.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.cze.2025 23:16:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2005 11:52:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Drugi czujnik daje obroty silnika do obrotomierza :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2005 17:32:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 17:14:27
Posty: 39
Fajnie, a co daje pięć iskier a nie trzy?. W aparacie zapłonowym pierścień koło Halla ma jedno wycięcie, więc co liczy pięć iskier?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 07:26:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 17:14:27
Posty: 39
Nie ma chętnych do odpowiedzi na moje pytanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 08:42:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jeden czujnik na kole zamahowym zczytuje jeden impuls na obrot, punkt jest 62 stopnie przed gmp na pierwszym cylindrze. Drugi czujnik zczytuje wszystkie ząbki na wiencu, czyli 135 ząbków i dzieki temu sterownik zna dokladna pozycje wału (co do 2 i 2/3 stopnia) :)

Moze masz zapaskudzone, albo obłamane te ząbki... widac je chyba przez szczeline w skrzyni biegów, albo dokladniej gdy zdejmie sie wspornik miedzy skrzynią a silnikiem, na dole.

P.S. mozna takze wpiąć sie oscyloskopem, odpalic silnik i obserwowac czy impulsy są równomierne, czy ktorys nie ginie itp.

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... eform.html

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 08:46:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 17:14:27
Posty: 39
O! to może być dobry trop u kupa roboty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 10:28:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 17:14:27
Posty: 39
Niestety, uwagi kolegi okazały się trafne, mam wyłamany jeden ząb na wieńcu. Czy to naprawdę może tak oszukiwać komputer że giną dwie iskry?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 10:35:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
może, bo komputer nie może się doliczyć zębów i traci rachubę, a przez 2/3 obrotu pozycjonuje sobie zapłon czekając na ten jeden impuls z drugiego czujnika.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 10:37:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 17:14:27
Posty: 39
QRWA!!!!!!!!!, to jestem usadzony. Sam sobie z tym bykiem nie dam rady. A macie może taki wieniec? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 11:16:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Komar88 napisał(a):
QRWA!!!!!!!!!, to jestem usadzony. Sam sobie z tym bykiem nie dam rady. A macie może taki wieniec? :)


bierz od razu cale kolo zamahowe z wiencem, bo z przekladka wienca to bedzie bujanie. Jakis rok temu kupowalem do siebie cale kolo zamahowe, zaplacilem chyba 40 zł :D u ciebie chyba takie samo idzie.

P.S. a nastepnym razem jak nie mozesz odpalic to poczekaj dwie sekundy az silnik sie zatrzyma i dopiero wtedy ponownie sprobuj odpalic:) Ja w swoim silniku wlasnie tak wylamalem zabek, kercilem rozrusznikiem, wylaczylem stacyjke i szybko znowu chcialem zakrecic, zanim silnik sie zatrzymal i w ten sposob zabek poszedl sie czesac.

Z tym, ze u mnie jakos jezdizl bez jednego ząbka :) tylko przy krecdeniu rozrusznikiem dochodzil dziwny dzwiek...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 11:24:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 17:14:27
Posty: 39
Pytanie: co łatwiej wyciągnąć, silnik czy skrzynię?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 11:29:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Zdecydowanie skrzynie.Tylko że bzzz kanału się nie obejdzie :/ .
Ja silnik ze s.b demontowałem i montowałem około 10 godzin ale bez kanału.
Skrzynia powinna wyjść od spodu a silnik przodem można wytarmosić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 11:31:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Skrzynię. Odpada Ci wiele kłopotliwych rzeczy jak czujniki i płyn chłodzący. A skrzynia, to kilka śrub, przeguby i przegub wału. I dwie poduszki. Jest lżejsza poza tym. Tylko pamiętaj, żeby dobrze dobrać klucze do odkręcenia przegubów wewnętrznych. I żeby dobić je do końca i dopiero odkręcać. Pomyśl o wymianie łożyska igiełkowego podpierającego wałek sprzęgłowy. Kosztuje grosze, a zdarza się, że po zdejmowaniu skrzyni szybko pada. Ja zmieniałem zawsze przy jednej pracy łożysko wyciskowe i wszystkie simeringi w skrzyni jakie wymagały wymiany. Dobrze to zaplanuj, żebyś nie wracał do tematu za miesiąc...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 12:42:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
przyda sie klucz dynamometryczny i specyfik loctite'a zapobiegajacy odkrecaniu sie srubek.

Moze sie tez przydac jakis dobry smar na bazie wazeliny do wysokich temp., mozna delikatnie posmarować wieloklin tam gdzie przesuwa sie tarcza sprzegla. Poza tym mozna posmarowac lozysko igielkowe walka sprzeglowego, tez jakims smarem do lozysk.

P.S. jak bedziesz calość skladal do kupy to pamietaj, zeby przy przegubach wyczyscic ze smaru powierzchnie styku przegubu i tych wypustow ze skrzyni do ktorych sie przykreca przykreca, bo potem srubki (w tym przypadku torxy) moga sie poodkrecac...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 13:19:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 17:14:27
Posty: 39
Już parę razy w życiu to robiłem ale nie u tego auta. Nie nawidzę mechaniki samochodowej robię to sam tylko z braku kasy. Ale to już nie dzisiaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 08:49:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 17:14:27
Posty: 39
A może ma ktoś do sprzedania koło zamachowe z wieńcem do mojego kochanego autka? Bardzo pilnie kupię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 08:58:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Czy masz koło dwumasowe czy zwykłe jednomasowe?

Leo napisał(a):
Drugi czujnik daje obroty silnika do obrotomierza :)


Kurcze...w nieświadomości żyłem...sądziłem, że czujnik halla w aparacie... To mi wyjaśnilo pewne nidomaganie obrotomierza :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Ostatnio edytowano 03.lis.2005 09:17:38 przez kefir200, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 09:01:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 17:14:27
Posty: 39
Niestety nie wiem bo go jeszcze nie wydarłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 09:15:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
w 3b jest oczywiście jednomasowe. Dopiero w 6-biegowych pojawiło się dwumasowe.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 11:56:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Przyznam chlopaki ze obserwuje ten watek od samego poczatku i bylem ciekawy co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy i mnie to niezle zaskoczylo. A czy jesli jest to jeden zabek to nie da sie go jakos oszukac, to znaczy dac jakis substytut tego punktu z ktorego bedzie szczytywany impuls?? :|

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 15:30:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mAlIbOr napisał(a):
Przyznam chlopaki ze obserwuje ten watek od samego poczatku i bylem ciekawy co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy i mnie to niezle zaskoczylo. A czy jesli jest to jeden zabek to nie da sie go jakos oszukac, to znaczy dac jakis substytut tego punktu z ktorego bedzie szczytywany impuls?? :|


ta sa zabki od wienca do rozruchu...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: