.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 11:46:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: sonda lambda
PostNapisane: 03.gru.2005 08:42:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2004 16:33:11
Posty: 84
Lokalizacja: lodz
Witan chce sie tylko podzielic doswiadczeniem i problemem jaki mnie spotkal i tutaj uwaga swiete slowa kolegow z forum , ze nie da sie zastosowac podrobek czesci zamiennych w audi zawsze to niesie ze soba
jakis problem ktory wyniknie pozniej - padla mi sonda - wymiana na uniwersala za ok 100 zl i owszem auto jezdzi ale ze zbiornika poszlo 16 l
lpg na 100 km , kupilem sonde ngk za 320 zl i po zalozeniu i bez zmian ustawien w mini komputerze lpg wrocilo do normy i pali 10 l na 100 km , stad wniosek z benzyna analogicznie , zostalo to przetestowane i jest to fakt nie spowodowany gorszym paliwem , zastanawiam sie w czym lezy problem , moze w szybkosci opadania i podnoszenia sie napiecia w sondzie bo wielkosc jest taka sama 0- 1v... jeszcze dodam ze jest to b3 2.0 l 4 punkt wtrysk silnik a3 z lpg ..... pozdrawiam

_________________
Audi b3 2.0 l benzyna na wtrysku-lpg
USA wersja......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2005 11:08:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2003 16:37:25
Posty: 328
Lokalizacja: Kalisz
nie cyhce mi sie wierzyc zeby była taka dysproporcja pomiedzy spalaniem.A jak wolniej pracowała to moze byla poprostu niesprawna.

_________________
99-01 Kadett 1,6
01-03 Astra 1,6 16
03-04 Coupe 2,8Q
04-05 S4 2,2T
04-05 Punto Jtd
05-05 B4 Tdi Avant
05-06 GTI edition 94`
06-08Honda civic VTI eg9
08-08 Skoda Fabia
08-08 VW golf 1J0
09-09 SKODA Fabia 5J
10-11 Skoda Octavia RS
11-13 Skoda Superb
13-14 Skoda Octavia 1Z
obecnie Audi A6 C5 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2005 11:50:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2004 16:33:11
Posty: 84
Lokalizacja: lodz
M mozesz nie wierzyc ale ja mam 61 lat i nie przywyklem klamac bo i po co , nie jestem fantasta ,,,,,a na dodatek musze powiedziec znikly wszystkie inne niedomagania w postaci , gasniecie silnika na dojazdach do skrzyzowan - tak bywalo , nierownomierna praca silnika itd dotyczy to oczywiscie lpg oraz co zauwazylem po wymianie tej sondy , zimny silnik , rozruch wchodzi na 2000 obr i w miare rozgrzewania rownomiernie opada
do 1000 obr trwa to ok 3-5 min i mozna jechac , pisze tu o teraz w warunkach zimowych , auto garazowane pod chmurka , nastepnie nie ma tego szarpniecia co bylo przy przelaczeniu na lpg , przelacza ok 1500 obr
bez szarpania autem ale to juz moze byc tylko dobre ustawienie przelaczania lpg i zasluga mechanika ale ogolnie jest zdecydowanie lepiej jak bylo i nie zaluje wydanych pieniedzy m zaznaczam jestem szarym
uzytkownikiem 16 letniej audiczki i nie reklamuje oraz nie pobieram wynagrodzenia za reklame tylko stwierdzam fakt oczywisty...pozdrawiam

_________________
Audi b3 2.0 l benzyna na wtrysku-lpg
USA wersja......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2005 11:56:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2003 16:37:25
Posty: 328
Lokalizacja: Kalisz
a jak to była uniwersalna? NTK,Bosch? Ja w kilku autach wkładałem sondy nie dedykowane do mojego modelu( trzeba zawsze przelutowywać wtyczkę) i było wszystko ok, z tym że bazowałem zawsze na produktach markowych jak bosch ,ntk.

_________________
99-01 Kadett 1,6
01-03 Astra 1,6 16
03-04 Coupe 2,8Q
04-05 S4 2,2T
04-05 Punto Jtd
05-05 B4 Tdi Avant
05-06 GTI edition 94`
06-08Honda civic VTI eg9
08-08 Skoda Fabia
08-08 VW golf 1J0
09-09 SKODA Fabia 5J
10-11 Skoda Octavia RS
11-13 Skoda Superb
13-14 Skoda Octavia 1Z
obecnie Audi A6 C5 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2005 12:50:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2004 16:33:11
Posty: 84
Lokalizacja: lodz
Wlasnie to bylo niefirmowane przez nikogo, zakupione w fota,poszla do kubla wiec nie moge w tej chwili podac co tam na niej bylo ale napewno nie bosch ani ntk........

_________________
Audi b3 2.0 l benzyna na wtrysku-lpg
USA wersja......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2005 12:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2003 16:37:25
Posty: 328
Lokalizacja: Kalisz
no, wlasnie, ja wczoraj zainstalowałem kupioną z allegro sonde za 79 pln boscha dedykowana do jakiegoś bmw.Na pomiary czekam az podepne laptopa pod instalkę lpg

_________________
99-01 Kadett 1,6
01-03 Astra 1,6 16
03-04 Coupe 2,8Q
04-05 S4 2,2T
04-05 Punto Jtd
05-05 B4 Tdi Avant
05-06 GTI edition 94`
06-08Honda civic VTI eg9
08-08 Skoda Fabia
08-08 VW golf 1J0
09-09 SKODA Fabia 5J
10-11 Skoda Octavia RS
11-13 Skoda Superb
13-14 Skoda Octavia 1Z
obecnie Audi A6 C5 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2005 13:45:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Wlasnie padla mi sonda i mialem dylemat jaka sonde kupic ale sugerujac sie slowami gazownika ze "do gazu wystarczy" kupilem sonde - zamiennik- firmy Formax za 118,-PLN . No i zobaczymy jak bedzie. Relacja na biezaco.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2005 14:07:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Sonda lambda i jej praca ma bardzo ważne znaczenie. Niektórym się wydaje, że im więcej zostanie podane paliwa do silnika tym lepiej...a niestety tak nie jest.Sonda czuwa nad odpowiednim składem mieszanki paliwowej, która to jest niezbędna do optymalnej pracy silnika.
Też ostatnio miałem trochę przebojów z sondami(w moim silniku są dwie szt.)Zakupiłem takie nie firmowe i właśnie nie popracowały długo...zaczęły pokazywać głupoty, co wprowadzało sterownik silnika w tryb awaryjny.
Po założeniu prawidłowych sond, wszystkie niedomagania ustąpiły.

Pozdrawiam

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Jarek...
PostNapisane: 03.gru.2005 23:45:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Powiedz Jarek czym sa glupoty o ktorych piszesz,...? Ja mam taki problem, ze czasami jak jest zimny silnik i chodzi na Pb, to mimo wtryskiwania 1,3 ms mam lambde 0,501, a czasem wtryskuje 5 ms a lambda 1,495...!!! A nie wspomne o tym, ze powyzej 100 km/h nic nie pokazuje, i na Pb, i na LPG... O spalaniu tez nie wspomne(15 LPG i 12 Pb) i o bledach adaptacji... A zalozylem HP.. :-) To co polecacie do ABT? Pozdrawiam...

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2005 08:52:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Przepraszam, nie sprecyzowałem odpowiedzi.Chodziło mi o to, że sonda pokazywała wartości 0-0,30 V...sterownik silnika odczytywał w związku z tym za ubogą mieszankę i ją wzbogacał.Po pewnym czasie wchodził w stan awaryjny...było to odczuwalne lekkim zamuleniem.
Działo się to zarówno na gazie jak i na benzynie.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2005 08:12:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 02:19:37
Posty: 79
Lokalizacja: Trzemeśnia
Chłopaki mam pytanie...Jaki sonda może mieć wpływ na pracę silnika na biegu jałowym??
Od jakiegoś zmagam się z problemem za wysokich obrotów na biegu jałowym - na zimnym ok lecz po przejechaniu 2 km obroty ustawiają się na poziomie 1600/min. zauważyłem równiez że gdy po jakimś czasie samochód zgaszę odczekam minutę i zapalę to jest ok jakiś czas...
dodam że na gazie jak i benzynie jest bardzo podobnie tzn na benzynie obroty są o ok 200 niższe
Myślicie że może to być sonda??
A może czujnik temperatury, ub regulatow eolnych obrotów??
Prosze o pomoc...

_________________
AUDI 80 B4 2.0E - ABK (115km) -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80347


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2005 09:35:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
mysle, ze moze to byc czujnik temperatury. Niebieski. Mialem to samo ale ustawial sie na 3000 rpm, po wymianie mu przeszlo.

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2005 10:07:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
grzesce80 napisał(a):
Chłopaki mam pytanie...Jaki sonda może mieć wpływ na pracę silnika na biegu jałowym??
Od jakiegoś zmagam się z problemem za wysokich obrotów na biegu jałowym - na zimnym ok lecz po przejechaniu 2 km obroty ustawiają się na poziomie 1600/min. zauważyłem równiez że gdy po jakimś czasie samochód zgaszę odczekam minutę i zapalę to jest ok jakiś czas...
dodam że na gazie jak i benzynie jest bardzo podobnie tzn na benzynie obroty są o ok 200 niższe
Myślicie że może to być sonda??
A może czujnik temperatury, ub regulatow eolnych obrotów??
Prosze o pomoc...


możesz mieć gdzieś nieszczelność.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2005 10:41:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 02:19:37
Posty: 79
Lokalizacja: Trzemeśnia
Dzięki za zainteresowanie:
Mauzer - nieszczelność raczej odpada, wszystko posprawdzałem i podokręcałem opaski... nieszczelności nie zauważyłem.

Szymon_Zy - powiedz mi jeszcze gdzie dokładnie ten czujnik się znajduje... koszt to jak dobrze myślę ok 30 pln??

_________________
AUDI 80 B4 2.0E - ABK (115km) -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80347


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2005 11:10:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Szymon_Zy napisał(a):
mysle, ze moze to byc czujnik temperatury. Niebieski. Mialem to samo ale ustawial sie na 3000 rpm, po wymianie mu przeszlo.


Czy taki problem będzie widoczny jako błąd przy badaniu Vagiem ?

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2005 22:48:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2005 19:45:04
Posty: 19
Lokalizacja: Zielona Góra
A jak nie posiadam sondy? To cos sie moze stać? Ogladałem kata i zoabczyłem ze druciki są pourywane, cos z tym robić? Pracuje normalnie
Pali mi 9,4. 2.0 ABK coupe 94

_________________
z qpy w qupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2005 18:32:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 09:07:17
Posty: 101
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Mam B-4 z 1993 roku 2.0 90km.
Mam założona nowa instalacje LPG i stwierdziłem, że spalanie nie jest równimierne. Od 10 - 14 litrów przy tym samym sposbie jazdy.
Przy e-ntej regulacji instalacji okazało się po podłączeniu laptopa, że sonda Lambda wolno pracuje.
Jak wpływa na samochód tak pracująca sonda
Ponadto takie dziwne zachowanie samochodu:
jadac nagle na moment sam przyspiesza, wyczywalnie opada pedał gazu, po czym się podnosi.
Czy to może być spowodowane wolno dzialająca sondą lambda.
Aha nie mam katalizatora, został wybity po zapchaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2005 14:58:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2005 19:44:23
Posty: 77
Lokalizacja: Lublin
TAK, to może i najprawdopodobniej jest wina sondy. Ja u siebie mam to samo z tym nierównomiernym przyspieszaniem. Auto było dokładnie przebadane w dobrym warsztacie i wyszło, że sonda jest powolna tzn. ze za wolnoe podaje zmiany napięcia. Jeszcze jej nie wymieniłem gdyż nie wiem jeszcze jaką kupić. Powodzenia

_________________
A6 C4 '96 2.5TDI AAT
to był strzał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 11:41:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 09:07:17
Posty: 101
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Niestety finanse spowosowały, że kupiłem sonde za 119 złotych
JAPOŃSKIEJ FIRMY - HT ELECTRIC CO. Z gwarancją 6 miesięcy
wczoraj ją zamontowałem, po czym podpiałem samochód do kompa.
I tam na benzynie ładnie reaguje, szybko w przedziale od 0 - 1 W,
czyli tak jak mam być
Po przełączeniu na gaz napięcie rosnie do 1.49 i tam staje. Równoczesnie wyskakuje błąd zwarcie masy sondy lambda.
Czy ktos wie co to znaczy. Może to normalne i dopiero system emulacji sondy to koryguje.
Instalacja jest II generacji BINGO
Sprzedawca twierdzi, że sondy te dobrze sprawiały się w samochodach z gazem.
Dużo się naczytałem o tym, że żadna sąda nie jest przystosowana do pracy w środowisku spalania gazu.
Co do jazdy samochodem jest ok, stracił sie problem mulenia na benzynie przy przyśoieszaniu.
Ale nie wiem ile będzie palił samochód, i jak długo sonda popracuje.

_________________
janinaaa czyli janusz
AUDI B-4 1993 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: