.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 16:33:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak to jest z dopuszczalnym poborem oleju
PostNapisane: 02.sty.2004 18:25:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2003 21:44:54
Posty: 322
Lokalizacja: Kalisz
Witam chciałem sie was zapytac jak wsze audiczki zachowuja sie od wymiany do wymiany oleju czy cos znika czy wszystko jest tak jak było na początku bo ja sie troche zaniepokoiłem bo przejechłem około 5 tyś km i troche mi ubyło ale auto ani nie kopci na niebiesko naewt rura w środku nie jest czarna świece ładne i nic nato nie wskazuje ze auto moze brac olej moze wzieło ta dopuszcalna ilosc ale jesli tak to ile wynosi ta dopuszcalna ilosc mam silnik 2.2 KV pomóżcie :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 09:29:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2003 12:38:47
Posty: 245
Lokalizacja: Warszawa-Ursus
w sprzedanej we wrześniu setce 87r. 2.3 b. NF przebieg nieznany (na szafie teoretycznie 150000 :P )pobór oleju między wymianą tj.15000km.wynosił ok.1-1.2 L :) a muszę nadmienić że jeszcze trochę wyrzucało olej z pod pokrywy zaworów

_________________
A100 87r. 2.3NF
A100 Q 90r. 2.3KU
A100 93r. 2.3AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 13:53:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2003 21:44:54
Posty: 322
Lokalizacja: Kalisz
Z tego co wyczytałem w książce to dopuszczalny poziom poboru przez audi oleju to jest 1,5 l na 1000km to dla mnie duzo ale skoro niemcy tak pisza w ksiace to pewni tak jest ale niechcił bym miec takiego zuzycia

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 14:08:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Producenci zawsze piszą w miarę duże dopuszczalne zużycie oleju, ale chyba 1.0-1.5L na 10 000 km a nie na 1000km? Bo nie mam żadnej instrukcji pod ręka... A piszą że może być duże, ponieważ gdyby trafił się jakiś egzemplarz który aż tyle chce go wypić to nie będzie to i tak podstawa do reklamacji, ponieważ tak zostało podane w informacjach technicznych o aucie. U mnie zużycie oleju na 10 000 km wynosi na poziomie 0.5 -0.8 litra przy przebiegach aut 210tkm i 290tkm (2 audiczki). A i tak większość tych strat to "pocenie" się gdzieś...

W Bentleyu piszą:

It's normal for your engine to consume oil. The rate of oil consumption depends on the quality and viscosity of yoyr oil, the speed at whitch the engine is operated, the climate, road conditions as well as the amount of dilution and oxidation of the lubricant.
Becouse of these variables, no standart rate of oil consumption can be estabilished, but drivers should expect an increased oil consumtion at high speeds and when engine is new.

A więc nic nowego nie napisali :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Ostatnio edytowano 03.sty.2004 14:16:31 przez piotr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 14:19:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Patrikoss napisał(a):
Z tego co wyczytałem w książce to dopuszczalny poziom poboru przez audi oleju to jest 1,5 l na 1000km to dla mnie duzo ale skoro niemcy tak pisza w ksiace to pewni tak jest ale niechcił bym miec takiego zuzycia

Pozdrawiam


Może... później wezmę książkę i sprawdzę. Ale tak jak mówię: pisząc takie zużycie producenci zabezpieczaja się przed reklamacjami w przypadku dużego zużycia... które raczej rzadko się chyba zdarza.... z tego co wiem to silniki Audi V8 biorą dużo oleju i tak ma być. Ale inne raczej nie robią tutaj jakiś fochów... miałem 1.6S, 2.5TDI, 1.8E, 2.2T i żaden nie brał więcej niż 1L na 10 000 tkm.

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 15:49:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Mój jak na razie nie bierze nic, albo bierze tak mało, że nie jestem w stanie zauważyć po 8tys. km. 50tys. km przebiegu w tej chwili. :P

W mojej instrukcji jest napisane bodajże, że zużycie 1l oleju na 1000mil (1600km) jest jeszcze w normie.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 17:39:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
U mnie w silniku na turbinie po wymianie uszczelniaczy zaworowych łykną jak na razie troche ponad pół litra oliwy a przejechalem 7tys km. To chyba nie źle. Jak miałem fiata 126p to codziennie rano kupowałem litr lotosa, a poza tym nie było tam dmuchawy :P

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 18:58:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
Fakt normy są 1L na 1000Km ale to za dużo. V-ki biorą dużo więcej niż rzędówki a poza tym wszystko zależy od stylu jazdy, od tego czy jeździsz w cyklu miejskim czy na trasie oraz od samego oleju. Jak na trasie i spokojnie to praktycznie nie powinien nic brać, jak dajesz ognia to musi trochę wziąść. Jak jeździsz w mieście i cp chwilę gasisz i odpalasz to też weźmie więcej. Ja na przykład w swojej V6 jak szaleję po śniegu to po godzinie takiej jazdy mam ubytki ale na trasie spokojnie jadąc nie bierze nic. Zresztą niedługo zmienię olej to sie zobaczy bo gęstość też ma swoje znaczenie w tej kwestii (im rzadszy tym więcej będzie brał)

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Ostatnio edytowano 04.sty.2004 17:35:02 przez Czarek_S, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 20:20:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2003 21:44:54
Posty: 322
Lokalizacja: Kalisz
a jeszce jedno pytanko jak wleje za duzo oleju to co sie stanie bo ostatnio za duzo nalełem i zauwazyłem ze rano mi lekko zakopcił na niebiseko a przed tem sie to nie dziło i jeszce jedno czy jesli tylko rano zakopci na super zimnym silniku to co to moze byc uszcelnicze zaworowe ?????????????????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 20:45:26 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
za duzo oleju - wywali uszczelnienia silnika ... przykopcanie rano - puszczaja uszczelniacze zaworow

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 21:42:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2003 21:44:54
Posty: 322
Lokalizacja: Kalisz
Dzieki Hans na tobie mozna zawsze polegac powinienes byc szefem serwisu AUDI :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 07:43:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Moja V6 bierze jakeś 3 l/15000km (co tyle wymieniam). Leje full syntetyk, a przejechane jest 235000 km. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 10:54:11 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
A ja mam troszeczkę taki OT. Czy są jakieś negatywne skutki jazdy na zbyt żadkim oleju??? Pomijam ubytki. Ja np jeżdzę na ful syntetyku Aral 5W40. I tak się zastanawiam czy lać go dalej?? Czy może kupić tańszy pół syntetyk.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 11:14:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to nie chodzi o to czy olej jest zadszy czy gestszy tylko o wlasciwosci lepkosciowe ... zadki olej ma lepsze te wlasciwosci ... w odroznieniu od olejow polsyntetycznych czy mineralnych ktore po nagrzaniu , wraz z rozrzedzenim traca te wlasnosci w mniejszym lub wiekszym stopniu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2004 23:12:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2004 11:29:38
Posty: 295
Lokalizacja: Olsztyn
Hm ... nasunely mi sie wspomnienia mojego poprzedniego auta /Polonez '88/, ktory tak fajowo buchal na niebiesko przy odpalaniu ... hihi :)
Ale to juz przeszlosc ... na szczescie :)
W mojej kupejce z tego co wiem to nie bylo problemow z zuzyciem oleju ... kiedy trzeba bylo to sie dolewalo i juz /ale nie bylo to czeste/ - to moje obserwacje przed kupnem auta. A olej to Texaco Havoline mineral, przebieg auta - 250tys.

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam ... Adam
Coupe GT '86 2.0 JS -> niestety LPG
Obrazek
Najlepszy tuning na swiecie? -> OOOO bez tuningu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2004 23:30:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
w mojej coupe przy przebiegu 191 tys miedzy wymiana a wymiana to jest co 10000 km dolewam 250ml, w ksiazce audi podaja okolo 1-1,5l/1000km :):

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 00:49:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 12:06:01
Posty: 778
Lokalizacja: Gdynia
Góral napisał(a):
, w ksiazce audi podaja okolo 1-1,5l/1000km :):


Fakt. Tak piszą.
W moich Audi (B3 1.8 PM), i B2 GTE (1.8 DZ ,MU) nigdy nie dolewałem grama oleju między wymianami. Przebiegi samochodów to , w różnych okresach, 97-190tys km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 16:27:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2003 15:03:17
Posty: 1803
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
Naszczescie tak jak poprzednikowi nie ubywa mi ani grama oleju...full syntetyk :)

_________________
Obrazek

S6 C5 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: B4 2.0 E
PostNapisane: 11.lip.2006 07:15:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 15:10:30
Posty: 50
U mnie jak sie rozgrzał to brał co tylko było mam B4 2.0 E 167 tys
Wymieniłem uszczelniacze zaworów i jest ok stan trzyma a zrobiłem juz ok 12 tys
Instrukcja dopuszcza 0,2 l / 1000 km przy dobrze dotartym silniczku
Audik to maszyna jak sie patrzy ok
pozdrawiam Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: