali na benzynę, a na gaz stratuje po ok. minucie pracy na benzyni, ale również z trudnościami.

Podejrzewam, że muszę tylko wymienić świece . Reszta podzespołów dotyczacych instalacji gazowej była sprawdzona w ubiegłym tygodniu. Na świecach przejechałem już prawie 20 tys.

Proszę o pomoc i opninie - jesli to rzeczywiście mogą być tylko świeczki??

Pozdrawiam

Jack


Wymieniaj, wymieniaj... I tak wymienisz reduktor...
Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2005 15:34:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2005 09:54:36
Posty: 7
Lokalizacja: Chorzów
Mam nadzieję, że na tym reduktorze przejezdze jeszcze zime.

Dzieki za pomoc. Zaczne szukanie usterki od wymiany swiec - jest to chyba najmniejszy wydatek - na początek ok. 50 zl.

Po weekendzie zobaczymy jesli znow moje Audi polubi gaz od pierwszego startu silnika.

Pozdrowienia i zycze Wszystkim miłego weekendu

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2005 11:45:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2005 09:54:36
Posty: 7
Lokalizacja: Chorzów
Witam Wszystkich,

Stan mojego autka jest nastepujacy:

1. swiece wymienilem, a na gazie nadal nie startuje szczegolnie jak jest zimny motor.

2. druga ciekawa rzecz - jak sie motor rozgrzeje i przejade jakas pokazna liczbe kilometrow nie ma problemu z odpaleniem autka.

3. Wydaje mi się, że nie zawsze pali sie lampka kontrolna przy stracie na gaz.

Jaki mam zrobic kolejny krok?

z gory dziekuje za pomoc.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2005 13:42:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
jackpots napisał(a):
Witam Wszystkich,

Stan mojego autka jest nastepujacy:

1. swiece wymienilem, a na gazie nadal nie startuje szczegolnie jak jest zimny motor.

2. druga ciekawa rzecz - jak sie motor rozgrzeje i przejade jakas pokazna liczbe kilometrow nie ma problemu z odpaleniem autka.

3. Wydaje mi się, że nie zawsze pali sie lampka kontrolna przy stracie na gaz.

Jaki mam zrobic kolejny krok?

z gory dziekuje za pomoc.

Jack


Pisałem już... Membrany w reduktorze, temat przerabiałem nie raz. Nawet jeśli wyglądają OK, to guma straciła swoje właściwości (elastyczność) i na zimnym silniku jest zbyt mała dawka gazu.
Zimę na nich przejeździsz, ale ile benzyny spalisz niepotrzebnie...
Co do lampki, posprawdzaj kostki i bezpieczniki od instalki (wszystkie), może gdzieś czasami nie łączy (chyba że się wyłącza po kilku sek. przy włączonym zapłonie bez zapalonego silnika - to normalne i tak ma być).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2005 17:23:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 11:36:08
Posty: 553
Lokalizacja: Płock
ja mialem to samo. w czwartek wymienilem reduktor (kosztowalo mnie to wszystko razem rowno 300plnow) i wszystko wrocilo do normy.

_________________
Audi 80 B3 1.8S NE
Audi 80 B4 Avant 1.9tdi 1Z
Opel Corsa D CDTI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2005 16:24:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2004 21:32:00
Posty: 67
Lokalizacja: Gdańsk
wordeck napisał(a):
...ciach
Znów się będę powtarzał - dla I generacji tylko Lovato z dodatkowym podciśnieniowym wężykiem sterującym (między kolektorem a reduktorem - nie mylić z kompensacją) i elektromagnesem "ssania" gazowego. Temat przerabiałem w 1,8S - nigdy wiecej BRC I gen.
Pozdrawiam

Wlasnie u siebie zbieram sie do wymiany reduktora. Czytalem twoje wczesniejsze posty o tym reduktorze z dodatkowym podcisnieniem. Chcialbym zalozyc taki u siebie (KE-jetronic silnik 1.8), tylko zastanawiam sie jak by to chodzilo u mnie. Pogrzebalem w internecie i wychodzi na to ze Lovato z tym dodatkowym wezykiem to reduktor TURBO.
Hmm, warto doplacac i zakladac taki reduktor do silnika bez turbo?
Pozdr

_________________
Audi 80 (B3) 1.8(JN>KE-Jetronic)+gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 09:50:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2005 09:54:36
Posty: 7
Lokalizacja: Chorzów
Ahoj,

podjałem już dyzycję o wymianie reduktora. Pozostaje tylko pytanie o dobry zaklad w Warszawie lub w pobliżu Katowic (najlepiej w Chorzowie).

Prosze rowniez o podanie przyblizonej ceny reduktora Lovato wraz z robocizną.

Niewiele mi również mówi powyższy opis "Lovato z dodatkowym podciśnieniowym wężykiem sterującym (między kolektorem a reduktorem - nie mylić z kompensacją) i elektromagnesem "ssania" gazowego.

dziękuje

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 11:03:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
zbychu napisał(a):
Wlasnie u siebie zbieram sie do wymiany reduktora. Czytalem twoje wczesniejsze posty o tym reduktorze z dodatkowym podcisnieniem. Chcialbym zalozyc taki u siebie (KE-jetronic silnik 1.8), tylko zastanawiam sie jak by to chodzilo u mnie. Pogrzebalem w internecie i wychodzi na to ze Lovato z tym dodatkowym wezykiem to reduktor TURBO.
Hmm, warto doplacac i zakladac taki reduktor do silnika bez turbo?
Pozdr


Albo reduktor od I gen. z wkręconym w miejsce elektromagnesu od "ssania" gazowego" króćcem do kompensacji.
1. Odkręcasz pokrywę reduktora
2. Wykręcasz z pokrywy ustrojstwo od "ssania"
3. Wkręcasz kawałek nagwintowanej rurki albo oryginalny króciec
4. uszczelniasz otwory w pokrywie (2 szt.) za pomocą dobrego kleju.
4. Czekasz aż klej wyschnie (żeby nie przykleić membrany) i przykręcasz pokrywę.
5. Zakładasz reduktor w miejsce starego
6. Cienki wężyk łaczysz do kolektora POMIĘDZY PRZEPUSTNICĄ A CYLINDRAMI
7. Kompensację podłączasz tam gdzie była, czyli grubym wężem od wstawionego w reduktorze króćca do kanału dolotowego pomiędzy filterm powietrza a przepustnicą (czyli do właściwego króćca w mikserze).

Zwykły reduktor z I gen. ze śrubką, bez sterowania elektronicznego mieszanki, a nie reduktor turbo. Krokowca za wężu gazowym zostawiasz. Może (chociaż nie musi) być konieczna regulacja kompa. Oba wężyki muszą byc podłączone, bo nie będzie chodził.


jackpots napisał(a):
Ahoj,

podjałem już dyzycję o wymianie reduktora. Pozostaje tylko pytanie o dobry zaklad w Warszawie lub w pobliżu Katowic (najlepiej w Chorzowie).

Prosze rowniez o podanie przyblizonej ceny reduktora Lovato wraz z robocizną.

Niewiele mi również mówi powyższy opis "Lovato z dodatkowym podciśnieniowym wężykiem sterującym (między kolektorem a reduktorem - nie mylić z kompensacją) i elektromagnesem "ssania" gazowego.

dziękuje

Jack


Zakładu w tych okolicach niestety nie znam.
Tutaj masz opisany ten reduktor (czyli LOVATO do I gen. z wężykiem).
http://www.arbiter.pl/galeria/lovato-regeneracja

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 11:59:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2005 19:19:38
Posty: 101
Lokalizacja: OP
Przy okazji:

wordeck napisał(a):

...
6. Cienki wężyk łaczysz do kolektora POMIĘDZY PRZEPUSTNICĄ A CYLINDRAMI


Dlaczego koniecznie jw. a nie np. przed przepustnicą? Z czego to wynika?

_________________
There is no such thing as good deal at the dealer.
------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 21:49:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2004 21:32:00
Posty: 67
Lokalizacja: Gdańsk
Hej wordeck, wlasnie przegladalem forum LPG na portalu autocentrum.pl i juz chyba kumam o co chodzi.
To dodatkowe podcisnienie w reduktorze 1-gen to nic innego jak odciecie doplywu gazu do reduktora, kiedy silnik przestanie pracowac. Ten cienki wezyk steruje zaworkiem na wejsciu do reduktora i nie ma wplywu na sama charakterystyke pracy reduktora; to poprostu zwykle zabezpieczenie wyplywu gazu. W reduktorach tzw. elektronicznych, nie ma tego dodatkowego wejscia z tym cienkim wezykiem, jest natomiast elektromagnes ktory steruje tym zaworem na wejsciu do reduktora.
Ot i cala roznica miedzy tymi dwoma typami reduktorow :):
To tyle w kwestii reduktorow 1-gen z "cienkim wezykiem".
Pozostaja jeszcze reduktory TURBO. Tam tez chyba doprowadzone jest dodatkowe podcisnienie, ktore faktycznie wplywa na prace reduktora.
Ewentualnie wlasnoreczna przerobka, a'la kefir200 :peace:
No nic pogrzebie jeszcze na tym forum, moze cos znajde :)

_________________
Audi 80 (B3) 1.8(JN>KE-Jetronic)+gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2005 08:01:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
zbychu napisał(a):
Hej wordeck, wlasnie przegladalem forum LPG na portalu autocentrum.pl i juz chyba kumam o co chodzi.
To dodatkowe podcisnienie w reduktorze 1-gen to nic innego jak odciecie doplywu gazu do reduktora, kiedy silnik przestanie pracowac. Ten cienki wezyk steruje zaworkiem na wejsciu do reduktora i nie ma wplywu na sama charakterystyke pracy reduktora; to poprostu zwykle zabezpieczenie wyplywu gazu. W reduktorach tzw. elektronicznych, nie ma tego dodatkowego wejscia z tym cienkim wezykiem, jest natomiast elektromagnes ktory steruje tym zaworem na wejsciu do reduktora.
Ot i cala roznica miedzy tymi dwoma typami reduktorow :):
To tyle w kwestii reduktorow 1-gen z "cienkim wezykiem".


To nie tylko odcięcie przy niepracujacym silniku (podciśnienie w kolektorze = ciśnieniu atmosferycznemu), ale również ograniczanie/zwiększanie dawki w zależności od zmian podciśnienia w kolektorze w czasie pracy silnika. Nie ma dodatkowych zaworków...

Zapp napisał(a):
Przy okazji:

wordeck napisał(a):

...
6. Cienki wężyk łaczysz do kolektora POMIĘDZY PRZEPUSTNICĄ A CYLINDRAMI


Dlaczego koniecznie jw. a nie np. przed przepustnicą? Z czego to wynika?


Dot. K-Jetronic i KE-jetronic:
Zastosowanie 2 wężyków to nie tylko odcięcie paliwa przy niepracującym silniku. W skrócie zasada jest taka: są dwie membrany (dwie komory podciśnieniowe, w których:
- ta do której dochodzi "cienki" wężyk steruje dawką na podstawie wartości podciśnienia W KOLEKTORZE, czyli ZA PRZEPUSTNICĄ,
- ta do której podłączasz kompensację steruje dawką na podstawie ciśnienia panującego PRZED PRZEPUSTNICĄ.
Obydwie komory są połączone z tą samą dźwigienką sterującą dawką (czyli uchylającą/zamykającą iglicę). Czyli aktualna dawka gazu dostaczana do silnika jest wypadkową ciśnienia panujacego przed i za przepustnicą. Podciśnienie ZA PRZEPUSTNICĄ jest zależne od uchylenia przepustnicy i chwilowego obciążenia silnika, a więc umożliwia w miare precyzyjne dostarczenie silnikowi paliwa w takiej ilości, w jakiej jest akurat potrzebne (w funkcji obciążenia i otwarcia porzepustnicy).
Kompensację trzeba zostawić jako zło konieczne, ze względu na wahania podciśnienia w zakresie niskich obciążeń i obrotów, wywołane zmianami położenia klapy przepływomierza powietrza w układzie wtrysku benzyny.

Dot. układów I. gen. w silnikach gaźnikowych:
Jak wyżej, tyle, że bez kompensacji - podciśnienie w kolektorze steruje dawką w funkcji otwarcia przepustnicy i chwilowego obciążenia silnika. Sterowana jest tylko jedna komora w reduktorze, w drugiej panuje ciśnienie atmosferyczne.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: