.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2025 21:16:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: B2 quattro - mechanizm różnicowy NIE włącza sie
PostNapisane: 20.gru.2005 19:57:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Witam...
Spadł pierwszy śnieg. Można troszkę pojeździć... poszaleć... w pełni wykorzystać quattro. Dziś jednak doznałem pewnego rozczarowania. Otóż po przekręceniu przełącznika na pozycje 1) albo 2) (tak jak rysunek w stopce) NIE zapalają sie zielone diody. :( Gdzie szukać usterki ... od czego zacząć? Czy to tylko kwestia tych diód czy nie załancza sie mechanizm? Zupełnie nie wiem od czego zacząć. Prosze o pomoc i cenne wskazówki. Jeśli podałem za mało inforamcji to prosze pisać... postaram sie wszystko opisać najlepiej jak umiem.
Pozdrawiam

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2005 20:18:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Zacznij od tego czy kiedyś sie to załanczało??

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2005 20:37:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Tak... jeszcze w zeszłym sezonie zimowym sie załączało. Od wiosny nie uzywałem ponieważ nie było takiej potrzeby. Załączało sie jak troszke przygazowałem i ruszyłem pare metrów.

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2005 20:40:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
Dobierz sie do sterownika i podlaczenie podcisnien sprawdz,
moze jakis wezyk pekl lub spadl

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2005 20:46:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Elberr napisał(a):
Dobierz sie do sterownika i podlaczenie podcisnien sprawdz,
moze jakis wezyk pekl lub spadl

Tzn. chodzi ci o to bym sprawdził czy ZA TYM PRZEŁĄCZNIKIEM (nisko na desce rozdzielczej) wszystkie przewody podcisnieniowe są podłączone?

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2005 14:40:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
To ciągne temat dalej...
Dzisiaj jeszcze raz prawdziełm bezpieczniki -> OK
Za modułem wszystki przewody podciśnieniowe są również podłączone, tzn nie widać aby coć odpadło, albo było jakaś rurka była przetarta.
GDZIE I JAK SZUKAĆ DALEJ?
Jak moge wam pomóc w diagnozie? Wstwić zdjęcie tych przewodów i rurek za modułem?

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2005 16:09:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
Ja tak z innej beczki... tu chodzi o wlaczenie mechanizmu roznicowego (??!!) czy o wlaczenie blokady mechabizmu roznicowego, czy o dolaczenie drugiej osi do napedu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2005 16:29:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Odpowiem tak.
Po przełączeniu tego:
Obrazek
Zacznijmy od pozycji 1)
Nie świeci sie zielona lampka.
Wnioskuje że centralny mechanizm nie spina sie na sztywno. Blokada mechanizmu nie działa.
W pozycji 2) Pownien jeszcze tylny sie spiąć ale tez lampka sie nie świeci. Tu tez chyba jest problem z blokadą.
Co jak i gdzie mam szukać?

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2005 16:49:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Damos napisał(a):
Ja tak z innej beczki... tu chodzi o wlaczenie mechanizmu roznicowego (??!!) czy o wlaczenie blokady mechabizmu roznicowego, czy o dolaczenie drugiej osi do napedu ?


oczywiście o blokowanie dyfrów...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2005 18:02:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
proponował bym Ci zacząć od początku,przy kolektorze ssącym masz cienną rurke która idzie poprzez trujnik łączący sie z jakimś czójnikiem ciśnieniowym w głowicy od tyłu komory silnika,.Potem idzie ona za aparat zapłonowy poprzez kabinę aż do tego przełącznika (pokrętła) .Na tej drodze musisz nieć jakąś nieszczelność lub coś sie rozłączyło,tak było u mnie. W sumie usterka prosta do usuniecia. Tam sie nic nie psuje :)

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2005 21:35:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ewentualnie sprawdź czy dasz radę pzełączyć dżwignię ręką. Może coś nie trybi pod podwoziem...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2005 23:32:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
koledzy prawie wyczerpali temat, moze poza szczegolem: blokady załaczają pneumatyczne siłowniki, prawie identyczne jak te, które masz w centralnym zamku (masz pneum..?) - w takim slilowniczki ma prawo po 20 latach (nie)uzytkowania peknąc membrana - tak bylo u mnie, kolejno w drzwiach i dyfrach..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2005 16:49:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
może ktoś z was myslał nad przerobieniem tych pnełmatycznych blokat na elektryczne,wsadzenie siłowników takich jak w drzwiach w centralnym.Na pewno byłby to bardziej niezawodny sposób tylko trzeba cobyslec jak to zrobić.Sam coś zaczynam główkować:)

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2005 18:07:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
no na razie nic... ale jutro jak bedzie widno szukam dalej...
Ma ktoś może schematy jak i co tam jest podłączone, chodzi mi o tą pneumatyke. Jak mam sprawdzić że NIE działą ?

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2005 19:48:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Mi częściowo udało sie rozpracować schemat pneumatyki mam nadzieje że u ciebie jest podobnie bo masz taki sam silnik KV tyle tylko ze ja mam coupe.Tak więc od komory idzie rurka cisnieniowa która jest wetknięta w środek przełącznika(biała).Od od tylnego mostu idą dwa przewody na poczatku czarne potem jak wchoddzą już w nadwozie samochodu mają kolory czyba czerwony i żółty. Dalej tego nie rozpracowywałem ale wda przewody muszą wychodzic z przedniego dyfra i to by było na tyle.Posprawdzaj wszystkie rurki dmuchając w nie ,nie powinny puszczac powietrza,jak puszczają znaczy ze gdzieś jest nieszczelność.

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2005 10:30:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Dzieki Wam wszystkim za pomoc.
Dzisiaj troszke sie przysiadłem do roboty.
na początku wklejam zdjęcie:
zdjęcie rurek podciśnienia [230k]
Tak jak pisaliście podciśnienie dochodzi białą rurką i wchodzi w trójnik (3). Do modułu idzie dalej białą rurką (2). Tutaj zauwazyłem problem. Biała rurka wychodząca z trójnika (1) jak jest podłączona to centralny dyfer nie włącza sie. Musi być nieszczelna. To odłączyłem tą białą rurke (1) i zatkałem w tym miejscu trójnik. I centralny załączył sie bez problemu (przynajmniej tak wynika ze świecącej sie diody). Mam pytanie po co jest ta rurka która z trójnika wychodzi (1). :?: :?:
Jakie skutki grożą temu że zatkałem wylot (1) z trójnika ??
Cytuj:
Od od tylnego mostu idą dwa przewody na poczatku czarne potem jak wchoddzą już w nadwozie samochodu mają kolory czyba czerwony i żółty

no chyba u mnie jest inaczej. Widać że pary idące razem to Czerwony i Zielony (na obrazku wchodzą pod wygłuszenie w kierunku komory silnika) i druga para Niebieski i Żółty (kierują sie ku tyłowi).

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2005 21:15:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
przeanalizowałem to co robisz i sprawdziłem jak jest u mnie .mam chyba pokrecone coś w kolorach albo tak już było,u mnie jest schemat załaczania blokat na jednym rysunku (zresztą mam skrzynie nowszą z torsenem wiec nie mam blokady centralnego dyfru ,ale pamietam jak miałem kiedyś taka)Tak mi sie zdaje ze chyba nie mugł ci sie zblokować centralny skoro ją zaslepiłes i odłaczyłes,przecież musi być podciśnienie zeby go załączyło? Najlepiej dmuchnij w ta rurke musi być szczelna . Moze zblokował ci sie tylny most? Najlepiej sprawdzic na kanale.

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2005 11:13:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
albo zablokowal i nie odblokuje :-)bo podcisnienie jest podawane raz z jednej, raz z drugiej strony zaworu.
A zapalenie sie diody sygnalizuje że blokada sie załaczyła (no, dynks przesunął się na tyle,że właczyło styk od diody) - wiec na 95% zapiął.

Przerobienie na elektryczne zapinanie jest mozliwe i wręcz banalne. 2 przełaczniki "prawo/lewo", 2 przekaźniki 20-Amperowe i wrezanie tego w konsolę. Zastanawiam sie tylko, że oryginalnie - na pneumatyce dziala to powolutku i lagodnie - wiec nie wiem czy "trzaskanie" silownikow elektrycznych czegos nie rozwali.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2005 12:04:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Oj nie.... ja chce wrócic do fabrycznie orginalnego działania. ORGINAŁ ma być :peace:
Może sprecyzuje. Na załączonym obrazku: ZDJECIE
ciśnienie dochodzi od strony (3) trójnika i do modułu idzie (2). Po co jest rurka która wychodzi (1). I jak przyłoże palec do miejsca (2) to czuje wyraźnie podciśnienie wiec musi działać.
Ja przekręcam moduł na pozycje Jeden to pali sie pierwsza centralna zielona lampka... przyjmijmy że sie dyfer załączył. Po podłączeniu rurki która z trójnika wychodzi (1 ta co w bok odchodzi) centralny dyfer sie NIE załącza, dlatego sądze że jest ta rurka trafiona :/ Po co ona jest? Czy ona jest tylko do tylnego dyfra? Dodatko jak lampka od centralnego sie świeci i wróce na pozycje zero to słychać że moduł wypuszcza podciśnienie to zchyba sie dyfer rozłącza.
Dzieki i pomóżcie rozgryść tą instalacje... zrobię potem jakąś dokumentacje do tego... będzie dla potomnych :D :): Pozdrawiam

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2005 17:54:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Tak wiec ta rurka z trujnika przynajmniej u nie idzie podłogą samochodu aż do bagażnika. Po lewej stronie w bagażniku jest taka zielona gruszka przy nadkolu i ta rurka jest tam podłaczona.Nie mam pojecia po co to jest?Może jakaś gruszka podciśnieniowa.

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: