.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2025 10:02:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy taka temperatura silnika jest normalna - 1.8T
PostNapisane: 24.lis.2005 21:23:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
Witam, mam takie pytanko. Na postoju temperatura silnika dochodzi do 90 stopni, natomiast w trasie spada do 75 i tak sie trzyma. Czy to jest normalne zachowanie w tych silnikach czy coś tu nie halo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 22:03:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jak dojdzie do 90 stopni na postoju to podczas jazdy może trochę spaść, chociaż powinna trzymać się w granicach 90 stopni. Jeżeli masz 75 stopni przy takiej pogodzie jak dzisiaj i przy prędkościach powyżej złoty 40 to jest to do zaakceptowania. Jjeśli przy prędkościach rzędu 60-70 to coś nie tak z czujnikiem temperatury. Nie grozi to poważnymi konsekwencjami, ale trzeba coś z tym w przyszłości zrobić, bo istnieją szanse, że duży obieg chłodzenia bedzie co raz mocniej otwarty.

:peace:

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 22:43:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
na trasie sieldce - wawa, srednia predkosc 100-120km/h, temp na zewn. -4 stopnie. Temperatura silnika caly czas 75 stopni...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 22:56:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
A4VTG napisał(a):
na trasie sieldce - wawa, srednia predkosc 100-120km/h, temp na zewn. -4 stopnie. Temperatura silnika caly czas 75 stopni...


Jak to średnia prędkość to zdrowo zasuwałeś :diabel: :diabel: :diabel:

Sprawdź oporność czujnika temperatury.
Przy 90 stopniach powinna byc 200-290 ohm
przy 75 stopniach - 275 - 500 ohm
przy 60 stopniach - 540 - 675 ohm

:peace:

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 23:17:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
nie no, nie dosłownie śrenia :) ale mniej wiecej taka predkoscia jechałem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 23:22:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
Tez tak mialem i u mnie wystarczylo wymienic termostat.
Teraz mam temp 90-92 st C. a wczesniej 72-75.

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 23:28:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
droga to sprawa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 23:31:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
termostat do mojego auta kosztowal 93 zl do tego 15 min roboty i jakies 3 litry plyny do chlodnicy na uzupelnienie.
Wiec nie jest tak strasznie

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 23:39:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Do A4 dostaniesz nawet za 30 zł niemiecki.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 23:40:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
pewnie trzeba wymienic :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 23:43:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2005 21:47:26
Posty: 203
Lokalizacja: Wawa
ja w swoim wymieniałem termostat w styczniu, koszt ok 75 zł
temperatura też była poniżej 90C - jedna, dwie kreski, w mieście w korku, pikowała do 90C.
Po wymianie dochodzi do 90C i tak trzyma, miasto czy trasa, bez znaczenia :)

_________________
A4 1.8 turbo quattro było super
330 xdAT jest :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 23:44:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
no ale pamiętajcie że to Turbo do tego podkrecone do 220KM... Moze ten typ tak ma...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 06:48:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
:D ...pamietamy , pamietamy i az sie boimy :-D ... termoistaty w grupie VAG sa takie same , roznia sie jedynie temperatura otwarcia a jak masz TAK podkrecony silnik to powinien sie bardziej grzac bo prawa fizyki glosza ze w silniku spalinowym jego sprawnosc wynosi okolo 30 % a reszta to sprawnosc ale cieplna :D ....takze przyrost mocy to rowniez przyrost wydajnosci cieplnej a wiec w Twoim aucie powinien sie bardziej nagrzewac ... proponuje zmienic termostat bo temperatury ponizej 80 st komputer odbiera jako niedogrzanie i dawkuje wiecej paliwa

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 08:33:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
moja rada, podskocz do ASO i kup nowy oryginalny termostat, ja tak zrobilem i mam spokoj (cena do AAH 110zł) :| temperatura 75stopni jest za niska

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 09:36:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Najlepiej kup w ASO-bo w sklepie czasem mozna dostac rozne cuda.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 11:18:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
oki jade do szewczyka kupic - 120zł. Wymiana tego to dużo roboty? Gdzie mi to zrobią w wawie oprócz ASO :) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 11:25:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
Możesz sam - nasi szanowni koledzy kiedyś chyba popełnili na ten temat jakiś foto felieton :peace:

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 11:28:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
znam dobry zakład pod warszawa, jak cos to wal na prv, wlasnie dobrze robisz kupujac w ASO :P

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: to i ja sie dopisze
PostNapisane: 25.lis.2005 12:01:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
Silnik praktycznie nie ma prawa spadac ponizej okolic 90 stopni. Jesli przy -4 i 100km/h spada do 75 to przy -15 spadnie do 50 stopni. A to zle, pomijajac to co pisal Hans o sprawnosci, etc to aby silnik byl szczelny, nie bral oleju, nie palil zbyt duzo, mial założona przez producenta moc, kompresje, smarowanie to MUSI mies zakładana temperature - 90 stopni.

Wymiana termostatu jest banalna. I koniecznie trzeba kupic oryginal, bo starczy na 150-200 tysiecy. Podrobki nie dosc ze moga (nie musza) miec inne temperatury otwarcia to jeszcze moga pasc po 30kkm. Przy kupnie termostatu zapytaj sie czy nie beda potrzebne jakies uszczelki albo silikon wysokotemperaturowy.

Wymiana jest prosta. Podstawiasz miche na sciekający plyn, odkrecasz kilka detali i wyciagasz termostat (cos jak wyciaganie filtra z pralki, hehe). Jak znam zycie okaze sie, ze termostat jest uchylony na stale na jakies 5-10 milimetrow - stąd niedogrzanie.

I nie bagatelizuj problemu bo wymiana jest szybka i prosta a niedogrzany silnik to same minusy.

powodzenia

ps
napstrykaj fotek z wymiany i zapodaj na forum dla potomnych

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2005 15:36:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2003 10:34:08
Posty: 87
Lokalizacja: z podwarszawy
Kunio juz Ci pisałem że wg mnie to kwestia tego że jest zimniej a do tego zderzak S4 ma zdecydowanie większe kratki i większy jest przewiew przez chłodnice
w lato auto trzymało cały czas 90stopni, chyba że jechałem już w granicach 180-200 np. po autostradzie to wtedy spadało do ok. 80.
W zimne dni, tak jak zauważyłeś, ale tylko w trasie, po mieście 90.

A z drugiej strony to ciewszę się że auto trafiło w ręce kogoś kto o nie dba a nie jakiegoś rzeźnika.

Bezawaryjnej eksploatacji

_________________
CIAO !!! i do zobaczenia na streetracing site


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: