.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2025 21:16:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana akumulatora w A4
PostNapisane: 07.gru.2005 18:29:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2004 17:46:31
Posty: 51
Lokalizacja: kraków
Witam
Proszę o opinię czy warto dla bezpieczeństwa podtrzymania pamięci w aucie , dobrze jest zrównoleglić dwoma płaskimi bateriami akumulator ( klemy ) w czasie wymiany ( ładowania )

_________________
Maciej ___ B2-'81~1.6 , B3-'91~2.0 , B4-'93~2.6 , B4-'93~2.0 , A4-'95 tylko 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2005 18:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2005 16:02:52
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
moim zdaniem nie warto, jeżeli ma to być wymiana akumulatora to oprócz ustawień w radiu nic sie nie zmnieni (no może kilka sekund zegarek zacznie się późnić :diabel: )
nawet przy odłączeniu akumulatora na czas ładowanie nic mu nie zaszkodzi, a może nawet pomóc :peace:

_________________
Audi A4 B6 1.8T AVJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2005 18:54:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2004 17:46:31
Posty: 51
Lokalizacja: kraków
Dzięki za odpowiedz . Chodzi o klimatronik że po włączeniu testuje skrajne położenia przepustnic i wtedy się blokują . Ale ciekawe czy dwie baterie mogą to w ogóle potrzymać ?

_________________
Maciej ___ B2-'81~1.6 , B3-'91~2.0 , B4-'93~2.6 , B4-'93~2.0 , A4-'95 tylko 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2005 21:04:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 21:04:59
Posty: 356
Lokalizacja: Warszawa/Ryki
Mozliwe ze przepustnica straci ustawienia po oddlaczeniu kompa i trzeba bedzie przejechac 200km zeby znowu sie zaadaptowala, albo zrobic adaptacje vagiem. MI po odlaczeniu akumulatora na noc dziwnie utrzymywaly sie obroty na benzynie na poziomie 2,5 tys, a na gazie rosly w nieskaczonosc. Potem mu przeszlo. Morzesz nowy akumulatr podlaczyc kablami do klem i w tym czasie odpiąć stary i potem podlaczyc kablami stary i przykrecic klemy do nowego, troche to głupie no ale nic innego chyba sie nie wymysli.
Mozliwe ze u siebie nie odczujesz zadnych objawow zwiazanych z przepustnica, ja opisalem tylko wsoj przypadek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2005 13:32:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Ja u siebie po każdym odłączeniu akumulatora muszę robić adaptację przepustnicy bo obroty szaleją, więc polecam wręcz jakiś sposób podtrzymania napięcia przy wymianie.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2005 17:34:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2004 18:47:35
Posty: 33
Lokalizacja: Detroit
Auto: S5
U mnie nawet po calonocnym postoju bez aku nic sie nie poprzestawialo, odpalil normalnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2005 23:17:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2004 09:19:42
Posty: 427
Lokalizacja: Polska - Niemcy :)
Ja tez odpinalem akku kilka razy i nie mialem zadnych problemow..

_________________
Aktualnie: Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI FL 190km

-> (do 2012) Audi A4 Avant 1.8T 163KM 2006 FULL
-> (do 2009) Audi A6 Avant 1.9TDI 131KM 2004 AVF
-> (do 2007) Audi A4 Avant 1.9TDI 1998 AFN

*Niunia jest mym bogiem,prędkość nałogiem, życie zabawą a sex podstawą*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 14:51:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2004 01:40:36
Posty: 70
Lokalizacja: --- Chorzów ---
Witaj, kolego ewsd, masz 1.6 ale to nie znaczy ze to porażka też taki mam, pierwsza niunia i jest Ok :]

Moja A4 1.6 stała 2dni bez akumulatora, potem wsadziłem i nie było zmiany poza kodem w radiu i nastawa zegara :]

Wiec nic sie nie martw, pamietaj że zawsze klema minus najpierw odlaczasz i przylaczasz

Pozdrawiam!

_________________
3.Audi A4 1.6 ADP 1996 - pierwsza niunia :]
2.rower
1.piechtobus :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 19:03:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
Bart_D napisał(a):
Ja u siebie po każdym odłączeniu akumulatora muszę robić adaptację przepustnicy bo obroty szaleją, więc polecam wręcz jakiś sposób podtrzymania napięcia przy wymianie.


u mnie natomiast ostatnio, jak cala noc palily sie lampki w kabinie i rozladowal sie akumulator , odpielem go na 2 godziny zeby podladowac prostownikiem, wszystko sie zresetowalo ( oprocz radia , nie przeszlo w tryb SAFE ) natomiast wyrownaly sie obroty po odlaczeniu, bo falowaly delikatnie wczesniej( adaptacji nie robilem zadnej - sam sie dostroil po 5 km do jazdy ), wiec wszystko wyszlo na PLUS :)

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 21:32:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Jest tylko jedne Ale nie wolno tego robić przy włączonym zapłonie bo może dojść do uszkodzenia układu sterowania wtryskami. I robić to w kolejności najpierw odłączyć masę potem + , a montować odwrotnie najpierw +potem masę.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2005 01:15:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
a powiedzcie mi jak mam aku u siebie : 60Ah i 280A
A jak kupie 62Ah i jakies 400/500A to stanie sie cos ?

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2005 06:11:18 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
przyjdzie Jadzia z energetyki i Cie opodatkuje :-D

p.s.
wyluzujcie troche z takimi pytaniami bo popadacie w skrajnosci a poza tym uzywac szukaczki ... bylo o tym wiele razy :!!:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2005 09:08:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
(A)rturo napisał(a):
a powiedzcie mi jak mam aku u siebie : 60Ah i 280A
A jak kupie 62Ah i jakies 400/500A to stanie sie cos ?


nic sie nie stanie ale kupowanie aku na wyrost czyli za duza pojemność moze kończyć się wiecznie nie doładowanym aku (trzeba sprawdzić jaka wydajność ma alternator) natomiast duzy prąd rozruchu (u Ciebie bez większej potrzeby) skraca żywotność akumulatora czyli -> wyśrubowane parametry mniejsza żywotność urządzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: