.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 17:21:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.0] Odpalanie
PostNapisane: 23.lis.2005 11:55:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2005 01:01:20
Posty: 11
Lokalizacja: Las nad Prosną
Witam i proszę o poradę.
Rano gdy silnik jest zimny Aud-ko odpala dopiero za trzecim razem:
-pierwsze kręcenie nie odzywa się wcale
-drygie zaskakuje i gaśnie
-trzecie odpala i już jest ok
I tak za każdym razem.Czy tak powinno być ?Czy ja robię jakiś błąd ?
Czy też konieczna jest regulacja?
Będę bardzo wdzięczny za poradę.
Pozdrawiam
Darek

_________________
80 B4 avant 94r. ABK 2.0 +LPG ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Odpala..
PostNapisane: 23.lis.2005 12:11:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Ale na czym, na Pb, czy na LPG?

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 12:40:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
i podaj jaki silnik dokladnie czy ABT, ABK czy 16v

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 18:20:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2005 01:01:20
Posty: 11
Lokalizacja: Las nad Prosną
Przepraszam za ignorancję ale Audi mam po raz pierwszy i pewnie wkurzy Was pytanie :co oznaczają te skróty i jak mam rozrożnić oba silniki ?Bo jak wygląda 16 V to wiem.
Odpalam na paliwie na LPG przechodzi automatycznie przy odpowiedniej ilości obrotów.
Aż sie boję odpowiedzi ale każdy kiedyś zaczynał :573:

_________________
80 B4 avant 94r. ABK 2.0 +LPG ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 18:33:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Te literki to pierwsze oznaczenia w numerze silnika, generalnie:

ABK - 115KM
ABT - 90KM
ACE - 140KM 16V

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 18:43:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
po pierwsze sprawdz nr silnika w dowodzie, pierwsze 3 znaki to zazwyczaj oznaczenia silnika

osmiozaworowe - waska glowica i symetrycznie dokaldnie na srodku umieszone kolo od walka rozrzadu - swiece ida kolo pokrywy od rozrzadu od strony kierowcy
ABT = 90 koni i okragly filtr powietrza(duza czarna i okragla puszka) nad kolektorem ssacym - wtrysk paliwa jednopunktowy
ABK = 115 koni i ma kwadratowy filtr powietrza kolo pzrdniego reflektora od strony pasazera - wtrysk wielopunktowy

szesnastozaworowe - duza glowica i kolo od rozrzadu umieszone bardziej od strony pasazera
6a lub ACE = 140 koni - swiece ida dokladnie przez pokrywe od roazrzadu dwa walki - wtrysk wielopunktowy

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 18:53:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2005 01:01:20
Posty: 11
Lokalizacja: Las nad Prosną
Dzięki,dzięki
Czyli mam aud-ko z silnikiem ABK 2.0 benz+LPG 1994r i ponawiam pytanko:

Rano gdy silnik jest zimny odpala dopiero za trzecim razem:
-pierwsze kręcenie nie odzywa się wcale
-drygie zaskakuje i gaśnie
-trzecie odpala i już jest ok
I tak za każdym razem.Czy tak powinno być ?Czy ja robię jakiś błąd ?
Czy też konieczna jest regulacja?
Będę bardzo wdzięczny za poradę.
Pozdrawiam
Darek
Dodam że jestem bardzo wdzięczny za odpowiedzi bo na to liczyłem rejestrując się na tym forum :)

_________________
80 B4 avant 94r. ABK 2.0 +LPG ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 19:09:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
nie znam sie za bardzo na tym ale dla mnie to tak wyglada na zbyt niskie cisnienie paliwa....
Na poczatku nie chce pompowac paliwa
pozniej je dostaje ale jest go zbyt mallo
a na samym koncu dostaje wlasciwa ilosc i zapala.
- to tak jakgyby pompa dawala zbyt male cisnienie, albo byla jakas zwezka, mozesz miec takze zapchany filtr paliwowy (pewnie nie byl dawno wymieniany

-zrob test odpal samochod na bezynie -- zrob jakas spora trase...... zgas go na moment i sprawdz jak odpala na bezynie...

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 19:17:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2005 01:01:20
Posty: 11
Lokalizacja: Las nad Prosną
Już próbowałem .
200km trasy przerwa ok 2 godz i odpala na dotknięcie.
To właśnie mnie dziwi ,że jak ciepły to pali jak złoto a jak zimny to nie.
A po nocnym postoju wyliczanka od nowa :(
Czekają mnie odwiedzinki u mechogrzeba,po kupnie to i tak nieuniknione ale chciałem trochę odsapnąć finansowo.Trudno.

_________________
80 B4 avant 94r. ABK 2.0 +LPG ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 19:24:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2004 15:55:28
Posty: 19
Lokalizacja: Piaseczno
proponuje tez sprawdzic niebieski dwustykowy czujnik temperatury na podstawie ktorego sterownik silnika dakuje paliwo. Mozna to zrobic przez zdjecie z niego wtyczki. Po tym zabiegu bedzie pracowal w trybie awaryjnym ale jezeli odpali bez problemu tzn ze to jego wina. Ja mialem podobnie a mam audi z tym samym silnikiem tylko ze u mnie pompa dawala slabe cisnienie ale odpiecie tego czujnika ulatwialo odpalanie. Niestety w koncu i tak musialem wymienic pompe paliwa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 19:26:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
Odczytaj bledy z kompa moze cos wkaze...
-- czujnik temperatury?
-- czujnik halla?
to wszystko co teraz mi do glowy przychodzi to moga byc twoje broblemy

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 08:02:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 12:38:06
Posty: 42
Lokalizacja: sląskie
ja mam podobnie na zimnym silniku. prubuje odpalic na benzynie i nie daje rady. za 3 lub 4 razem łapie i za chwile gaśnie i tak znowu kilka razy. czy może to wina nie odpowiedniej mieszanki a może termostatu bo na wskaźniku temperatury nie pojawia się temperatura wyższa od 80 stopni

zaznaczam że na ciepłym silniku pali bardzo dobrze

pozdrawiam

_________________
B3 1.8 benzyna/gaz 90'

Co cię nie zabije to cię wzmocni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 08:44:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
może pompa nie potrafi za pierwszym/drugim razem wytworzyć odpowiedniego ciśnienia bo zawór zwrotny jest uszkodzony?
spróbuj rano zapalić w ten sposób że włączysz zapłon, aż pompa zrobi ciśnienie, wyłączysz zapłon, włączysz ponownie i dopiero za 2-3 razem po podpompowaniu spróbuj zapalić.

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 08:52:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
To nie termostat... Ja w zime ma 82-85 st. w trasie a w mieście 90-95. Masz dobrą chłodnicę nie zatkaną. Ja po wymianie tak mam . Na starej to do 100 st. szybko dochodziło. Jak miałem uszkodzony termostat to w mieście miał 90 st. a wtrasie 140-150 km/h do Berlina nie przekraczał 70 st.

Termostat do zapalania nie ma nic - tym bardziej jak jest zimny.

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 09:17:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 12:38:06
Posty: 42
Lokalizacja: sląskie
więc z wymianą termostatu narazie się wstrzymuję.

poszukałem trochę i znalazłem ciekawy link odnośnie gazu i reduktora. dobra lektura ale dużo czytania

http://www.arbiter.pl/galeria/lovato-regeneracja

chyba zajmę sie wymianą na nowy reduktor.
ale nie daje mi spokoju zapalanie na benzynie. sprubuje dziś coś załatwić i sie odezwie o efektach prac
pozdrawiam

_________________
B3 1.8 benzyna/gaz 90'

Co cię nie zabije to cię wzmocni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 15:14:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2005 01:01:20
Posty: 11
Lokalizacja: Las nad Prosną
Lpg mam jeszcze na gwarancji i musze i tak jeszcze do regulacji się wybrać choć z gazem problemów niema.Ale dziś rano zastosowałem się do rady adisiwy i zapalił bez problemów.To już jakaś wskazówka dla mechogrzeba.Mam znajomka wiec spoko.Na razie bardzo dziękuję za poradę i pośmigam trochę zanim się dam badać bo chciałbym kilka dupereli kompleksowo wykonać, wiec kasiorke trzeba zbierać .Zrobie listę ,zbiorę kasiorę i jazda ,a potem byle do wiosny.
Dzięki

_________________
80 B4 avant 94r. ABK 2.0 +LPG ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 16:40:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Witam.
Ja też się podziele swoim problemem :) . Chodzi o silnik też ABK + lpg II gen. Problem polega na tym, że kiedy zgasze silnik na benzynie i odpalam go ponownie też na benzynie to z rozruchem nie ma problemu, pali odrazu. Jeżeli gaszę silnik na gazie i próbuję odpalić na benzynie musze go kręcić troche dłużej, w końcu załapuje jakies 200-300 obr/min , potelepie się chwile i albo zgasnie albo wejdzie na 850 obr/min. Kiedy zgasze go na gazie i odpalam na gazie jest to samo. Może ktoś ma jakiś pomysł??
troche lipa jest jak trzeba tak kręcić i kręcić, w końcu to OOOO :)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: