.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2025 21:21:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Historie przedniego zawieszenia w B4
PostNapisane: 04.gru.2005 18:58:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
Ponoc "ten typ tak ma", ze ciche delikatne stukanie w przednim zawieszeniu to norma. Wszystko mam OK, amorki sprawne i w normie, zawiasy i gumy w badzo dobrym stanie. Jednak na nierownosciach slychac delikatne stukanie. I to wszystko jedno czy wielka wyrwa czy mala dziureczka - stukniecie jest zawsze tak samo ciche.

Znajomy mechanior powiedzial mi, ze to amortyzatory. Powiedzial, ze gdy je wymienie, to bedzie dobrze przez kilka dni a potem znow zacznie postukiwac. Ponoc jedenym lekarstwem na te bolączke sa amory gazowe dwururowe Bilsteina.

Co o tym myslicie?

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2005 19:54:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
sądzę nie sądzę, ale faktycznie też tak mam, przekopałem całe zawieszenie i dalej puka-objawy jak u Ciebie!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2005 20:08:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2005 11:36:31
Posty: 412
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A4 B6 1.9 TDI Avant
... a łożyska górne na kolumnie mcpersona zprawdzaliście :?:

_________________
_________________________
A4 B6 TDI Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Przednie zawieszenie
PostNapisane: 04.gru.2005 21:31:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Witam.
Ja też mam tak samo - pytałem znajomych mówili że taka konstrukcja w niemieckich samochodach tego typu.
Pozdro.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Historie przedniego zawieszenia w B4
PostNapisane: 04.gru.2005 22:35:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
typson napisał(a):
Ponoc "ten typ tak ma", ze ciche delikatne stukanie w przednim zawieszeniu to norma.
Ponoc jedenym lekarstwem na te bolączke sa amory gazowe dwururowe Bilsteina.
Co o tym myslicie?

Bzdura co do montazu tych amortyzatorów. Mam takie B6 i tez pukało.
Mój przepis na to zawieszenie:
górne łożyska: BOge, Lemforder
Nakrętki łożysk: ogrinalny klucz pazurkowy, ewentualnie przerobiona nakretka, trzeba dobrze dokrecic
Dokrecony dobrze amortyzator w pochwie kolumny.
Wlanie odrobiny 50ml oleju przed montazem amortyzatora do pochwy kolumny.
Silentbloki tylko Lemfordera z numerem na 8A0, z większym zewnętrznym kołnierzem.
U siebi zrobilem i narazie jest w miare dobrze, glosno tylko pracuje na nierownosciach cala H&R sportowa sprężyna.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2005 22:35:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
krzysiek p napisał(a):
... a łożyska górne na kolumnie mcpersona zprawdzaliście :?:


Sam nie wiem jak je sprawdzic, bo gdy auto jest podniesione to kolumna ma u gory lekki luz ale ponoc tak ma byc przy rozprezonej kolumnie - znaczy taka konstrukcja tych lozysk. Tez je podejrzewalem ale mechanior mowi, ze sa OK.

Czy do ich wymiany trzeba rozpiac kolumne czy wystarczy ja odkrecic (nie odkrecajac tloczyska) i opuscic w calosci?

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2005 22:44:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
typson napisał(a):
Sam nie wiem jak je sprawdzic

Czy do ich wymiany trzeba rozpiac kolumne czy wystarczy ja odkrecic (nie odkrecajac tloczyska) i opuscic w calosci?


To łożysko zuzywa sie na dwa sposoby, pierwszy to odksztalca sie czesc gumowa, druga to rozsykuje sie wewnętrzne łożysko.
Element jest do wymiany jezeli stwierdzisz ze podczas stojacego na kolach samochodu, gorny talerzyk kolumny jest dosc wysoko podniesiony od nadwozia. Sprawdz tez kladac dlon na tym talezyku i ponaciskaj zawieszeniem. Nie powinno byc czuc dużego stukania (lekkie dopuszczalne - kontrukcja samego łożyska oporowego)

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2005 23:59:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
dzieki, a co w przypadku ewentualnej wymiany? Trzeba rozpinac kolumne czy nie?

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 00:32:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2004 00:06:16
Posty: 83
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
kolumny rospinac nie musisz. Wyjmujesz całość i łozysko nakładasz na góre.
http://mnemon.fm.interia.pl/amorek1.JPG

_________________
OOOO B3 2.0 [3A]
prawie pszczółka (:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 10:22:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
dzieki. Czyli wymiana wydaje sie byc prosta.

A moge zapytac co to za ksiazka? Jakie wersje audi i jakie silniki tam sa omowione?

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 10:37:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
To nie jest norma. W zawiasie ma być cisza. Zadnych stuków/puków/zgrzytów itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 10:55:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
wowo napisał(a):
To nie jest norma. W zawiasie ma być cisza. Zadnych stuków/puków/zgrzytów itp.


Ha! Wiem o tydoskonale. Tylko podobno cisza w B4 utrzymuje sie krotko, nawet po wymianie wszystkiego

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: a może łączniki stabilizatora?
PostNapisane: 05.gru.2005 13:54:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
a może nie trzeba daleko i głęboko szukać..... sprawdzaliście łączniki stabilizatora? u mnie też puka na małych nierównościach ale nawet tego nie robie bo na naszych drogach każdy łącznik się rozsypie

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 18:12:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
U mnie już prawie rok spokoju :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 20:23:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
freon napisał(a):
kolumny rospinac nie musisz. Wyjmujesz całość i łozysko nakładasz na góre.
http://mnemon.fm.interia.pl/amorek1.JPG

Freon co ty piszesz za pierdoły.
Zeby wymienic z bezpieczny i cywilizowany sposób, górne łozysko McPhersona trzeba miec sciagacze do sprężyn.
Wyjmujesz przeciez w całości kolumnę, sciskasz sprężynę, odkręcasz górną rowkową nakrętkę i wymieniasz to nieszczęsne łożysko.
Jezeli rozkrecisz rowkowa nakretke na samochodzie i go podniesiesz to kolumna podczas wyjmowania niemalze sie rozpadnie, a sprezyna moze ci urwac lub polamac paluszki - POWODZENIA :diabel:

NIE POLECAM TEJ METODY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Robiłem to osobiscie wielokrotnie i mi uwierz.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 23:20:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
to jak w koncu jest? Nie wiem jak to wyglada, bo zawsze w samochodach mialem dolny i gorny wahacz, sprezyne miedzy obejma zawieszenia a amortyzator niezalezny. Takie zawieszenie przejechalo mi od 0 do 210 tysiecy km i nie bylo problemow ze sworzniami czy lozyskami ;)

Rozumiem, ze dol sprzezyny jest oparty na kielichu amortyzatora (w audi dokrecanym) a gora sprzezyny jest trzymana przez talezyk zblokowany nakretka na tloczysku amortyzatora. Dobrze mysle? Wiec gdzie jest to lozysko?

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 23:48:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 12:46:09
Posty: 99
Lokalizacja: Zakopane
Podepne sie pod temat choc jezdze a4. Ostatnio wymienilem gorny prawy wahacz a wlasciwie 2 wahacze z ktorych sie on sklada i... panowie - k..mac, okazalo sie ze uwaga! - nowe maja luz! slychac stuki przy minimalnej predkosci, a nawet jak wsiadam do smochodu i sie ugina. Wniosek: nastepne auto jaki kupie to z przebiegiem do 40tys i jak zacznie pukac - od razu do zyda. Jak mamy tej jakosci czesc zamienne (te wahacze sa firmy lucas) to ja nie mam wiecej pytan... :(:

_________________
A4 ADR A.D. 1995


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 23:50:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
Krzysiek napisał(a):
Jak mamy tej jakosci czesc zamienne (te wahacze sa firmy lucas) to ja nie mam wiecej pytan... :(:


To wez je wykrec i reklamuj lub wymien na innej firmy. O ile masz paragon i pewnosc, ze to nowe wahacze stukaja

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2005 11:14:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2005 11:42:26
Posty: 147
Lokalizacja: Kraków
wymieniłem: silent blocki wachaczy, te od kołyski, lożysko-poduszke MCPhersona amortyzatory gazowe, łacznik stabilizatora, gumy stabilizatora i dalej sie tucze jakies pomysły?????

jedno co zauważyłem jak sciagnie sie pod maska ta plastikowa oslone na kielichu widać nakrętke a pod nia jest taki "talerzyk"czy cos w tym rodzaju on - u mnie - jest caly metalowy widzialem u dwóch osob że oni maja od spodu wartwe jakiegos plastiku 1-2 mm ( kumpel mowi że to teflon) może brak tej wartwy powoduje stuki ?? ale to tylko takie gdybanie.

_________________
Audi 80 2.3 NG '92 bez quattro ale daje rade:)
BMW 535i '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2005 11:53:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
Krzysiek napisał(a):
Wniosek: nastepne auto jaki kupie to z przebiegiem do 40tys i jak zacznie pukac - od razu do zyda. Jak mamy tej jakosci czesc zamienne (te wahacze sa firmy lucas) to ja nie mam wiecej pytan... :(:
Ja mam A4 z przebiegiem 190 kkm i NIC mi nie stuka (na razie... tfu tfu tfu !!! ;) ). A Lucasy no najwiekszy szmelc jaki widzialem - od klockow hamulcowych przez tuleje po wahacze - ale moze poprostu mialem pecha ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: